Facebook trauksmes cēlēja ASV Kongresā aicina iegrožot «demokrātijai un bērniem kaitīgus» algoritmus

ASV Kongresā šonedēļ iztaujāta bijusī sociālā medija Facebook darbiniece, tagad trauksmes cēlēja, kura apgalvojusi, ka uzņēmums izceļ lietotājus uzkurinošu saturu, lai gūtu lielāku peļņu. Amerikāņu likumdevēji pēc gadiem ilgām, neauglīgām diskusijām par pasaulē vadošā sociālā medija darbības iegrožošanu, šķiet, tuvojas politiskiem lēmumiem ar mērķi padarīt sociālo mediju neitrālākam satura rādīšanā, vēsta britu ziņu portāls The Guardian.

Francisa Heugena (Frances Haugen) amerikāņu sociālo mediju nozarē nostrādājusi 15 gadus. Sieviet darbojusies tieši satura algoritmu un dizaina izstrādē, kļūstot par jomas eksperti. Otrdien, 5.oktobrī, ASV Kongresā likumdevējiem bijusi iespēja viņu iztaujāt par principiem, kā publiskā akciju sabiedrība Facebook, Inc. gūst peļņu un atlasa un sarindo saturu, ko rādīt saviem 2,85 miljardiem aktīvo ikmēneša lietotāju viņiem redzamajā ziņu joslā.

Otrdien notikušajā uzklausīšanā trauksmes cēlēja sniegusi ASV Kongresam informāciju par Facebook iekšējiem ziņojumiem. Heugena apgalvojusi, ka uzņēmums koncentrējas uz «astronomiskas peļņas gūšanu», apzinoties, ka peļņai labvēlīgie satura algoritmi kaitē bērniem un destabilizē valstu demokrātijas. Eksperte detalizēti skaidrojusi savu skatījumu ar piemēriem.

Lasiet arī: Facebook bez cukura. Vadītājs atvainojas par sešām stundām bez «soctīkliem»

ASV likumdevēji no abām lielākajām politiskajām partijām jau gadiem ilgi stīvējas ap interneta uzņēmumu ietekmi uz sabiedrību un uz vairākām iepriekšējām ASV vēlēšanām, tomēr nav nonākuši līdz konkrētiem politiskiem lēmumiem sociālo mediju satura regulēšanā.

«Es domāju, ir pienācis laiks rīkoties,» trauksmes cēlējai sacījusi senatore Eimija Klobučara (Amy Klobuchar) no Demokrātiskās partijas. «Un, es domāju, ka Jūs esat katalizators šai rīcībai.»

Jautāta, ko tieši varētu darīt, lai uzlabotu Facebook darbību, Heugena nosaukusi šādus iespējamus regulējošus pasākumus: ziņu joslas veidošanas principu maiņu no algoritmu kārtota satura uz hronoloģisku ierakstu secību, interneta uzņēmumu uzraudzību no valsts puses un prasību uzņēmumam atklāt savu iekšējo pētījumu rezultātus, vēsta The Guardian.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas