Ēdieni, kas tev var palīdzēt aizmigt

Mēģini atrast veidu, kā labāk izgulēties? Vērīgāk izturies pret savu ēdienkarti. Ēdot pareizo pārtiku pirms došanās gulēt, tu palīdzēsi savam ķermenim atslābt un ātrāk aizmigt, apgalvo eksperti.

Sagatavo pirms-gulētiešanas pārtikas iepirkumu sarakstu un atceries, ka našķoties jāpārstāj divas stundas pirms gulētiešanas, lai ķermenim būtu pietiekoši daudz laika sagremot apēsto pārtiku.

Cieti vārītas olas

Ja tu naktī vairākkārt mosties, iespējams, ka iemesls ir vienkāršs – tu vakarā neuzņēmi vajadzīgo olbaltumvielu daudzumu vai arī apēstā pārtika saturēja pārlieku daudz cukura (konfektes, kūka). “Problēma ogļhidrātos ir tāda, ka tie tevi iesēdina “cukura slidkalniņā”, tādējādi guļot pazeminās cukura līmenis asinīs, liekot tev pamosties ap plkst. 2.00-3.00 naktī,” apgalvo Dr. Titelbaums. “Stipri labāks variants būtu ola, siers, rieksti vai citas olbaltumvielām bagātas uzkodas, tādējādi tu ne tikai viegli aizmigsi, bet arī paliksi iemidzis visas nakts garumā.”

Sausās brokastis

Nebūt nav jāsatraucas par to, ka pirms gulētiešanas notiesā nelielu bļodiņu sauso brokastu, it īpaši, ja tām ir zems cukura saturs un tās ir pilngraudu pārslas. Tā ir ne tikai veselīga uzkoda, bet tā palīdzes tev aizmigt (neaizmirsti pārslas pārliet ar pienu). Ogļhidrāti palielina triptofāna pieejamību asinsritē, tas pastiprina miegainību. Lai padarītu miegu vēl ciešāku, uzber brokastu pārslām žāvētus ķiršus.

Brokoļi

Arī tas, ko tu ēd dienā palīdz tev nākamajā rītā pamosties možam. Klīniskā Miega medicīnas žurnāla veiktā pētījumā tika atklāts, ka jo vairāk šķiedrvielu ir cilvēka ēdienkartē, jo vairāk laika viņš pavada atjaunojošā miegā. Tika atklāta arī vēl viena sakarība, jo vairāk piesātināto tauku cilvēks uzņem, jo mazāk laika viņš pavada dziļā miega fāzē. Dod priekšroku šķiedrvielām bagātiem ēdieniem, tādiem kā pupiņas, brokoļi un avenes, bet izvairies no ēdieniem, kas satur piesātinātos taukus, piemēram bekons, steiks un siers.

Banāni

Uztraucies, ka šonakt nespēsi iemigt? Pirms gulētiešanas notiesā banānu. “Banāni ir labs magnija un kālija avots, tie palīdz atslābināt sastieptus un nogurdinātus muskuļus. Banāni satur arī triptofānu, kas pārvēršas serotonīnā un melatonīnā, smadzenes nomierinošos hormonos,” apgalvo Dr. Sandra Daltone-Smita. Pamēģini šo smūtiju pirms gulētiešanas: Sablenderē vienu banānu, glāzi piena/sojas piena (ja vēlies, pievieno ledu). Ielej glāzē un nobaudi!

Tēja

Ir svarīgi vēlu vakara izvairīties no kafijas, daži dzērieni, ar kuriem vari aizstāt kafiju palīdzes tev ātrāk iemigt un labāk gulēt. “Kumelīšu tēja ir ļoti labs variants,” iesaka Dr. Tetelbaums, piemetinot, ka derēs arī kāda cita zaļā tēja. “Zaļā tēja satur teanīnu, kas palīdz aizmigt. Ja lieto zaļo tēju pirms gulētiešanas, pārliecinies, ka tā ir bez kofeīna.” Optimālam rezultātam eksperti pirms gulētiešanas iesaka iemalkot vienu tasi zaļās tējas.

Avots: womansday.com

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas