Augulis: Ceļu kvalitātes dēļ sabiedrība zaudē 800 miljonus eiro gadā

Satiksmes ministrs Uldis Augulis valdības sēdē, otrdien, 26.aprīlī, izskatot Valdības rīcības plānu, uzsvēris, ka viens no tautsaimniecības attīstības elementiem ir autoceļi, kuru sakārtošana un uzturēšana ir definēta kā ministra darbības prioritāte.

Kā norādīja Augulis, pirmais uzdevums ir stabila, prognozējama, ilgtspējīga ceļu infrastruktūras finansējuma modeļa izstrāde, pie kuras šobrīd strādā ekspertu grupa, un plānots, ka augusta mēnesī tiks prezentēti tās darba rezultāti, informē Satiksmes ministrija.

«Autoceļi  un īpaši vietējie ceļi ir sliktā stāvoklī, tāpēc vairs nevar gaidīt un ir vispirms jāaptur autoceļu pakāpenisks sabrukums un tad jāsekmē to turpmākā attīstība. Satraucošs ir fakts, ka ceļu kvalitātes dēļ sabiedrības zaudējumi, braucot pa autoceļiem ar asfalta segumu, ir 800 miljoni eiro gadā. Līdz ar to valdībai būs jāpieņem  pamatots lēmums par valsts autoceļu sakārtošanas programmas turpmāku finansēšanu un realizēšanu,» sacījis ministrs.

Tāpat ministrs norādīja, ka paralēli ceļu infrastruktūras sakārtošanai, jāsakārto arī  sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamība, savienojamība un infrastruktūra visā Latvijā, jo tas skar ļoti daudzus Latvijas iedzīvotāju un viņu ikdienu, pārvietojoties uz darbu, skolu, veselības iestādēm. Tāpēc  pēc padziļināta izvērtējuma, sabiedriskā transporta maršrutu tīkls jāsakārto atbilstoši iedzīvotāju vajadzībām, uzlabojot infrastruktūru, vienlaikus efektīvāk izmantojot finanšu resursus.

Tāpat būtisks Satiksmes ministrijas uzdevums ir Latvijas dzelzceļa attīstība, jo tas dod būtisku ieguldījumu tautsaimniecības attīstībā. Šobrīd tiek strādāts pie dzelzceļa infrastruktūras attīstības plāna tuvākajiem pieciem gadiem, kas noteiks galvenos infrastruktūras attīstības virzienus un būs pamats daudzgadu līguma noslēgšanai starp valsti un dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju, lai nodrošinātu dzelzceļa  infrastruktūras uzturēšanu un attīstību. Vienlaikus tiks izstrādāta jauna, skaidru un saprotamu infrastruktūras maksas sistēmu, norāda ministrijā.

Kā trešo satiksmes jomas uzdevumu Augulis minēja tranzītu, kurš dod būtisku ieguldījumu tautsaimniecība.  Lai sekmētu tranzītu Latvijā – dzelzceļā, ostās un lidostās – tiks izstrādāts integrēts piedāvājums jeb tā saucamais valsts vienota koridora piedāvājums atbilstoši konkrētām potenciālo klientu vajadzībām Rietumu un Austrumāzijas kravu plūsmu piesaistei. Tāpat Augulis norādīja, ka esam gatavi sniegt atbalstu loģistikas un industriālo centru veidošanai kravu virzīšanai caur Latviju.

Minēto piedāvājumu popularizēs un piedāvās dažādos nozīmīgos starptautiskos pasākumos, tostarp maijā plānotajā 16+1 ietvaros rīkotajā pirmajā Transporta ministru un biznesa pārstāvju sanāksmē. Vienoto piedāvājumu prezentēsim potenciālajiem sadarbības partneriem – īpaši Ķīnā, Japānā, Centrālāzijas valstīs un Skandināvijas valstīs, lai apgūtu jaunus tirgus un piesaistītu jaunas kravas.

Ref: 102.000.102.12527

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas