Aptauja: teju 60% iedzīvotāju īsti nezina, kas ir videi draudzīgs auto

Vairāk nekā puse – gandrīz 60% iedzīvotāji – atzīst, ka skaidri nezina, kas ir videi draudzīgs auto. Tajā pašā laikā vairāk nekā 80% apgalvo, ka būtu gatavi iegādāties videi draudzīgu auto pat neskatoties uz to, ka lielākoties tie ir mazāk jaudīgi, liecina Nordea veiktā aptauja.

Lai katrs autovadītājs pats varētu izvērtēt, cik videi draudzīgs auto ikdienā tiek izmantots, Nordea Finance atkārtoti rīko auto kaitīgo izmešu (CO2) mērīšanas akciju. Kampaņas ietvaros sagatavota arī īpaša mājas lapa www.gazites.lv, kurā online režīmā var aprēķināt auto kaitīgo izmešu daudzumu.

«Jau tagad videi draudzīgi auto kļūst aizvien populārāki arī Latvijā. Piemēram, 2010.gada laikā Latvijā tika iegādāti 90 hibrīdauto, bet šī gada pirmajā pusgadā pārdotas jau 70 šādas mašīnas, kas ir nepilni 2% no visa jauno auto tirgus,» norāda Nordea Finance Latvia valdes priekšsēdētājs Ivars Šmits.

Viņaprāt, tas ir būtisks pagrieziena punkts auto industrijā. «Mēs paši ikdienā novērojam, ka pircēji aizvien vairāk vērtē to, cik daudz auto patērē degvielu un kāds ir kaitīgo izmešu daudzums – šo visu parametru kopums beigās nosaka to, vai transporta līdzeklis atbilst videi draudzīga auto statusam. Arī aptauja parāda, ka, iegādājoties jaunu auto, lielākajai daļai tieši vides draudzīgums ir svarīgāks izvēles faktors nekā jauda. Tas, protams, ir spēcīgs signāls.»

Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) prezidents Andris Kulbergs atzīmē, ka LPAA viennozīmīgi atbalsta visus centienus, kas sekmē automašīnu ar mazāku ogļskābās gāzes (CO2) izmešu apjomu ienākšanu tirgū. Tomēr, viņš norāda, ka ārpus individuālajām iniciatīvām būtu nepieciešams diferencēt un izmainīt nodokļu piemērošanas politiku, uzsvaru liekot tieši uz CO2 izmešu apjoma samazināšanas stimulēšanu. «Atbildīgajām valsts institūcijām, izmantojot valsts politikas plānošanā integrētu pieeju un sadarbojoties ar nozaru organizācijām, ir kompleksi jāizstrādā un jāattīsta stimulējoši risinājumi, lai pilsētvidē samazinātu CO2 izmešu daudzumu,» tā Kulbergs.

Lai izglītotu sabiedrību par videi draudzīgu transporta līdzekļu izmantošanu Nordea Finance kopā ar auto dīleriem atkārtoti organizē akciju – bezmaksas auto atgāzu mērīšanu. Tieši auto kaitīgo izmešu daudzums ir viens no pamata rādītājiem, kas atšķir videi draudzīgu auto no ierastajiem transporta līdzekļiem. Akcijas laikā, no 28. jūlija līdz 30.jūlijam, EuroPark autostāvvietā pie Rimi hipermarketa, Pulkveža Brieža ielā 33a ikviens autovadītājs bez maksas varēs izmērīt kaitīgo izmešu daudzumu savam transportlīdzeklim un salīdzināt to ar citiem.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas