Baltijas jūras valstis pārtrauks sadarbību ar Krievijas un Baltkrievijas Zaļās kartes birojiem

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB), kopā ar citu Baltijas jūras valstu Zaļās kartes (ZK) birojiem šī gada aprīlī panāca vienošanos par sadarbības pārtraukšanu ar Krievijas un Baltkrievijas ZK birojiem. LTAB rekomendē apdrošinātājus pagaidām atturēties no ZK izsniegšanas braucieniem uz Krieviju un Baltkrieviju, attiecīgi autoīpašnieki, kas vēlas doties uz šīm valstīm, aicināti iegādāties attiecīgās valsts robežapdrošināšanas līgumu uz robežas.

Šī gada aprīlī Baltijas jūras ZK biroji vienojās par sadarbības pārtraukšanu ar Krievijas un Baltkrievijas ZK birojiem. Šim solim nu pievienojušies arī  pārējie Eiropas Ekonomiskās Zonas ZK biroji, BNN informē LTAB.

«ZK biroju starpā noslēgtā vienošanās paredz, ka sadarbības līgums ar Krievijas un Baltkrievijas birojiem vēl būs spēkā līdz 05.05.2023, līdz ar to jau izsniegtās ZK joprojām ir derīgas, tomēr jau šobrīd autovadītājiem jārēķinās ar zināmām neērtībām, plānojot apdrošināšanas iegādi braucienam uz šīm valstīm,» skaidro LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics.

«Sadarbība ar Krievijas un Baltkrievijas ZK birojiem tiek pārtraukta minēto agresorvalstu uzsāktās karadarbības dēļ Ukrainā, kā arī saistībā ar Rietumvalstu piemērotajām sankcijām Krievijai un Baltkrievijai, kuru dēļ pārrobežu pārskaitījumi uz un no šīm valstīm ir faktiski neiespējami,» stāsta Stengrevics.

LTAB rekomendē apdrošinātājiem pagaidām atturēties no ZK izsniegšanas braucieniem uz Krieviju un Baltkrieviju. Ja tomēr rodas šāda nepieciešamība, tad iespējams izsniegt īstermiņa Latvijas ZK, iebraukšanai šajās valstīs ar nosacījumu, ka to beigu termiņš nepārsniedz nākamā gada 6.maiju.  «Autoīpašniekus, kas ar savu auto plāno šo valstu apmeklējumu, aicinu meklēt iespējas iegādāties Krievijas un Baltkrievijas robežapdrošināšanas līgumus uz robežas,» informē Stengrevics.

Zaļās kartes sistēma tika ieviesta 1953.gadā un tās mērķi ir izvairīties no nepieciešamības transportlīdzekļu vadītājiem slēgt robežapdrošināšanas līgumu, šķērsojot to valstu robežas, kurās ir spēkā OCTA sistēma. ZK sistēma vienlaikus nodrošina transportlīdzekļu īpašnieku aizsardzību ārvalstīs attiecībā uz trešajām personām nodarītajiem zaudējumiem, kā arī aizsargā ceļu satiksmes negadījumos cietušo mantiskās intereses gan ārvalstīs, gan to rezidences valstī.

1997.gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas