Baltijas valstīs aug pieprasījums pēc studio tipa un «viedajiem dzīvokļiem»

Baltijas valstīs un Ukrainā nekustamo īpašumu tirgū pēdējo trīs gadu laikā vērojams stabils cenu kāpums – Latvijā nekustamo īpašumu cena par kvadrātmetru laikā no 2016.līdz 2018.gadam pieaugušas par vidēji 15,4%.

Arvien populārāka izvēle dzīvokļu pircēju vidū ir studio tipa dzīvokļi. Pircējiem arvien svarīgāks faktors ir arī tas, vai dzīvoklis aprīkots ar tā dēvētajiem viedajiem risinājumiem, piemēram, tehnoloģijām, kas ļauj ar viedierīču palīdzību ērti pārvaldīt mājokļa temperatūru, apgaismojumu un ventilāciju, liecina Igaunijas uzņēmuma RIA.com Marketplaces OÜ apkopotā informācija.

No 2016.gada līdz šā gada otrā ceturkšņa beigām Latvijā mājokļu cenu indekss vidēji audzis par 15,4%, Igaunijā – par 15,9%, Lietuvā – par 14,6%, bet Ukrainā – par 12%. Prognozējams, ka cenu palielinājuma tendence par kvadrātmetru turpināsies vismaz līdz 2020.gada beigām, BNN informē uzņēmums.

Baltijas valstu nekustamo īpašumu tirgū arvien pieaug pieprasījums pēc studio tipa dzīvokļiem un ar jaunajām tehnoloģijām aprīkotiem mājokļiem. «Pirmo reizi šī tendence tika fiksēta 2017.gadā, un kopš tā brīža kļuvusi arvien izteiktāka. Rīgā joprojām ir liels pieprasījums arī dārgo dzīvokļu segmentā. Pēdējos gados pircēju acīs ēkas kvalitāte novirzās otrā plānā, un par galveno akcentu kļūst pārdomāta infrastruktūra, labiekārtota un noslēgta teritorija, autostāvvietas, bērnu laukumi un citas ekstras,» stāsta uzņēmuma valdes loceklis Nikolajs Zlotņickis.

Aizvien vairāk cilvēku nekustamo īpašumu meklē internetā. Parasti no meklējumu sākuma līdz īpašuma izvēlei paiet vismaz mēnesis, un šajā laikā potenciālie pircēji apmeklē desmitiem nekustamā īpašuma portālus. Šai laikā potenciālie pircēji salīdzina un pēta cenas, un ieskatās ne tikai nekustamā īpašuma portālos, bet arī attīstītāju mājaslapās. Tāpat cilvēki lasa atsauksmes par pārdevējiem un aģentūrām.

Pircēji arvien biežāk nekustamo īpašumu meklē, izmantojot viedtālruni. Ja 2015.gadā informāciju par nekustamo īpašumu savā viedtelefonā meklēja 30% cilvēku, tad 2018.gadā šis skaitlis jau ir pārsniedzis 50%. 96% cilvēku nekustamo īpašumu meklē, izmantojot datoru. Savukārt 34% potenciālo pircēju izvēles procesā aplūkojuši arī piedāvātos nekustamā īpašuma video.

«Šobrīd pircēji vairāk uzmanības pievērš nekustamā īpašuma reklāmai internetā, savukārt vides reklāma, reklāmas lapas un žurnāli savu aktualitāti pamazām zaudē un vairs nav efektīvi. Redzot nekustamo īpašumu piedāvājumus internetā, cilvēkiem ir svarīga bilžu un video kvalitāte, kā arī citas modernās iespējas,» stāsta Zlotņickis.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas