Aicina izvērtēt ierobežot digitālo reklāmu izvietošanu uz ēkām un gar ceļiem

Latvijā nepieciešams sagatavot precīzāku regulējumu reklāmas stendu un gaismas objektu izvietošanai uz ēkām un gar ceļiem, lai mazinātu iespēju, ka tie novērš autovadītāju uzmanību pie stūres, izspriests Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) domnīcā.

Digitālās reklāmas spilgtums/spožums un izmērs, atrašanās vieta un apkārtējās vides apgaismojums nakts laikā, reklāmu izvietošana uz ēkām, gar ceļiem un arī mājām pilsētās – ir vieni no kritērijiem, kas jāņem vērā, lai mazinātu iespēju novērst autovadītāju uzmanību no ceļa, norāda eksperti.

Latvijā līdz šim nav izstrādāta metodika spilgtuma noteikšanai reklāmas objektiem gar ceļiem un nav precīzi definēts, kas ir apžilbis transportlīdzekļa vadītājs.

Arī Rīgas pilsētas būvvaldes pārstāvis norādīja, ka būvvalde vērtē reklāmas iederību pilsētvidē, taču nevērtē tās spilgtumu.

Patlaban Rīgā ir izvietoti 30 digitālās vides reklāmas, no kurām 20 ir izvietotas uz ēku sienām un 10 pastāvīgi.

Kā norādīja Latvijas Universitātes Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes pārstāvji Gunta Krūmiņa un Gatis Ikaunieks, jāņem vērā, ka autovadītājus ietekmē arī vides faktori kā apkārtējās vides apgaismojums, reklāmas stenda spožums un krāsu temperatūra, stenda izmērs un laika apstākļi, kā arī cilvēka fizioloģiskie faktori kā vecums, veselības stāvoklis un nogurums. Uzmācīgā gaisma un apžilbums ir viena problēmām, kas var traucēt vadīt transportlīdzekli spilgta apgaismojuma dēļ, radot draudus satiksmes drošībai gan pilsētās, gan ārpus apdzīvotām vietām.

Lasiet arī: Būs bargāki sodi autovadītājiem par braukšanu dzērumā

CSDP domnīcā šodien piedalījās Valsts policijas, Rīgas pilsētas būvvaldes, Veselības inspekcijas, VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija, VSIA Autotransporta direkcija, VAS Latvijas Valsts ceļi, kā arī pārstāvji no NVO, tai skaitā no vairākām auto asociācijām.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas