ES dod Google divus mēnešus viesnīcu, avioreisu meklēšanas rezultātu uzlabošanai

ASV interneta lieluzņēmumam Google doti divi mēneši laika, lai uzlabotu to, kā meklēšanas pakalpojumi uzrāda avioreisu un tūrisma naktsmītņu meklēšanas rezultātus, tā ES iestāžu paziņojumu citē beļģu ziņu portāls EurActiv.

Pasaulē populārākajam interneta meklēšanas pakalpojumam itin bieži bijušas saķeršanās ar dažādu valstu konkurences uzraudzības iestādēm, un atsevišķos gadījumos uzņēmumam nācies maksāt prāvus naudassodus. Nu ES uzņēmējdarbības konkurences uzraugu redzeslokā nonākušas cenas, kādas ir redzamas uzņēmuma uzturētajos pakalpojumos Google Flights un Google Hotels.

Lasiet arī: Facebook vērtība pārsniedz vienu triljonu ASV dolāru

«ES patērētājus nedrīkst maldināt, kad viņi lieto meklēšanas programmas savas atpūtas plānošanai,» pirmdien, 26.jūlijā, paziņojis ES tieslietu komisārs Didjē Reinderss (Didier Reynders). «Mums ir jādod patērētājiem iespēja izdarīt savu izvēli, balstoties caurskatāmā un objektīvā informācijā.»

Eiropas Komisija, Beļģijas Ekonomiskās inspekcijas ģenerāldirektorāts un Nīderlandes konkurences uzraudzības iestāde kopīgā paziņojumā norādījušas, ka naktsmītņu un avioreisu cenās, kādas uzrāda minētie pakalpojumi, nepieciešams iekļaut nodevas un nodokļus, ko ir iespējams iepriekš aprēķināt. Tāpat vajadzētu būt skaidri redzamām un saprotamām atsauces cenām, ko izmanto, lai aprēķinātu akcijas piedāvājumu cenas. Konkurences uzraugi arī norādījuši, ka Google ir jālabo interneta veikala Google Store darbības nosacījumi, lai dotu pircējiem līdzvērtīgas tiesības kā tirgotājiem.

Ja ASV uzņēmums nepiedāvās pietiekamus uzlabojumus, iestādes ir gatavas pastiprināt dialogu ar Google un var piespriest sodus, vēsta EurActiv.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas