Bez derīgas OCTA satiksmē piedalās aptuveni katrs septiņdesmit piektais auto

Lai arī aizvien vairāk autovadītāju apzinās, ka OCTA vai tehniskā apskate nav tikai formāls pienākums, bet gan drošības garants pašam autovadītājam, pasažieriem un citiem satiksmes dalībniekiem, tomēr joprojām aptuveni katra septiņdesmit piektā automašīna piedalās ceļu satiksmē bez derīgas OCTA. To apliecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā statistika, noslēdzot kampaņu Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!

Kampaņas laikā vairāki fotoradari visā Latvijā veica OCTA un tehniskās apskates kontroli ārpuskārtas režīmā – t.i. neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma. Tāpat satiksmes plūsma (statistikas datu iegūšanai) tika monitorēta ar specializētu transporta līdzekli, kurš aprīkots ar SIA Jarva izstrādātu sistēmu Eunomia Traffic, kas veica vairāku objektu ātruma fiksēšanu kustībā, kā arī nodrošināja 360 grādu video apstrādi un automātisko numuru zīmju atpazīšanu tiešsaistē.

Apkopojot datus no stacionārajiem un pārvietojamajiem fotoradariem, kas 17 vietās visā Latvijā kopumā pārbaudīja 7 500 transportlīdzekļu, secināts, ka

54 (0,72%) gadījumos nav derīga OCTA, bet 22 (0,29%) gadījumos beigusies tehniskā apskate.

Savukārt specializētais transportlīdzeklis, satiksmes plūsmā pārbaudot 2 8039 auto, fiksēja 427 (1,52%) gadījumus bez derīgas OCTA un 397 (1,41%) gadījumus bez tehniskās apskates.

«Ja analizējam iegūtos datus ar pirms trīs gadiem līdzīgas kampaņas ietvaros savāktajiem, varam secināt, ka transportlīdzekļu skaits, kas piedalās ceļu satiksmē bez derīgas OCTA, palicis salīdzinoši nemainīgs. Tāpat iegūtie dati apliecina mūsu iepriekš paustās aplēses, ka kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir 1 – 2%,» skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Viņš norāda, ka kampaņas ietvaros apkopotā statistika pierāda, ka joprojām ir aktuāla nepieciešamība nākotnē pielāgot stacionāros fotoradarus OCTA un tehniskās apskates kontrolei visā transporta plūsmā, neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma. Tāpat lielāka uzmanība jāvelta to ceļu posmu uzraudzībai, kas ikdienā netiek kontrolēta ar stacionārajiem fotoradariem.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas