Rīgas Satiksme Saeimas komisijai beidzot nosūta auditoru ziņojumu

SIA Rīgas Satiksme (RS) pirmdien, 1.aprīlī, nosūtījusi Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas deputātiem auditoru kompānijas SIA Ernst & Young Baltic neatkarīgas juridiskās, izmeklēšanas un integritātes un biznesa pārbaudes audita ziņojumus, informē RS pārstāvis Viktors Zaķis.

Vēstulē Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijai RS vērš uzmanību, ka audita ziņojumi pēc sava satura un būtības ir paredzēti kapitālsabiedrībai un tās īpašniekam operatīvo lēmumu pieņemšanai, jo tajā ir iekļauta RS komercnoslēpumu saturoša informācija, kā arī fizisko personu dati.

RS ieskatā tikai tāpēc, ka tā ir pašvaldībai piederoša kapitālsabiedrība, jebkura informācija par šīs kapitālsabiedrības darbu nekļūst vispārpieejama un publiska. Taču, ņemot vērā Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas 2019.gada 27.marta vēstulē norādīto par komercnoslēpuma pieejamību Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijai, RS ir nosūtījusi auditorkompānijas ziņojumus, vienlaicīgi aizklājot fizisko personu datus.

Komisijas priekšsēdētājs Kaspars Ģirģens (KPV LV) Pauž gandarījumu, ka komisija tagad varēs pilnvērtīgi veikt savu darbu, bet vienlaikus uzskata par nepieņemamu, ka tik daudz komisijas laika un resursu bija jāpatērē dokumenta saņemšanai.

BNN jau vēstīja, ka marta nogalē Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisija divas reizes pieprasīja RS auditoru ziņojumu, otro reizi pat draudot ar parlamentārās komisijas izveidi.

Bijušais RS vadītājs Anrijs Matīss iepriekš skaidrojis, ka Ernst&Young ziņojums «ir ļoti kritisks» un tajā norādīta virkne pasākumu, kas jāveic, lai uzņēmums varētu turpināt funkcionēt.

Ieteikumi saistīti ar sadarbības partneru izvēli, pašizmaksu aprēķiniem un citiem procesiem. Vienlaikus auditori norādījuši, ka pēdējo piecu gadu periodā, bijušās uzņēmuma valdes vadībā, RS nodarīti desmitiem miljonu lieli zaudējumi.

Žurnāls Ir vēstījis, ka auditā atklājies, ka, piemēram, seši miljoni eiro pārmaksāti degvielas iepirkumā ar firmu, kuras īpašnieki noslēpti ārzonās, tramvaju iegādei piešķirtais kredīts iztērēts algām, bet dārgās e-talonu sistēmas uzturēšanai iztērēti 40% no biļetēs iekasētās naudas.

Auditori arī atklājuši, ka daļa no 50 miljonu eiro lielā kredīta, ko SEB banka piešķīra 20 zemās grīdas tramvaju iepirkumam, iztērēta algām, jo uzņēmumam vienkārši nebija naudas. Šo iztrūkumu pagaidu valde segusi ar pērn gada beigās Rīgas domei jau izprasīto papildu dotāciju 17 miljonu eiro apmērā. Nauda atlikta atpakaļ bankas kontā, un nevienam vairs neesot ļauts tai skarties klāt, žurnālam skaidrojis Matīss.

Savukārt aptuveni trīs miljoni eiro gan 2016., gan 2017.gadā pārmaksāti neizdevīgā degvielas iepirkumā. 2015.gada novembrī RS par degvielas piegādi uz pieciem gadiem vienojās ar RDZ Energy, kuras īpašnieki noslēpti Maltā un tālāk Britu Virdžīnu salās, vēstīja Ir. Aptuveni pusi šīs kompānijas apgrozījuma veido ieņēmumi no RS, bet tās patiesie labuma guvēji nav zināmi.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas