EZA amatpersona sasaista AstraZeneca vakcīnu ar trombu veidošanos

Eiropas Zāļu aģentūras (EZA) amatpersona otrdien, 6.aprīlī, publiskotā intervijā atklājusi, ka tomēr pastāv saistība starp AstraZeneca Covid-19 vakcīnu un trombu veidošanos.

«Pēc manām domām, ir skaidrs, ka pastāv saistība ar vakcīnu. Taču mēs vēl nezinām, kas izraisa šo reakciju,» intervijā Itālijas laikrakstam Il Messaggero sacīja EZA Bioloģisko veselības apdraudējumu un vakcīnu stratēģijas vadītājs Marko Kavaleri.

Viņš atklāja, ka drīzumā EZA paziņos, ka saistība pastāv, bet norādīja, ka vēl nav izprasts, kāpēc tā notiek.

Gadījumi, kad cilvēkiem, kas sapotēti ar AstraZeneca vakcīnu, izveidojušies trombi, iedragājuši sabiedrības uzticību šai vakcīnai.

Pēc tam, kad vairākas valstis, tostarp Itālija, apturēja AstraZeneca vakcīnas izmantošanu, EZA paziņoja, ka šīs vakcīnas dotais labums atsver riskus un to jāturpina izmantot. Taču aģentūra atzinusi, ka saistība starp trombiem un vakcīnu ir iespējama, un šonedēļ nāks klajā ar plašāku vērtējumu.

Lasiet arī: Indijā reģistrēta lielākā saslimstība ar Covid-19 kopš oktobra

«Mēs cenšamies iegūt skaidru ainu par to, kas notiek, lai detalizēti definētu šo sindromu, ko izraisa vakcīna,» sacīja Kavaleri.

«Starp vakcinētajiem ir vairāk smadzeņu trombozes gadījumu (..) jaunu cilvēku vidū nekā varētu gaidīt,» viņš piebilda.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas