Augstskolām piešķirs finansējumu par absolventiem, kas strādās izglītības iestādēs

Tās augstskolas, kuru pedagoģijas studiju programmu absolventi turpinās vai būs uzsākuši pedagoģisko darbu izglītības iestādēs, turpmāk saņems snieguma finansējumu par rezultātiem pedagogu sagatavošanā, vēsta Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM).

To paredz otrdien, 27.februārī, valdībā atbalstītie Izglītības un zinātnes ministrijas sagatavotie grozījumi Ministru kabineta noteikumos par kārtību, kādā augstskolas un koledžas tiek finansētas no valsts budžeta līdzekļiem.

Grozījumi nosaka kārtību, kādā augstskolām tiek piešķirts snieguma finansējums par pedagoģijas studiju absolventiem, kuri uzsāks darbu pirmskolas, vispārējās, profesionālās, profesionālās tālākizglītības un pilnveides, profesionālās ievirzes un bērnu un jauniešu interešu izglītības iestādēs.

IZM atzīmē, ka augstskolas arī tiks finansiāli stimulētas rūpīgāk atlasīt topošos studējošos, ņemot vērā viņu motivāciju un piemērotību pedagoga profesijai. Tāpat darbam skolās tiks aktīvāk iesaistīti tie pedagogi, kuri būs sagatavoti atbilstoši kompetencēs balstītas izglītības satura un izglītības darba tirgus prasībām.

«Šobrīd no vidēji 1 000 pedagoģijas studiju programmu absolventiem darbu skolās uzsāk 350 – 400 jauno speciālistu, kas nozīmē, ka jauno pedagogu sagatavošanai pieejamie ierobežotie resursi netiek izmantoti efektīvi. Valdības deklarācijā Izglītības un zinātnes ministrijai ir dots uzdevums reorganizēt jauno pedagogu sagatavošanas programmas pedagoģijas augstskolās, rūpīgi atlasot jaunos pedagogus, veidojot praksē balstītas mācības un nodrošinot profesionālo atbalstu skolās,» skaidro ministrijā.

IZM  turpina darbu pie nepieciešamo atbalsta rīku izveides, kas nodrošinās sistēmu pedagogu sagatavošanai atbilstoši kompetencēs balstītas izglītības satura un izglītības darba tirgus prasībām.

BNN jau ziņoja, ka 2018.gada janvāra sākumā valdībā tika apstiprināti IZM iesniegtie priekšlikumi konceptuāli jaunas pedagogu izglītības sistēmas veidošanai Latvijā.

Jaunā sistēma balstīta sabiedrībai svarīgās vērtībās un atbilst jaunajam mācību saturam. Tā integrēs pedagogu izglītību ar pētniecību, padarīs to elastīgāku, spējīgu ātri reaģēt un skolotāju pielāgoties darba tirgus prasībām un tehnoloģiju attīstībai. Lai nodrošinātu studiju programmu jaunveidi un pedagogu sagatavošanas, akadēmiskā personāla un pārvaldības attīstību, IZM ir paredzējusi investīcijas vairāku ES struktūrfondu aktivitāšu ietvaros,

Savukārt ar otrdien, 27.februārī, valdībā apstiprinātajiem grozījumiem Ministru kabineta 2006.gada 12.decembra noteikumos Nr.994 Kārtība, kādā augstskolas un koledžas tiek finansētas no valsts budžeta līdzekļiem tiek ieviesta jauna otrā pīlāra jeb snieguma finansējuma formulas sastāvdaļa, kas paredz papildu finansējumu atkarībā no tā, cik absolventu uzsākuši darba gaitas vai turpina strādāt izglītības iestādēs nākamajā mācību gadā pēc augstskolas absolvēšanas, skaidro ministrijā.

IZM uzsver, ka piešķirtais finansējums ļaus izveidot finansēšanas instrumentu, ar kura palīdzību būs labāk iespējams atalgot augstskolas par konkrētiem sasniegtiem rādītājiem. Tas veicinās pedagoģijas studiju procesa ciešāku integrāciju ar absolventu tālākajām darba gaitām izglītības iestādēs un motivēs rūpīgāk atlasīt topošos studējošos, ņemot vērā viņu motivāciju un piemērotību pedagoga profesijai.

Ref:224.000.103.4042

 

Saistītie raksti

1 komentārs

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas