Saskaņa uzsāk aģetāciju Rīgas namu pārvaldnieka apsaimniekoto māju liftos

Tuvojoties pašvaldību vēlēšanām, kuras norisināsies 3.aprīlī, daži politiskie spēki jau aktīvi sākuši reklamēties, vēsta raidījums Nekā personīga. 

Pirms iepriekšējām vēlēšanām ar Saskaņas saukļiem bija aplīmēti Rīgas satiksmes autobusi. Cik šīs reklāmas izmaksāja, partija toreiz no Nekā personīga esot slēpusi. Šogad Saskaņa un Gods kalpot Rīgai izmanto vēl kādu citu reklamēšanās veidu – politiskā aģitācija sākusies Rīgas namu pārvaldnieka apsaimniekoto daudzstāvu namu liftos, ziņo raidījums.Dzelzavas ielā, Pļavniekos, kāds daudzdzīvokļu nams pieder Rīgas pašvaldībai. Vietējie iedzīvotāji raidījumam stāsta, ka šeit liftos jau vairākas nedēļas redzamas Saskaņas reklāmas. Un tāda ir arī šobrīd: «Bezmaksas braucieni pensionāriem – tā ir laba iespēja apciemot mazbērnus un ietaupīt naudu,» Inese. Pensionāre.

Raidījums atklāj, ka zem Saskaņas un Gods kalpot Rīgai reklāmām liftos rakstīts, ka tās izvietojusi firma Media divi. Mājaslapā internetā firma lepojas, ka viņu reklāmu nevar neievērot, no tās nevar izbēgt un krāsaini spilgtais plakāts esot vienīgā izklaide, braucot liftā. Firma savus pakalpojumus sniedz visos Rīgas «guļamrajonos» (Mežciemā, Purvciemā, Pļavniekos, Imantā, Zolitūdē, Iļģuciemā, Ziepniekkalnā). 726 mājās uzstādīti 1 800 reklāmu stendi, vēsta Nekā personīga. 

Nekā personīga noskaidroja, ka pirms 13 gadiem dibinātā firma Media divi pieder Dmitrijam Šibkiham, Aleksandram  Možarovam, Ruslanam Haliuļļinam. SIA reģistrēta kādā Dzelzavas ielas dzīvoklī. Tur Saskaņas reklamētājus visas nedēļas laikā tā arī žurnālistiem sastapt neesot izdevies. Zvanot uz reklāmu stendos norādīto tālruņa numuru, klausuli paceļ kāds firmas darbinieks, kurš sola, ka tūdaļ atzvanīs Sergejs un ar viņu visu varēšot sarunāt, stāsta Nekā personīga. 

Solītā tikšanās ar Sergeju tomēr nav notikusi. Dažas dienas vēlāk pēc rakstveida nosūtītiem jautājumiem – cik un kādas reklāmas Saskaņas uzdevumā firma izvieto, šis pats Sergejs apgalvo, ka visi darījumi ar klientu ir noslēpums.

Pašvaldības uzņēmums Rīgas namu pārvaldnieks, kas apsaimnieko mājas, kuru liftos atrodas Saskaņas reklāmas, apstiprina, – viņiem esot sadarbības līgums ar Media divi. Cik pašvaldības uzņēmums no firmas par reklāmu izvietošanu saņem, pateikt neesot iespējams, jo vienīgais atbildīgais par šādiem sadarbības līgumiem esot izbraucis uz ārzemēm, skaidro raidījums.

Savulaik Rīgas pašvaldības uzņēmumiem jau bijušas grūtības ar skaidrojumu sniegšanu par Saskaņas reklāmu izvietošanu, vēsta raidījums. 2011.gadā Nekā personīga ar oficiāliem iesniegumiem vērsās pie Saskaņas centra un Rīgas satiksmes, lai noskaidrotu, cik partija samaksāja pašvaldības uzņēmumam  par reklamēšanos.

Pa ceļam līdz Saskaņas birojam šis iesniegums bijis kaut kur pazudis. Savukārt Rīgas satiksme summas neatklāja. Iemesls – Rīgas satiksme visus reklāmas laukumus sabiedriskajā transportā bija nodevusi trešajai pusei – firmai Pilsētas līnijas. Tāpēc visi darījumi bijuši komercnoslēpums, ko publiski atklāt nevarēja pat Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB), vēsta raidījums.

Lai kontroli pastiprinātu, Saeima mainīja likumu. Saskaņieša Sergeja Dolgopolova vadītajā komisijā pagājušā gada vasarā tapa grozījumi.

Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 22.panta 3.daļa

Reklāmas pakalpojumu sniedzējs, kurš piedāvā izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus publiskās lietošanas ārtelpās vai pret publiskās lietošanas ārtelpām (izkārtnes, stendi, afišas, tāfeles, slietņi, novietoti plakāti, reklāma skatlogos un citi tamlīdzīgi reklāmas objekti), vismaz 150 dienas pirms vēlēšanu dienas nosūta KNAB priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus, ieskaitot plānotās atlaides un atlaižu piemērošanas kritērijus, visam priekšvēlēšanu aģitācijas periodam.

Nekā personīga norāda, ka tagad ne tikai medijiem pirms priekšvēlēšanu kampaņas jāiesniedz KNAB atskaites par to, cik maksā reklāmu sekundes televīzijā vai kvadrātcentimetri avīzēs. Nu šādas atskaites jāiesniedz esot arī tiem uzņēmumiem, kas izplata politiskās out-door jeb vides reklāmas. Likumā konkrēti minēts, ka tas attiecas uz reklāmām publiskās lietošanas ārtelpās. KNAB noskaidrojām, ka Media divi atskaites par reklāmām liftos birojā nav iesniedzis.

Jāatzīmē, ka pērnā gada vasarā, gatavojot grozījumus Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā, reklāmas liftos nemaz nav iekļautas starp tām, par kurām būtu pirms kampaņas sākuma jāiesniedz atskaites KNAB. Atbildīgās komisijas vadītājs Sergejs Dolgopolovs piekrīt, ka tas esot droši vien baltais plankums likumā. Bet visu izkontrolēt tik un tā neesot iespējams, norāda raidījums.

Ref: 225.000.103.493

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas