ĀM: Krievija nestājas ceļā Latvijas un Ķīnas sadarbībai transporta jomā

Krievija nestājas ceļā Latvijas un Ķīnas sadarbībai transporta jomā, trešdien, 25,maijā, Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēdē atzina Ārlietu ministrijas (ĀM) valsts sekretārs Andrejs Pildegovičs.

Komisijā diskutējot par Latvijas ekonomisko sadarbību ar Ķīnu, Saeimas deputāts Jānis Dombrava vēlējās zināt, vai Krievija neliek šķēršļus, piemēram, plānotajām kravām no Ķīnas uz Latviju. Pildegovičs sacīja, ka šādu Krievijas rīcību neizjūt nedz Latvija, nedz Ķīna.

Viņš arī piebilda, ka Latvija un Krievija saimnieciskajos jautājumos mēģina rast kopsaucēju, turklāt jau tuvāko nedēļu laikā abas valstis parakstīs jaunu sadarbības līgumu dzelzceļa jomā. Tāpat norit abu valstu sadarbība noziedzības apkarošanā.

«Latvija un Krievija cenšas sadarboties atsevišķos jautājumos, taču Latvija neatkāpjas no principiālās pozīcijas jautājumā par Krimu un Donbasu,» uzsvēra ĀM valsts sekretārs.

Kā vēstīts, koordinatora loma transporta un loģistikas nozarē Latvijai devusi iespēju 2016.gadā organizēt svarīgākos 16+1 formāta pasākumus – piekto valstu vadītāju samitu, kas notiks rudenī, kā arī pirmo transporta ministru sanāksmi, kas tika aizvadīta 16.-17.maijā. Transporta ministru sanāksmes laikā tika panākta vienprātība par to, ka ir nepieciešams veicināt ātrāku informācijas apmaiņu, kā arī ir jāstiprina sadarbība valstu starpā, strādājot pie transporta koridoru attīstības un konteinervilcienu maršrutu starp Ķīnu un Eiropu paplašināšanas. Vienlaikus jāattīsta 16+1 formāta valstu transporta savienojumi ar jau realizētiem Ķīnas un trešo valstu loģistikas sektora projektiem, kā arī jāveicina un jākoordinē investīciju projektu transporta un loģistikas jomā attīstība.

Latvija ar tās labi attīstīto transporta infrastruktūru, trīs neaizsalstošām ostām un moderniem loģistikas un distribūcijas centriem var būt interesanta daudziem – Āzijai, Krievijai un NVS, Rietumeiropai, Ziemeļeiropai un arī Melnās jūras reģionam. Valsts ģeogrāfiskais  izvietojums, veidojot Eiropas Savienības ārējo robežu ar Krieviju un Baltkrieviju, padara Latviju par dabisku tiltu, kas savieno Austrumus un Rietumus, kā arī Ziemeļus un Dienvidus. Mums ir laba pieredze attiecībā uz konteinervilcieniem – spējam nodrošināt maksimāli efektīvu Ķīnas preču nogādāšanu Eiropā un tālāku izplatīšanu Skandināvijā un Ziemeļeiropā.  «Ja Kazahstāna sadarbībā ar Ķīnu ir definējusi Horgosu par  austrumu vārtiem, tad mēs sevi redzam kā «ziemeļu» vārtus,» iepriekš uzsvēris satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Kā zināms, iniciatīva 16+1 ietver savstarpējas sadarbības veicināšanu dažādās nozarēs, tostarp transporta un loģistikas, kur plānots pārdalīt desmit miljardus eiro. Ķīnas un 16 Centrālās un Austrumeiropas valstu sadarbības formāts 16+1 paredz veicināt Ķīnas sadarbību ar 16 Eiropas valstīm (Čehiju, Igauniju, Ungāriju, Latviju, Lietuvu, Rumāniju, Slovākiju, Slovēniju, Bulgāriju, Horvātiju, Poliju, Maķedoniju, Melnkalni, Serbiju, Albāniju, Bosniju un Hercegovinu) dažādās jomās, t.sk. loģistikā un transportā. Latvijai tika uzticēta loģistikas koordinatora loma 16+1 formātā.

Ref: 102.000.102.12807

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas