Fazer Latvija apgrozījums pērn sasniedzis 25,36 miljonus eiro

Fazer Latvija apgrozījums 2018.gadā sasniedzis 25,36 miljonu eiro apgrozījumu un maizes tirgū uzņēmums palielinājis tirgus daļu līdz 20,9%, informē uzņēmumā.

Saskaņā ar Tirgus izpētes uzņēmuma Nielsen pētījumu, maizes tirgū Baltijā un arī Latvijā turpinās neliela lejupslīde. Galvenais iemesls ir iedzīvotāju skaita samazināšanās, arī ģimenes kļūst mazākas, un viena cilvēka mājsaimniecību skaits arvien palielinās. Saskaņā ar Nielsen pētījumiem, maizes tirgus Latvijā gada laikā ir samazinājies par 3,2%, kas ir mazāk nekā Lietuvā, kur maizes tirgus sarucis par 4,7%, bet vairāk nekā Igaunijā, kur, savukārt, samazinājums bija 2,5%. Vienlaikus maizes tirgus vērtība ir pieaugusi – Latvijā par 0,5%, Igaunijā un Lietuvā, attiecīgi par 0,2% un 2,5%.

Latvijas maizes tirgū turpinās kvalitatīvas izmaiņas, tradicionālie maizes segmenti samazinās, savukārt segmenti ar pievienoto vērību kļūst arvien pieprasītāki. Vislielākais kritums pagājušogad bija saldskābmaizei – 5%, savukārt vislielākais pieaugums – par 30% bija porciju maizēm, norāda Fazer pārstāvji.

«Salīdzinot Baltijas valstis, Latvijas patērētāji ir konservatīvāki maizes izvēlē. Lai arī maizes ar pievienoto vērtību, piemēram, ar sēklām, graudiem, dārzeņiem ut.t. patēriņš valstī ar katru gadu pieaug un pagājušogad sasniedza 36% no kopējā maizes patēriņa, joprojām esam tālu no Igaunijas, kur maizes ar pievienoto vērību patēriņš pagājušogad sasniedza 57%,» norāda Fazer.

Fazer saldumu biznesa virziens Latvijā pagājušogad attīstījās un apgrozījums palielinājās par 9%. Lielākais pieaugums bija divām saldumu kategorijām – šokolādei un cepumiem.

Fazer grupas neto apgrozījums 2018.gadā pārsniedzis 1, 6 miljardus eiro, Fazer grupā deviņās pasaules valstīs strādā vairāk nekā 15 000 darbinieku.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas