Aptauja: Apmeklējot ātrās ēdināšanas iestādes, latvieši vismazāk pievērš uzmanību ēdienkartes daudzveidībai

Vērtējot kritērijus, kas klientiem svarīgi, apmeklējot ātrās ēdināšanas uzņēmumus, Latvijas iedzīvotāji atzīst, ka vismazāk uzmanību pievērš piedāvātajai bērnu ēdienkartei (20%), atsauksmēm (19%), kas saņemtas no citiem, un iestādes attieksmei pret klientu (6%). Tā noskaidrots ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes *Hesburger veiktajā aptaujā par ēšanas paradumiem un ātrās ēdināšanas tirgus tendencēm Baltijas valstīs.

Lietuviešiem nesvarīga ir informācija par produktu pagatavošanā izmantojamo izejvielu izcelsmi (24%), kā arī, līdzīgi kā latviešiem, piedāvātās bērnu ēdienkartes daudzveidība (23%) un citu atsauksmes par ēdināšanas iestādi (16%).

Igauņi savukārt par nesvarīgu uzskata bērnu ēdienkartes piedāvājumu (39%), atsauksmes par iestādi (23%) un informāciju par produkta pagatavošanā izmantojamām sastāvdaļām (17%).

Svarīgākais kritērijs Baltijā – sanitāro normu ievērošana

Kā būtiskākie kritēriji par labu vienas vai otras ātrās ēdināšanas iestādes apmeklēšanai Latvijā iezīmējušies sanitāro normu ievērošana (92%), ēdiena garša (92%) un pieejama cena (87%). Lietuvā sanitāro normu ievērošanu uzņēmumā kā būtiskāko kritēriju atzīmē 92% lietuviešu, ēdiena garša ietekmē 91% respondenta izvēli, bet cena svarīga 87% iedzīvotāju. Igaunijā garšu kā svarīgāko izvēles kritēriju norāda 91% aptaujāto respondentu, kam seko sanitāro normu ievērošana (90%) un izejvielu kvalitāte (79%).

Ātrās ēdināšanas iestādi izvēlamies atbilstoši dažādām dzīves situācijām

Novērtējot 13 ātrās ēdināšanas iestādes un iemeslus, kādos gadījumos klienti tās apmeklē, 29% Latvijas respondentu atzīst, ka ātrai izsalkuma remdēšanai izvēlas Hesburger, savukārt laika pavadīšanai ar draugiem (29%) vai vakariņām ar ģimeni (21%) izvēlas Čili Picu. Brokastis latvieši visbiežāk izvēlas iegādāties Circle K (7%).

Līdzīgi kā latvieši, arī lietuvieši «ātri» paēst dodas uz Hesburger (27%) vai McDonald’s (22%), bet laika pavadīšanai ar draugiem (19%) vai ģimenes maltītei ārpus mājām (16%) izvēlas Čili.

No septieņiem Igaunijā aptaujā iekļautajiem ātrās ēdināšanas uzņēmumiem, Circle K (28%), un Hesburger atzīti kā top vietas ātra izsalkuma remdēšanai, 23% aptaujāto arī brokastis ietur Circle K, taču laika pavadīšanai ar draugiem (20%) vai ēdienreizei ārpus mājām ar ģimeni (20%) izvēlas Chopsticks.

Esot ceļā, bērni visbiežāk ierosina «pieturēt» pēc ātrajām uzkodām

Ceļojot pa Latviju, 67% aptaujas respondentu norāda, ka ietur maltīti ātrās ēdināšanas restorānos. Visbiežāk «pieturēt» kādā no ātrās ēdināšanas uzņēmumiem ierosina līdzbraucēji nevis pats autovadītājs, turklāt 46% gadījumu šāda vēlme izskan no bērniem.

Arī igauņi un lietuvieši, atrodoties ceļā, maltīti ātrās ēdināšanas restorānos ietur līdzbraucēju mudināti, bērni šādu vēlmi izsaka 42% gadījumu.

*Hesburger aptauja veikta sadarbībā ar sociālo pētījumu centru Socio Uuringukeskus, lai noskaidrotu pašreizējās ātrās ēdināšanas nozares tendences. Aptauja veikta 2018.gada rudenī, aptaujājot 1 000 Latvijas, 1 000 Lietuvas un 1 000 Igaunijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 49 gadiem.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas