bnn.lv Latviski   bnn-news.com English   bnn-news.ru По-русски
Otrdiena 23.01.2018 | Vārda dienas: Strauta, Grieta
LatviaLatvija

Ventspils reiss plāno pirkt 7-8 jaunus elektroautobusus

FaceBook
Twitter
Draugiem
print
(Balsojumu nav)

Publicitātes foto

Jau vairākas dienas Ventspils ielās redzams balts pasažieru autobuss, kas vizuāli un arī skaņā ir krietni atšķirīgs no ierastajiem zilajiem autobusiem. Šis ir pirmais pasažieru autobuss Ventspilī, kuru pilnībā darbina elektroenerģija. Tiesa, pagaidām vēl tikai izmēģinājuma kārtā, taču pašvaldības SIA Ventspils reiss cer līdz 2020.gadam pilsētas satiksmē ieviest vismaz astoņus šādus elektroautobusus.

Pašvaldības SIA Ventspils reiss pirms pāris mēnešiem vienojās ar Latvijā pazīstamo autobusu ražotāju Solaris par jaunākā modeļa videi draudzīga autobusa testēšanu. Lai pārliecinātos par tā iespējamiem sniegtiem ieguvumiem ne tikai attiecībā pret vidi un ekonomiskiem apsvērumiem, veselu nedēļu dažādos Ventspils pilsētas maršrutos kursēs elektroautobuss Solaris Urbino 12 Electric. Pagaidām tā ir tikai izpēte, kādas priekšrocības var sniegt šis autobuss ne tikai uzņēmuma, bet arī pilsētai un pasažieriem.

«Šobrīd ir jau gūti pirmie iespaidi, kad varam redzēt elektroenerģijas patēriņu uz kilometru un varam sākt nojaust aptuvenas ekspluatācijas izmaksas. Pagaidām detalizētāku vērtējumu ir vēl pāragri sniegt, tāpat vēl gaidīsim arī pasažieru atsauksmes. Vērtēsim,» sarunā ar portālu BNN sacīja PSIA Ventspils reiss valdes priekšsēdētājs Arturs Lieģis.

Autobuss ir 12 metrus garš, ar pilnu akumulatoru iespējams veikt līdz pat 300 kilometru lielu attālumu. Šajā autobusa modelī iespējams izveidot līdz pat 40 sēdvietas. Lai pilnībā uzlādētu akumulatoru, tam ir nepieciešamas aptuveni astoņas stundas. Izmantojot šādus elektroautobusus ikdienā, ieguvumi būtu vairāki.

«Tas pirmais ieguvums ir, ko jūt pasažieri – autobuss ir ievērojami klusāks, arī ērtāks. Tas, kas mūs interesē konkrēti ekspluatācijā un ko atzīst arī autobusu vadītāji, ir ļoti ērta vadāmība. Un, kas jo īpaši svarīgi, ekspluatācijas izdevumi būs viennozīmīgi zemāki nekā pašreizējiem dīzeļautobusiem. Protams, ja vērtējam ietekmi uz vidi kopumā, tad arī no ekoloģijas viedokļa šie autobusi ir videi krietni draudzīgāki. Mūsu pilsētā jau šobrīd praktiski lielākā daļa ir E6 klases jaunākā gadagājuma dīzeļautobusi, kas jau vien ir videi draudzīgāki par līdzšinējiem autobusu modeļiem,» komentēja Lieģis.

Ventspils pagaidām ir vienīgā pilsēta Latvijā, kur šo modeli izmēģina praktiski, veicot ikdienas pasažieru pārvadājumus. Šobrīd par četru elektroautobusu iegādi domā arī Jelgavas un Rēzeknes pilsētas pašvaldības.

Iepriekš līdzīgu, taču vecāka modeļa autobusu šopavasar demonstrēja Rīgā. Tiesa, Rīgas satiksme šāda tipa autobusus gan nedomā pirkt, bet gan vēl daudz dārgākus – ar ūdeņraža dzinējiem darbināmus autobusus un trolejbusus kopumā par 18 miljoniem eiro. Salīdzinājumam jāmin, ka elektroautobuss maksā nedaudz virs pusmiljona eiro, kamēr ar ūdeņraža dzinēju aprīkots autobuss – divas reizes dārgāk.

Precīzu summu Ventspils reiss nevarēja nosaukt, tikai aptuveno. Tas ir divu iemeslu dēļ. Pirmkārt, iepirkums. Otrkārt, šis testa versijā ir vienkārši autobuss bez ekstrām. Piemēram, tablo, kas rāda karti un pieturvietas, ekrāni, klimatierīces, uzlādes mehānismi. Ja projekts aizies, uzņēmums plāno ieviest pantogrāfus konkrētos galapunktos. Tas ir kā elektriskais vilciens – paceļ savu pendeli pie vadiem un uzlādējas. Tomēr tas uzreiz ir arī dārgāks process.

Ventspils reisa iecere nākotnē iegādāties elektroautobusus pirmoreiz izskanēja jau pagājušā gada nogalē, un šis ir savā ziņā pirmais solis ieceres īstenošanā. Tiesa, pārsteigties ar šādu autobusu iegādi nevar, jo pirms tam jāņem vērā daudzi būtiski faktori un aprēķini – cena ir krietni augstāka nekā dīzeļautobusiem, papildu infrastruktūras izbūve, jāizpēta līdzšinējā prakse un atzinumi šāda tipa autobusu ekspluatācijā, jo pagaidām Eiropā nav nevienas pilsētas, kur šādi transporta līdzekļi izmantoti vismaz piecus gadus.

«Vēl par to, protams, lemsim. Veiksim arī ekonomiskos aprēķinus, jo šajā jautājumā nevar un nedrīkst neko sasteigt. Protams, liels atspaids ir tas, ka šis ir arī kā Eiropas fondu projekts, jo Eiropas Savienības līdzekļi sedz 85% no kopējām izmaksām. Jā, paši autobusi ir ievērojami dārgāki par pašreizējiem dīzeļautobusiem, taču jebkurā gadījumā ilgtermiņā ieguldījumi atmaksāsies un līdz ar to tie būs ekonomiski izdevīgāki,» norādīja Lieģis.

Jautāts, cik dārgāk šie elektroautbusi izmaksātu par līdzšinējiem  dīzeļautobusiem, Lieģis sacīja: «Divas, divarpus reizes dārgāki. Vēl arī tas, ka mūsu pilsētas satiksmes īpatnība ir mazie autobusi un mums ļoti nepieciešami tādi autobusi, lai varētu saglabāt arī nākotnē to satiksmes sistēmu, kāda mums gadu gaitā pilsētā ir izveidota. It sevišķi 22. maršruts, kurš ir ļoti svarīgs un kurā tiek pārvadāti 60% no visiem pilsētas maršrutu tīkla pasažieriem. Tur šie lielie autobusi nederēs, tā ka mēs meklēsim plašāku risinājumu – būs vajadzīgi vēl arī vidēja izmēra autobusi vai meklēsim iespēju pēc mazajiem elektroautobusiem.»

Šobrīd vēl ir pāragri nospraust konkrētus termiņus, kad ventspilnieki un viesi Ventspils pilsētas satiksmē ieraudzīs pirmos elektroautobusus, taču plānots, ka projekts tiks īstenots vēlākais kā līdz 2020.gadam.

«Es domāju, ka līdz 2020.gadam noteikti. Mums tomēr Eiropas nauda ir jāapgūst, tādēļ garumā īpaši nevilksim. Taču, kā jau teicu, sasteigt arī nedrīkst, jo tas ir pārāk nopietns solis. To varētu savā ziņā salīdzināt ar 2000.gadu, kad pilsētai bija jāizšķiras par veco Ikarus un LAZ autobusu nomaiņu pret modernajiem Mercedes autobusiem, kas arī bija lēciens lielajā nezināmajā. Šajā gadījumā situācija ir diezgan līdzīga,» sacīja Lieģis.

Kā skaidro uzņēmuma vadītājs, līdz 2020.gadam Ventspils reiss varētu iegādāties septiņus līdz astoņus elektroautobusus, iespējams, pat desmit. Tas ir atkarībā no tā, kā izdosies šo projektu īstenot.

Ref:103.000.103.200122


Pievienot komentāru

Jaunas vēsmas 21.gadsimta bērnu izglītošanā – izstrādāta vai tikai laba ideja?

Līdz 2018.gada 1.februārim ikviens sabiedrības loceklis var ietekmēt to, ko un kādā veidā turpmāk mācīsies bērni un jaunieši skolās Latvijā. Tikmēr skolotāji jau pauž bažas saistībā ar jauno projektu: parādās jauni priekšmeti, bet kurš tos mācīs? Vai visi latviešu valodas un literatūras skolotāji ir spējīgi mācīt drāmu? Vai viņi drīkstēs to darīt, vai arī būs nepieciešams kāds īpašs apliecinājums, lai to drīkstētu darīt?

Vienkāršos traktortehnikas tiesību kategorijas

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti otrdien, 23.janvārī, pirmajā lasījumā atbalstīja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz vienkāršot traktortehnikas vadītāju apliecību kategorijas.

Precīzāk noteiks Kanādas karavīru tiesības un pienākumus, uzturoties Latvijā

Lai turpinātu saņemt Kanādas sniegtās kolektīvās aizsardzības garantijas, Aizsardzības ministrija sagatavojusi memorandu, kurā detalizētāk būs noteiktas Kanādas bruņoto spēku un tiem piederošo personu tiesības un pienākumu apjoms, uzturoties Latvijā.

VM: Slimnīcām būs pieejams struktūrfondu finansējums attīstībai

Veselības ministrija izstrādājusi Ministru kabineta noteikumu projektu, kas paredzēs iespēju slimnīcām piesaistīt Eiropas Savienības struktūrfondu finansējumu savai attīstībai. No Eiropas Savienības fondu līdzekļiem tam paredzēti 15,8 miljoni eiro.

Denacionalizēto dzīvokļu īrnieku pārcelšanās pabalstiem vajadzīgi 7 milj. eiro

Rīgas domes Mājokļu un vides komiteja noteica, ka 2019.gadā dzīvojamās telpas atbrīvošanas pabalstiem būtu nepieciešami septiņi miljoni eiro. Pēdējo reizi pārcelšanās pabalsti tika izmaksāti 2009.gadā, bet pēc tam valsts visus šos gadus pēc kārtas atteica līdzfinansējumu pabalsta izmaksai.

Fotoieskats Davosas forumā, kur Latviju pārstāvēs Reizniece-Ozola un Kučinskis

Ar moto «sašķeltā pasaulē veidot kopīgu nākotni» 23.janvārī Davosā Šveicē sācies gadskārtējais Pasaules Ekonomiskais forums, kur Latviju pārstāvēs finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola un premjers Māris Kučinskis.

RB Rail: Galvenais šī gada fokuss būs Rail Baltica būvprojektēšana

Šogad tiks pabeigti darbi pie vispusīga konsolidētā tehniskā būvprojekta sagatavošanas visās trīs valstīs - apvienoti sākotnējie tehniskie risinājumi, lai attīstītu vienlaidu dzelzceļa koridoru. Šogad pilnībā tiks pabeigti būvprojektēšanas iepirkumi Igaunijā, kā arī daļēji - Latvijā un Lietuvā, informē RB Rail AS.

Aviokompānijām par pasažieru datu nesniegšanu varēs piemērot 5 100 eiro sodu

Valdība atbalstīja grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas aviokompānijām par pasažieru datu nesniegšanu vai nepilnīgu datu sniegšanu Drošības policijai paredz līdz 5 100 eiro sodu.

PVD aicina nelietot uztura bagātinātāju DNP Fatburner

Pārtikas un veterinārais dienests aicina neiegādāties un nelietot Krievijā ražotu uztura bagātinātāju DNP Fatburner, jo tā sastāvā ir toksiska ķīmiska viela - dinitrofenols, kas apdraud patērētāju veselību un dzīvību.

Mainīs pārsūdzēšanas kārtību atteikumam izsniegt speciālo atļauju darbam ar valsts noslēpumu

Lai mainītu pārsūdzēšanas kārtību saistībā ar drošības iestāžu atteikumu izsniegt speciālo atļauju darbam ar valsts noslēpumu, Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija noslēdza darbu pie grozījumiem likumā Par valsts noslēpumu.

Turpmāk slimnīcas dalīs piecos līmeņos; daļai slimnīcu līmeni paaugstina

Turpmāk slimnīcas Latvijā tiks iedalītas piecos līmeņos lēma valdība. Kā rezultātā Siguldā, Tukumā, Alūksnē un Preiļos slimnīcas līmenis paaugstināsies.

Ašeradens: Latvijas uzņēmējdarbības vide investoriem kļūst arvien pievilcīgāka

«Aizvadītā gadā īstenotie pasākumi uzņēmējdarbības vides uzlabošanai padarīs to pievilcīgāku gan pašmāju, gan ārvalstu investoriem, kā arī ievērojami atvieglos uzņēmēju darbu ikdienā,» uzskata Ministru prezidenta biedrs, ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens.

Latvijas piena pārstrāde ir mazefektīva, tā Konkurences padome

Šobrīd piena tirgū konstatējams, ka svaigpiena iepirkuma cenas ietekmē daudzu vietējā un pasaules mēroga tirgus faktoru kopums. Turklāt nelabvēlīgām pieprasījuma un cenu izmaiņām ir tendence kļūt arvien biežākām.

Itālijas populārākā partija atmet eiro referenduma ieceri

Gatavojoties Itālijas parlamenta vēlēšanām, kas gaidāmas 4.martā, valstī populārākā partija Pieczvaigžņu kustība ir nākusi klajā ar savu politisko programmu, kur, par laimi vienotās valūtas atbalstītājiem, vairs nav minēts tās mērķis panākt, lai viena no vadošajām eirozonas ekonomiskām atteiktos no eiro.

Arktisko dīzeļdegvielu bez biodegvielas piejaukuma varēs tirgot tikai ziemas periodā

Ministru kabinets sēdē apstiprināja grozījumus MK 2000.gada 26.septembra noteikumos Par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu, skaidri definējot laika periodu no 15.aprīļa līdz 31.oktobrim, kurā dīzeļdegviela būs jātirgo ar biodegvielas piejaukumu. Šī norma stāsies spēkā 2018.gada aprīlī.

Civinity: Vajag stingrāku normatīvo regulējumu par ietvju tīrīšanu ziemā

Lai sniegotā laikā visas ietves patiešām būtu labi sakoptas, ir nepieciešama vienota izpratne par notīrītām ietvēm un lielāka sabiedrības iesaiste, uzskata apsaimniekošanas grupas Civinity vadītājs Latvijā Remigijs Valentinavičs. Viņš uzsver, ka iedzīvotājiem trūkst informācijas par to, kādi ir noteikumi par ietvju tīrīšanu, kam var sūdzēties par pārkāpumiem un kādi ir pašu iedzīvotāju pienākumi, lai netraucētu ielu tīrīšanu.

Fotoradari pastiprināti kontrolēs OCTA un tehniskās apskates derīguma termiņus

No 22.janvāra līdz 4.februārim Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, CSDD un Valsts policija, īstenos sociālu kampaņu. Kampaņas ietvaros paredzēts veikt plašu profilaktisko darbu, skaidrojot autovadītājiem, ka OCTA vai tehniskā apskate nav tikai formalitāte

10 gadu laikā studentu skaits krities par 35%

2017./2018. akadēmiskajā gadā studijās iesaistījušies 81,6 tūkstoši studentu, un gada laikā studējošo skaits ir samazinājies par 1,6%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes jaunākie dati. Pēdējo desmit gadu laikā, samazinoties iedzīvotāju skaitam, studentu skaits ir sarucis par 43,8 tūkstošiem jeb 35%.

Valdība piekrīt 2019.gadā sākt pāreju uz mācībām latviešu valodā

Ministru kabinets piekrita no 2019.gada 1.septembra vispārējās izglītības iestādēs sākt pakāpenisku pāreju uz mācībām latviešu valodā.

Latvijas krājbankas administrators pērn atguvis 7,198 miljonus eiro

Likvidējamās Latvijas krājbankas administrators pagājušajā gadā atguvis kopumā 7,198 miljonus eiro, liecina oficiālajā izdevumā Latvijas Vēstnesis publicētais pārskats.

NA deputāts: Nelielas valstis nevar atļauties viduvējību un dažādu mērogu tiesiskuma un korupcijas skandālus

«Dzīvojot demokrātiskā valstī, katram iedzīvotājam, kuram ir vēlēšanu tiesības, izaicinājums ir sekot politiskajiem procesiem un pamanīt, kurš politiskais spēks aiz kādām interesēm «stāv»,» intervijā ar BNN uzsver Nacionālās apvienības Visu Latvijai!–Tēvzemei un brīvībai/LNNK Rīgas domes opozīcijas deputāts Jurģis Klotiņš.

Pērn ar zaudējumiem strādājis Igaunijas dzelzceļa kravu pārvadātājs

Igaunijas valsts dzelzceļa uzņēmums EVR Cargo 2017.gadu noslēdzis ar neto zaudējumiem 1,2 miljona eiro apmērā, taču zaudējumus samazināt palīdzējusi gada trešajā ceturksnī gūtā peļņa aptuveni miljona eiro apmērā.

Ierosina mainīt pārbaudes darbu organizēšanu skolās

Iesniegta iniciatīva par to, lai valsts un skolas pārbaudes darbi tiktu organizēti ar minimālu vienas dienas pārtraukumu starp diviem darbiem. Iniciatīvas autors uzskata, ka, ieviešot šādu likumu, tiks uzlaboti pārbaudes darbu rezultāti un samazināsies skolēnu slodze.

Latvija nodod pieredzi Uzbekistānai valsts civildienesta reformu jautājumos

Uzbekistāna ir viena no Latvijas prioritārajām valstīm attīstības sadarbības politikā. Ņemot vērā Uzbekistānā uzsāktās vērienīgās valsts pārvaldes reformas, Latvija ir gatava turpināt sniegt atbalstu un dalīties ar savu uzkrāto pieredzi, apliecina Ārlietu ministrijas speciālo uzdevumu vēstnieks Igors Apokins.

Igaunijā būvniecības izmaksu kāpumu visvairāk ietekmē darbaspēka izmaksas

Pērn Igaunijā sadārdzinājušies celtniecības darbi, jo būvniecības izmaksu indekss valstī, salīdzinot ar 2016.gada vidējo līmeni, audzis par 1,5%.