BATL: Ventspils osta var kļūt par vadošo savienojumu starp Āziju un Skandināviju

Vadošie Ventspils ostas uzņēmumi trešdien, 18.maijā, Ventspilī tiekas ar Ķīnas un formāta 16+1 dalībvalstu amatpersonām un uzņēmumu pārstāvjiem, lai pārrunātu sadarbības iespējas Āzijas virzienā. Ventspils ostas uzņēmumi prezentēs uzņēmumu kompleksās sadarbības iespējas un piedāvājumu, kā arī iepazīstinās ar ostas infrastruktūras iespējām un kapacitāti kravu plūsmas veicināšanai caur Ventspils ostu.

Biedrības Baltijas Asociācija – transports un loģistika (BATL) Inga Antāne, kas pārstāv Ventspils brīvostā strādājošus un Latvijas tranzīta un loģistikas nozarei nozīmīgus uzņēmumus, pauž gandarījumu, ka pateicoties neatlaidīgam un aktīvam BATL darbam, kā arī pērn izstrādātiem priekšlikumiem sadarbībai ar Ķīnu un Austrumeiropas valstīm iniciatīvas 16+1 ietvaros, kas tika iesniegti Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju projektu koordinācijas padomē, rudenī, tika panākta vienošanās ka Latvija uzņemas vadošo lomu starp Baltijas valstīm sadarbības veicināšanā ar Ķīnu un kontaktpunkta izveidi Latvijā un šobrīd Latvijā norisinās pirmā no divām 16+1 sanāksmēm.

«Esmu patiesi gandarīta, ka Latvija ir uzņēmusies vadošo koordinatora lomu, neskatoties uz to, ka vēl pērn bija šaubas par Latvijas līdzdalību šajā iniciatīvā un pašas konferences organizatoriskie jautājumi radīja bažas par tās kvalitatīvu norisi. Nenoliedzami, konferences norise Latvijā ir liels starptautisks panākums un iespēja vietējiem uzņēmumiem paplašināt un rast jaunas sadarbības iespējas strauji augošā Āzijas tirgus virzienā,» komentē Antāne.

Multimodālā Ventspils osta ir viena no vadošajām Eiropas Savienības (ES) dziļūdens ostām Baltijas jūras austrumu piekrastē, kas visa gada garumā var apkalpot lielākos Baltijas jūrā ienākošos kuģus, portālu BNN informē BATL.

«Atbilstoši sadarbības partneru vajadzībām Ventspils ostā strādājošie uzņēmumi var nodrošināt daudzveidīgus loģistikas risinājumus un izdevīgu transporta savienojumu ātrai un kvalitatīvai pārvadājumu apkalpošanai. Mūsu priekšrocības ir izdevīgi sadarbības nosacījumi, pielāgota ražošanas infrastruktūra un stratēģisko resursu nodrošinājums, kas mūs padara ērti sasniedzamus ES, NVS un Centrālās Āzijas virzienā. Ventspils osta nākotnē var kļūt par vadošo savienojuma punktu starp Āziju un Skandināviju, līdz ar to mums ir būtiski klātienē iepazīstināt potenciālos sadarbības partnerus ar uzņēmumu piedāvājumu un infrastruktūru, lai jau nākamreiz tiekoties varētu pārrunāt konkrētas sadarbības iespējas un, iespējams, pat slēgt sadarbības līgumus,» tā Antāne.

BATL pārstāv Ventspils brīvostā strādājošus un Latvijas tranzīta un loģistikas nozarei nozīmīgus uzņēmumus. 2014.gadā BALT biedru uzņēmumu kravu apjoms veidoja vairāk nekā 12 miljonus tonnu, kas ir vairāk nekā 40% no kopējā Ventspils brīvostas kravu apgrozījuma pērn, tostarp beramkravas sastāda 95% no kopējā beramkravu apgrozījuma Ventspils brīvostā. Savukārt dzelzceļa pārvadātājs AS Baltijas ekspresis pārvadājis vairāk nekā divus miljonus tonnu, kas ir 4% no visiem kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu caur Latvijas ostām 2014.gadā.

Kā zināms, iniciatīva 16+1 ietver savstarpējas sadarbības veicināšanu dažādās nozarēs, tostarp transporta un loģistikas, kur plānots pārdalīt desmit miljardus eiro. Ķīnas un 16 Centrālās un Austrumeiropas valstu sadarbības formāts 16+1 paredz veicināt Ķīnas sadarbību ar 16 Eiropas valstīm (Čehiju, Igauniju, Ungāriju, Latviju, Lietuvu, Rumāniju, Slovākiju, Slovēniju, Bulgāriju, Horvātiju, Poliju, Maķedoniju, Melnkalni, Serbiju, Albāniju, Bosniju un Hercegovinu) dažādās jomās, t.sk. loģistikā un transportā. Latvijai tika uzticēta loģistikas koordinatora loma 16+1 formātā.

Ref: 102.000.102.12733

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas