Brauciens no Rīgas uz Liepāju ar Saeimas auto valstij izmaksā 820 eiro

Saeimas deputāte Elīna Siliņa

Pie esošās iekšējo pakalpojumu organizācijas brauciens uz Liepāju ar Saeimas autobāzes transportu valstij izmaksā aptuveni 820 eiro. Šis ir tikai viens no rādītājiem, kas raksturo neefektīvu saimniekošanu un izšķērdīgu resursu izmantošanu, uzskata Publisko iepirkumu un revīzijas komisijas vadītāja Elīna Siliņa.

Izvērtējot publisko izdevumu revīzijas komisijā iesniegtās Saeimas autobāzes izmaksas un atskaiti par 2013.gadā padarīto, aprēķini rāda, ka viens kilometrs Saeimas autobāzes transporta izmaksā aptuveni 1,87 eiro. Attiecīgi, Saeimas darbinieka vai deputāta brauciens līdz Liepājai valstij izmaksā divreiz 220 km reizināti ar 1,87 eiro jeb 822 eiro. Saeimas autobāze tiek uzturēta no valsts dotācijām, un gadā šādam mērķim tiek izlietoti vismaz 2,5 miljoni eiro, norāda deputāte.

«Autotransporta dārdzība saistīta ar lielajām šoferu un remontdarbnīcas dīkstāvēm, kā arī nepietiekamo mašīnu noslodzi. Argumenti 80 transporta vienību saglabāšanai ir izmantošanas cikliskums – garas dīkstāves mijas ar īsiem augsta pieprasījuma brīžiem, kad vienlaicīgi var tikt noslogotas pat 50 automašīnas. Iemesls tam ir visai banāls – Saeimas autotransports, galvenokārt, tiek izmantots daudzu deputātu un darbinieku nogādāšanai no un uz mājām. Šāds serviss ir bijis nodrošināts un morāli pieņemams gadiem un ikviens mēģinājums to mainīt beidzies ar neveiksmi,» secina Siliņa.

Viņa rosina meklēt citus risinājumus ikdienas nokļūšanai no mājas uz darbu. Reģionālo pārstāvniecību veicinot, likums paredz kompensēt deputāta atkļūšanu no dzimtā novada līdz darbam Rīgā. Taču izmaksu atšķirība deputātam izvēloties personisko transportu vai Saeimas autobāzes pakalpojumu ir vismaz pieckārtīga.

Piemēram, ja izmantojot personisko transportu, mēneša kompensācija deputātam, kas ievēlēts no Valmieras, saskaņā ar Saeimas Kārtības rulli nedrīkt pārsniegt 500 eiro, tad, mājās braukšana ar Saeimas automašīnu ar mēneša limitu 1 500 km valstij ik mēnesi izmaksā 2 800 eiro. Ja Kārtības rullī noteikto transporta kompensāciju drīkstētu prasīt gan personiskā transporta degvielas, gan taksometra, gan Saeimas autobāzes maksas pakalpojuma izmaksu segšanai (tie, kas personisko auto nelieto), bet «bezmaksas» Saeimas transportu ar daudz ierobežotākiem limitiem deputāti un darbinieki drīkstētu izmantot tikai un vienīgi tiešajām darba vajadzībām, autobāze ar četrreiz mazāku transporta parku spētu nodrošināt šo funkciju bez nodokļu maksātājiem tik dārgajām dīkstāvēm, bet valsts budžetā tiktu rasts vismaz 1,5 mlj eiro liels ietaupījums, skaidro deputāte.

102.000.102.6612

Saistītie raksti

42 KOMENTĀRI

  1. Tas ir besis! Skaidrs, ka ministram pa darba lietām nav jābrauc ar tramvaju, bet ierindas deputātelim ikdienas uz māju braukalēt ar šoferi ir bezpriģels. Tur taču ir jauni cilvèki, kā viņiem tas ir pieņemami?

  2. Oho. Man Rīga – Malaga (5000 km attālums) pagāšgad izmaksāja “tikai” tūkstoti vienā virzienā (bet tur, bez dīzeļa, iekšā ir arī 5 viesnīcas naktis diviem + šāda vai tāda, bet kkāda ēšana- nu, MacDonaldi un līdzīgi).

  3. Tieši tā-ir jau sviests totāls, deputāts ir īstenībā valsts kalps, nu pēc būtības, viņš kalpo valstij, strādā valsts labā, nu nav viņš prezidents, ir savs transports, ja nav ir uzņēmumi, kuri par saprātīgu samaksu nogādā mājās un uz darbu, galu galā ir sabiedriskais-tos es saprotu, nav tas ātrākais veids un ērtākais, bet nav jāuztur lieks pasākums arī!!!

  4. ar personīgo auto deputāts nevar braukt pālī. bet sēžot komisijas laiks kaut kā jāīsina. pēc grūta darba mājās arī var sanākt pamatīgāk ieņemt, un tad no rīta sēsties pie stūres ir neprāts. nerunājot par saviesīgiem pasākumiem, kur deputātiem, kā sabiedriski politiski svarīgām personām, atrasties gandrīz pienākums. padomijā bija katra uzņēmuma direktora vietniekam savs šoferis un volga. a ko tad mūsdienās. un jā, kas viņiem Liepājā būtu ko darīt? grozās pa Rīgu, sastrēgumi, pat reklāmās teikts, ka mašīnas jāsilda, lai neklepo.

  5. Tad lai nomā, jauni A6 vai BMW5 serija izmaksatu max 350 EUR turp atpakalj ar augsta līmeņa šoferi , un ja vajag liueliem pasakumiem ar var iznomat domaju un tam nav jatur valstij 80 a/m!!!!! Tur tak autobaze vecie komunjagas rulle, kam saimnieciskums pie vienas vietas!

  6. NU un ko tālāk? Ir secināts, ka nav efektīvi – kas rīkosies?
    Nav jau problēma ka tautas pārstāvjiem nodrošina ar transportu, bet lai ir adekvāta tirgus situācijai – Taksometri ir ļoti labs risinājums. Tikai viss ir godprātīgi jādara

  7. Kapēc vispār ir jāapmaksā ceļs? Kapēc ir jāapmaksā dzīvokļu īre? Kapēc par manu nodokļu naudu ir jāuztur deputāta vajadzības. Viņiem taču maksā algas un piemaksas. Ja ar to algu nespēj strādāt Rīgā tad ir jāieceļ deputāts kurš par savu algu to var atļauties. Varbūt mums vēl vajadzētu uztura naudu dot un viņu bērnu izglītošanai atvēlēt? Šis ir kārtējais, absurda naudas noskalošanas princips, kuru vajadzētu izbeigt.

  8. Pareizi Siliņa, tāpēc Valstij vajag kāst vairāk naudas, no mikro uzņēmumiem un citiem uzņēmējiem, lai varētu šo idiotismu atļauties! Tūlīt būs VID pārbaudes, gaidam. “Valsts mūs apzog visu mūžu un mēs dzīves laikā mēģinam tikai mazliet atzagt atpakaļ”…teiciens vēl no komunistu laikiem.

  9. Nu tik jāgaida, kad tiks atrasta kāda ķenga par E.Siliņu, lai šo viņas iniciatīvu noēstu. Diez vai Saeimas namā būs daudz ļaužu, kuri to gribētu atbalstīt. Tas būtu pārāk loģiski un racionāli:)

  10. Ja nekļūdos būt deputātam,tas ir darbs.Tātad saņem attiecīgu algu un es domāju ka pašam par saviem līdzekļiem jāapmaksā gan transports,gan jāsedz izdevumi par savu dzīves vietu.Es domāju ka Latvijā gudru galvu netrūkst.Murgs,ja no Ventspils.
    ,Daugavpils ,Liepājas jābrauc uz darbu.Tiešām ar valsts pārvaldi kaut kas nav kārtībā manā skatījumā.

  11. Kangaru frakcijas deputāti sākuši rosīties, vācot sev cepumus pirms vēlēšanām. Ir kā jau pareizi tā siliņa gvelž, bet:
    1. Kur viņa bija visu šo laiku, kad naudu tērēja?
    2. Kas no viņas pāksts virināšanas mainīsies?

  12. Šādā un ne tikai šādā veidā valsts tiek izlaupīta jau divus desmitus gadu, bet deputātiem par to ir izdevīgi tikai papļāpāt pirms vēlēšanām, jo, iegūstot vēlētāju balsis, varēs personīgi turpināt baudīt izlaupīšanas procesu.

  13. Labais!!! Domāju, ka tas ir pats mazākais, uz ko varētu LATVIJA ietaupīt :)

    Starp citu, lai nebūtu uz Rīgu katru dienu jābrauc no Reģioniem, tad vismaz par divu šādu braucienu naudu var noīrēt līdz ārprātam skaistu villu Rīgā vai Rīgas rajonā! Un nebūs kaudzēm pamesto Bankas noņemto nekustamo īpašumu!
    Domājiet mīļie, domājiet – vēlāk jau būs par vēlu, kad vairs nebūs ko tērēt! :)
    Lai dzīvo……..

  14. Vai tiešām vienreiz tas nevar beigties,tā nodokļu maksātāju naudas izsaimniekošana?Ja reiz gribēja būt deputāts tad ar to vajadzēja rēķināties,kad uz nodokļu maksātāju rēķina dzīvot nevarēs.Nevienam braucienu uz darbu neatmaksā,kas tie par izņēmumiem,ja nav ceļa naudas ,tad,lai brauc ar riteni .Kapēc man kā nodokļu maksātājam jānopērk benzīns vienam deputātam kurš par Latvijas izaugsmi nedomā,domā tikai par savu labklājību?KAD TAS BEIGSIES,NAUDAS IZSAIMNIEKOŠANA?

    • Redzu un saprotu, ka šī izšķērdība beigsies tikai tad, kad nebūs vairs kas maksā nodokļus. Represijas no attiecīgām iestādēm, kam tiek uzlikts par pienākumu iekasēt uzrēķinus, soda naudas un arvien pieaugošos nodokļus ir zara zāģēšana uz kura paši sēž.
      Varu tikai brīnīties par tādu tuvredzību, taču saprotu, ka katrs deputāts nav drošs par nākamo termiņu pie siles, tāpēc tiek kampts cik vien var un domāt par valsts nākotni neviens negrib.

  15. Vai jūs dotu naudu pie točkas stāvošam bomzim,it kā maizītei?Domaju,nē,jo maize labākajā gadījumā būtu tikai uzkoda.Tātad maksāt nodokļus pirms reāla iztikas minimuma(manuprāt Eur400 pers.)ir noziegums pret sevi.Un galu galā tapat jau tos maksājam,iepērkoties utml.

  16. Padomju laika prāta problēma: kad melnā volga ar šoferi bija statusa rādītājs un kaimiņu skaudīgas sačukstēšanās objekts. Netiekam un netiekam vaļā.

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas