Google meklēšanas tendences; kas nodarbina sabiedrības prātu?

Meklētājs Google ir ne tikai lieliska meklēšanas platforma, bet zināmā mērā arī visas sabiedrības spogulis, atklājot, kas cilvēkiem uz sirds un kādi sasāpējuši temati aktuāli tieši šobrīd.

Viens no rīkiem, kas ērti palīdz apkopot un analizēt šos datus ir Google Trends. Eksperti no iMarketings.lv regulāri seko līdzi jaunākajām tendencēm, lai būtu lietas kursā par Latvijā un pasaulē notiekošo. Lai noskaidrotu, uz kādiem jautājumiem atbildes visbiežāk meklēja Latvijas iedzīvotāji, iMarketings.lv apkopoja meklējumu pieaugumu martā, salīdzinot ar februāri.

2022.gada martā starp Google TOP 25 meklētākajiem atslēgas vārdiem pēc to pieauguma Latvijā visbiežāk meklēti tādi pašmāju ziņu portāli kā Apollo (+60%) un Kas Jauns (+60%).

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, īpaši pieaugusi lietotāju interese par ziņu portāliem, kas publicē saturu tieši par karu Ukrainā – Meduza (+120%), Unian (+300%) un ukraiņu Telegram kanāls Nexta Live (+400%).

Pēc tā var secināt, ka Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku informācijas avotiem, kas ir maksimāli tuvu «karstajai» zonai un var sniegt objektīvu redzējumu par pašu mājās un pasaulē notiekošo.

Līdz ar kara sākšanos Ukrainā visā pasaulē, tostarp arī Latvijā novērojams straujš degvielas cenu kāpums. Tāpēc sabiedrībā kopumā jūtams satraukums par šo tēmu un

novērojama tendence pieaugt meklējumiem pēc tādiem atslēgas vārdiem kā «Neste degvielas cenas» (+180%) un «degvielas cenas» (+450%).

Salīdzinot ar gada sākumu, būtiski pieaugusi ne tikai degvielas, bet arī patēriņa preču cenu līmenis kopumā. Kā rezultātā, cilvēki aizvien vairāk interesējas par citiem peļņas gūšanas veidiem, tostarp investēšanu. Viens no visbiežāk meklētākajiem atslēgas vārdiem pēc tā pieauguma bija CoinMarketCap (+170%), kas ir globāla kriptovalūtas ieguldīšanas platforma.

Daudzas valstis noteica sankcijas pret Krieviju, kā ietekmē strauji kritās rubļa vērtība. Līdz ar to arī pieauga lietotāju meklējumi par Google valūtas maiņas iespējām: «курс евро к рублю» (+70%), «usd to rub» (+150%) un «rub to eur» (+180%). Lai gan salīdzinoši maz Latvijas iedzīvotājiem ir lieli uzkrājumi rubļos, tomēr interese par kaimiņvalstī esošo ekonomisko situāciju ir liela.

Martā Ukraina nebija vienīgā «karstā» tēma, jo šajā periodā tika dota «zaļā gaisma» ienākumu deklarāciju iesniegšanai. Tāpēc kā jau katru gadu, arī šogad Latvijas iedzīvotājiem aktuāla bija iespēja atgūt pārmaksātos nodokļus. No TOP 10 meklētākajiem atslēgas vārdiem pēc to pieauguma tieši puse bija par šo vai saistītu tēmu, kā, piemēram, «vid gov» (+500%), «vid eds» (+450%) u.c.

Šajā mēnesī otrs visvairāk meklētākais atslēgas vārds pēc tā pieauguma bija krievu video platforma RuTube, kurā pieejams ļoti daudzveidīgs saturs, tostarp arī videoklipi, kuros aplūkota kara un politikas tēma.

Salīdzinot ar februāri, tā meklējumi pieauguši par veseliem 900%.

Pasaule mainās, un mēs maināmies tai līdzi. Google Trends ļoti precīzi parāda, ka, laikam ejot, vecos paradumus un sasāpējušos jautājumus nomaina jauni. Ja pirms diviem gadiem TOP galvenā tēma visā pasaulē bija kovida pandēmija, tad šobrīd tā palikusi nedaudz ēnā, priekšgalā izvirzoties satraukumam un neziņai par notiekošo karu Ukrainā, tā ietekmi uz mūsu katra dzīvi.

 

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas