Angel Glass Design vadītāja : Latvijā ir ļoti laba pirktspēja

Dizaina trauku ražotāja “Angel Glass Design” pārstāve Agnese Garā-Nīmane.

«Kādreiz es kļūdaini domāju, kas tad Latvijā var būt par pieprasījumu dizaina priekšmetiem? Izrādījās, ka tas ir pilnīgi aplami – Latvijā ir ļoti laba pirktspēja.» Tā norāda uzņēmuma Angel Glass Design vadītāja un dizaina trauku zīmola an&angel autore, Biznesa augstskolas Turība absolvente Agnese Garā-Nīmane.

Viņa atzīmē, ka latvieši ļoti augstu vērtē pašmāju produktus, īpaši pēdējos gados un ir gatavi atbalstīt savējos. «Ja noliktu blakus ārvalstu dizaina stikla produktu un Latvijas, domāju, ka vairums izvēlēsies pašmāju produktu,» saka zīmola vadītāja.

«Uzņēmējdarbību aizsākām laikā, kad nebija iesācies Latvijas produktu bums, tāpēc ļoti labi jūtam sabiedrības attieksmes maiņu, īpaši no uzņēmumu puses – aizvien biežāk kā korporatīvās dāvanas tiek izvēlētas Latvijā ražotas preces. Arvien vairāk uzņēmumu atbalsta pašmāju ražojumus, nevis bezpersoniskus ārzemju produktus,» ar savu pieredzi dalās Garā-Nīmane.

Vācijā svarīgs dizains, Krievijā – zīmols

Uzņēmēja uzsver, ka dizaina priekšmeti ir pieprasīti ļoti plašā valstu lokā. «Ja runājam par traukiem, tad lielākais noieta tirgus ir Vācija. Šāda veida priekšmetus, lielākoties, pārdod nelielos veikaliņos, kuri ir tendēti uz konkrētu nišu. Vācijā dizaina traukus izmanto vairākas viesnīcas un restorāni.»

Ja tiek runāts par valstīm, kurās patērētājiem pats būtiskākais ir atpazīstams zīmols, tad būtu jāmin Krievija. «Tur joprojām ir virkne veikalu, kuros tirgo nosaukumus. Rietumvalstīs svarīgāka ir kvalitāte, dizains un oriģinalitāte. Protams, šādus apgalvojumus nevar attiecināt uz visu valsti kopumā, sabiedrība nav vienveidīga – ir grupas, kurām jebkuros apstākļos pats galvenais būs preces kvalitāte, citiem – atpazīstams nosaukums u.tml.»

Kāds ir ideālais zīmols?

«Manuprāt, zīmolam ir ļoti liela nozīme! No savas pieredzes varu teikt, ka, veidojot zīmolu, viens no svarīgākajiem kritērijiem bija, lai nosaukums sākas ar burtu «a», jo tas ir alfabēta pirmais burts, attiecīgi, ja produkta nosaukums sākas ar šo burtu, ir lielāka varbūtība, ka meklētājos tas parādīsies pirmais,» atzīst Garā-Nīmane.

Viņa uzsver, ka zīmolam jābūt arī viegli izlasāmam, ātri iegaumējamam, atmiņā paliekošam, jāpārdomā arī, kā tas skanēs dažādās pasaules valstīs. Tie esot ļoti svarīgi aspekti, lai iekarotu savu vietu pasaules tirgū. «Arī mums ļoti daudzi sadarbības partneri ir teikuši, ka viņiem patīk mūsu produkcija, bet, diemžēl, mums vēl trūkst atpazīstamības.»

Vairot atpazīstamību ārpus robežām

Instrumenti ir vairāki – var piedalīties dažādās starptautiskās izstādēs, bet paralēli tam noteikti jāīsteno dažādas mārketinga aktivitātes. Lai īstenotu sekmīgu mārketinga kampaņu, cilvēkam, kurš par to ir atbildīgs, ir jābūt izpratnei par produktu, par uzņēmuma mērķiem un citiem aspektiem, turpina uzņēmēja.

Viņasprāt, lai panāktu, ka produkts vai pakalpojums tiek pirkts, liela nozīme ir zīmolam. Zīmolam jābūt atpazīstamam un ar pievienoto vērtību. Būtiski ir arī spēt pārliecinoši prezentēt savu produktu.

Latvijas veiksmīgākie zīmoli – mode, mēbeles un tekstils

Kā norāda Garā-Nīmane, Latvijā ir atsevišķi gadījumi, kad pašmāju produkts ir veiksmīgi iekarojis ārvalstu tirgu. «Ir daudz tādu latviešu dizaineru zīmolu, par kuriem Latvijā mēs nedzirdam, bet tad atklājas, ka ārpus valsts robežām tie ir zināmi un ļoti pieprasīti. Latvijas veiksmīgākie zīmoli vairāk saistāmi ar modes precēm, mēbelēm, tekstilizstrādājumiem un aksesuāriem. Šajā jomā vērojama gan plaša izvēle, gan augsta kvalitāte,» skaidro uzņēmēja.

Spēt pārliecinoši prezentēt savu produktu

«Ja man jautā, kā mazais uzņēmums no Latvijas var konkurēt ar lielajiem ārvalstu uzņēmumiem, tad jāmin, ka vispirms šiem mazajiem uzņēmumiem ir jāsaprot, vai viņi to vispār vēlas? Tas ir pats galvenais! Ja mērķis ir nokļūt to veikalu plauktos, kuros pārdod atpazīstamus zīmolus, tad pašam ir jākļūst par lielu un atpazīstamu zīmolu. Turklāt, ar lielu jāsaprot ne tikai apgrozījums, tas var nozīmēt arī izcilu kvalitāti. Uzņēmējam jāspēj pamatot, kāpēc viņa radītais produkts ir tikpat īpašs un tiesīgs stāvēt blakus pasaules līmeņa zīmoliem,» ar padomu dalās Garā-Nīmane.

Viņasprāt, svarīgākā ir iespēja tikties ar klientu klātienē, parādīt un ļaut iepazīt savu produktu. Ražotājam ir jāsaprot, kādā veikalā vai tirdzniecības vietā tiks pārdots viņa produkts. Ne vienmēr plašākais lielveikals būs labākais variants. Šobrīd aizvien populārāki kļūst mazie veikaliņi, kuros ir individuāla pieeja katram klientam.

Katram ir jādara tas, kas viņam vislabāk padodas

«Ja cilvēkam ir ideja, degsme un sabiedrotie, tad viss iespējams! Viens nav darītājs! Ir pavisam nedaudzi gadījumi, kad cilvēks to var paveikt viens. Katram ir jādara tas, kas viņam vislabāk padodas – viens prot zīmēt, cits izgatavot, cits – pārdot u.tml. Ja izdodas apvienot lielisku komandu, ja ir degsme un pārliecība, var radīt un paveikt visu!» tā uzņēmēja.

Ref:103.000.103.9029

Saistītie raksti

1 komentārs

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas