Bezmaksas kafija un pašvaldību iniciatīva – Lietuva ir radoša ceļā uz vakcinācijas mērķi

Lietuvā iedzīvotāju motivēšanā vakcinēties pret Covid-19 iesaistījušies uzņēmēji un pašvaldību radošākie prāti tomēr līdz 70% pieaugušo vakcinācijai pietrūkst vēl 365 000 iedzīvotāju. Palēnām samazinoties vakcinācijas tempam speciālisti iesaka domāt par plaša mēroga motivējošiem pasākumiem, vēsta Lietuvas sabiedriskais medijs LRT.

Lielākajā Baltijas valstī pašvaldības jau ir izmantojušas dažādas metodes, lai mudinātu cilvēkus iegūt imunitāti pret Covid-19 ar poti. Piemēram, Jaunajā Viļņā tika organizēts vakcinācijas autobuss, kas tika novietots pie lielveikala un kur bija iespēja vakcinēties bez iepriekšējas pieteikšanās.

Lasiet arī: Izskata iespēju noteikt obligātu Covid-19 testēšanu uz sauszemes robežas ar Krieviju

«Autobuss, kas ierodas pilsētas laukumā, ir ļoti labi, taču neaizmirsīsim, ka laukos dzīvojošie cilvēki katru dienu nevar paspēt uz autobusu,” vērtējis Lietuvas bijušais veselības ministrs Aurēlijas Verīga (Aurelijus Veryga), piebilstot, ka pašvaldībām jāsāk vakcinācijas iespējas nogādāt pie cilvēku namdurvīm.

Uzņēmumi arī ir uzņēmušies iniciatīvu, lai mudinātu klientus vakcinēties, piedāvājot dažādas atlaides. Piemēram, Viļņas krodziņš Plus plus plus piedāvā bezmaksas kafiju vakcinētiem klientiem. Tas ir tikai neliels pamudinājums, kas varbūt var iedrošināt kādu, kurš joprojām nespēj izvēlēties par labu vakcinācijai, LRT sacījis krodziņa īpašnieks.

Tikmēr Lietuvas Veselības ministrs Arūns Dulks (Arūnas Dulkys) uzskata, ka arī uzņēmumiem vajadzētu mēģināt mudināt savus darbiniekus vakcinēties. Daudzas firmas Lietuvā jau piešķir brīvdienas vai izsniedz dāvanu kartes saviem vakcinētajiem darbiniekiem. Lietuvas Uzņēmēju konfederācijas vadītājs Andrjus Romanovsks (Andrius Romanovskis) savukārt norādījis, ka valdībai tagad būtu jāapsver cilvēku mudināšana potēties nacionālā līmenī.

«Komunikācijas stratēģijai bija jābūt dinamiskai un jāpielāgojas mainīgajai cilvēka uzvedībai. Komunikācijas speciālistu ir daudz. Viņi redz, ka cilvēka uzvedība mainās, tāpēc mainās arī komunikācijas stratēģija,» ieteicis Vītenis Andrjukaits (Vytenis Andriukaitis), Pasaules Veselības organizācijas īpašais sūtnis Eiropas reģionā. «Protams, ir arī stimuli […], kurus var izmantot darba devēji, valdība un pašvaldības.»

Šī raksta oriģināls lasāms LRT vietnē angļu valodā: https://www.lrt.lt/en/news-in-english/19/1442030/influencer-campaigns-and-free-coffee-lithuania-struggles-to-reach-herd-immunity

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas