Atklāts Vidzemes šosejas posms no Garkalnes līdz Sēnītei

Svinīgi atklāts pēdējo divu gadu lielākais būvdarbu objekts uz valsts autoceļiem – Vidzemes šosejas posms no Garkalnes līdz Sēnītei (25,5.–39,4.km), ziņo VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Būvdarbi tika sākti 2019.gada pavasarī un tos veica piegādātāju apvienība Binders un ACB par līgumcenu 46,58 miljoni eiro (ar PVN), ko finansēja no valsts budžeta un ES Kohēzijas fonda. Segas pārbūvi projektēja SIA Polyroad.

Atbilstoši projektam ceļa brauktuves sega pārbūvēta, izmantojot reciklēšanas tehnoloģiju – vecais asfalta segums safrēzēts, segas stiprināšanai samaisīts ar cementu, izlīdzināts, un tam pa virsu trijās kārtās ieklāts jauns asfalta segums. Atjaunoti deviņi ceļu pārvadi Sēnītes mezglā un pie Vangažiem, Straujupītes caurteka Vangažos un gājēju tunelis pie Sēnītes, ceļa sega pārbūvēta arī Valmieras šosejas (A3) sākumposmā un atjaunots segums uz tilta pār Gauju.

«Šis ir labs piemērs, kādam ir jābūt labam galvenajam ceļam un tādiem nākotnē jābūt visiem galvenajiem valsts autoceļiem. Galvenie ceļi ir mūs transporta sistēmas pamats un mugurkauls. Kā zināms, esam ieplānojuši, ka nākamo 10 līdz 15 gadu laikā ap Rīgu jātop ātrgaitas šosejām,» atklājot Vidzemes šosejas posmu, pauda satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Viņš arī norādīja, ka tas, kas ir jau izdarīts šeit nebūs jāpārtaisa, vien jāpapildina, tai skaitā ar divlīmeņu šķērsojumiem. «Jau šobrīd paveiktais darbs var iepriecināt visus, bet no nākamās sezonās šajā posmā varēs uzstādīt zīmi 110 km/h. Iepriecina arī izvietotās ceļazīmes un norādes, jo kļūst aizvien saprotamākas autovadītājiem.»

«Mums kā pasūtītājam sarežģītākais bija šī projekta pats sākums, kad bija skaidrs, ka ar esošo finansējumu nepietiek lai visu posmu savestu kārtībā. Esam pateicīgi valdībai, kura toreiz pieņēma lēmumu par papildu finansējumu un 2019.gada pavasarī darbi varēja uzsākties. Esam pateicīgi arī autobraucējiem par pacietību, pusotra gada laikā esam saņēmuši ļoti daudz viedokļus, ieteikumus un komentārus par satiksmes ierobežojumiem būvdarbu laikā, īpaši par ātruma ierobežojumu. Tagad, kad darbi pabeigti, ceļš ir kļuvis komfortabls un arī drošāks. Ir veiktas satiksmes organizācijas izmaiņas vairākās vietās,» uzsvēra LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

«Līdz ar to ar nākamo sezonu šeit varēs palielināt atļauto braukšanas ātrumu līdz 110 km/h.»

Patlaban aktuālajā melno punktu kartē (2017–2019) uz Vidzemes šosejas Vangažos ir melnais punkts jeb satiksmei potenciāli bīstama vieta. Veicot būvdarbus ir veikti satiksmes organizācijas uzlabojumi, pēc kuriem satiksmes drošības situācija tur uzlabosies, norāda LVC.

Minētajos trijos gados Vangažos bija notikuši astoņi ceļu satiksmes negadījumi, no kuriem trīs – ar cietušajiem. Iemesls satiksmes negadījumiem, braucot Rīgas virzienā, bija Gaujas ielas pieslēgums Vidzemes šosejai un sabiedriskā transporta pieturvieta. Tagad pieturvietas Vangažos abos braukšanas virzienos kopā ar Gaujas ielas pieslēgumu ir atdalītas no šosejas ar drošības saliņām, turklāt pieturvieta ir pārcelta aiz Gaujas ielas pieslēguma un vairs neaizsedz redzamību, stāsta LVC. Arī pie Sorbām ir izbūvētas satiksmei drošas sabiedriskā transporta pieturvietas.

Drošības uzlabošanas nolūkā ir pārceltas apgriešanās vietas, arī abas Vangažos esošās – katra 400 m tālāk braukšanas virzienā. Pie katras apgriešanās vietas ir izveidotas ieskrējiena un bremzēšanas josla.

Izvērtējot ceļu satiksmes negadījumus šajā Vidzemes šosejas posmā, var konstatēt, ka iepriekš lielu daļu no tiem veidoja akvaplanēšana slapjā laikā, kam iemesls bija seguma rises, kas tagad ir likvidētas. Satiksmes drošību posmā ir uzlabojusi arī dzelzceļa pārbrauktuves likvidēšana un liela izmēra ceļa zīmju uzstādīšana. Posmā kopumā ir uzstādīts vairāk nekā 17 km metāla drošības barjeru un 1 371 signālstabiņš.

Veicot būvdarbus, posmā ieklāti 180 000 tonnu asfaltbetona, veikti grunts darbi 575 000 kubikmetru apjomā, iestrādātas šķembas 235 000 tonnu apjomā, izbūvēta drenāža 10 600 metru garumā un caurtekas 1 250 metru garumā, no tām divas ar diametru 2 m. Izbūvētas arī 13 pasažieru platformas un seši pasažieru paviljoni, demontētas bijušā piegādes dzelzceļa sliedes uz bijušo dzelzsbetona rūpnīcu. Uzstādītas 39 rīkojuma ceļazīmes, 85 priekšrocības ceļazīmes, 123 norādījuma ceļazīmes un 109 virziena rādītāji un informācijas zīmes. Apzaļumošanas nolūkos iestādīti 1 272 rožu stādi.

Saistītie raksti

1 komentārs

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas