Autotransporta direkcija pagarina iepirkuma termiņu par mēnesi

Gan mūsdienu mobilitātes apstākļos, gan nākamajā desmitgadē personām ar funkcionāliem traucējumiem ir jānodrošina iespēja pieteikt pielāgotu transportlīdzekli 24, nevis 72 stundas pirms brauciena, uzskata Autotransporta direkcija.

«Ņemot vērā Iepirkumu uzraudzības biroja norādes, sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas iepirkuma dokumentācijā tika veiktas nelielas korekcijas. Saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma nosacījumiem konkursa termiņš ir jāpagarina par aptuveni vienu mēnesi, ja tiek veiktas korekcijas dokumentācijā. Tādējādi pretendenti savu pieteikumu konkursam par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 16 maršrutu tīkla daļās laika periodā no 2021. līdz 2030.gadam var iesniegt līdz 2019.gada 23.decembrim,» pauž direkcijā, skaidrojot jaunā iepirkuma nolikumu.

«Iepirkumu uzraudzības birojā tika iesniegtas četras sūdzības, un no kopumā 38 apstrīdētajiem punktiem 35 tika uzskatīti par nepamatotiem.»

Lai netiktu kavēts iepirkuma process, Autotransporta direkcija veica izmaiņas konkursa nolikumā.

Iepirkuma dokumentācijas grozījumos tika noteikts, ka pārvadātājiem šī prasība jānodrošina, balstoties uz nozari regulējošajiem normatīvajiem aktiem, kuros plānots veikt korekcijas, nosakot, ka pielāgotu transportlīdzekli varēs pieteikt 24 stundu laikā. Tādējādi sākotnēji ietvertais nosacījums tiks izpildīts, bet mainīts tiks formulējums.

Lasiet arī: ATD: Pārvadātājiem vairs nebūs izdevīgi «šmugulēties» – valsts dotēs tikai pasažieru skaita kritumu

Autotransporta direkcija jau laikus ņēma vērā pārvadātāju priekšlikumu sniegt vēl detalizētāku informāciju par to, cik pasažieru kurā reisā un dienā brauca. Tādējādi šī konkursa ietvaros ir sniegti dati par prognozēto pasažieru plūsmu reisos tādā detalizācijas pakāpē, kāda līdz šim nevienā konkursā nav bijusi. Neskatoties uz to, ka pretendentiem autobusu izlaides jāplāno, balstoties uz prognozētajiem datiem 2021.gadā, nevis šā brīža, Autotransporta direkcija nodrošinās pārvadātājiem piekļuvi visiem esošajiem datiem par pasažieru plūsmu katrā reisā.

Lai arī visas autoostas Latvijā ir zināmas un pārvadātājam nebūtu sarežģījumu apzināt izmaksas par iebraukšanu katrā no tām, Autotransporta direkcija veikusi izmaiņas attiecībā uz autoostu maksu, lai nekavētu iepirkuma procesu. Tādējādi plānots, ka pretendentam, iesniedzot cenas piedāvājumu, nav jāiekļauj maksa par autoostu pakalpojumiem.

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu reģionālajā autobusu maršrutu tīklā tiks vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60%. Tehniskajā piedāvājumā tiks vērtēts autobusu vecums – autobusu parka vidējais vecums nedrīkstēs pārsniegt deviņus gadus, bet viena atsevišķa autobusa vecums – 15 gadus; pieejamības nodrošināšana personām ar funkcionāliem traucējumiem; autobusa tehniskais aprīkojums; pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošana, kas fiksē autovadītāja veiktās darbības, un GPS; papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini, informācija par pieturvietām autobusā tiek attēlota vizuāli un atskaņota audio versijā u.c.

Kopējais maršrutu tīkla apjoms jeb autobusu nobraukums no 2021.gada būs aptuveni 65 miljoni kilometru gadā.

Tas tiks iedalīts 16 daļās, un katras daļas apjoms būs no 2,5 līdz sešiem miljoniem kilometru gadā. Plānotais maršrutu skaits 2021.gadā būs 1 030, bet reisu skaits – gandrīz 6 200.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas