Swedbank kredītportfeļa pieaugums pērn bijis 5% apmērā

Zemāku ienākumu dēļ Swedbank Latvijā peļņa 2018.gadā samazinājās līdz 109 milj. eiro, salīdzinot ar 113 milj. eiro 2017.gadā. Tīrie procentu ienākumi pieauga par 2%, ko sekmēja kredītportfeļa izaugsme. Kredītportfelis gada griezumā palielinājās par 5%, ko veicināja pieaugums gan uzņēmumu, gan mājsaimniecību kredītportfelī. Noguldījumu apjoms pieauga par 11%, ziņo Swedbank.

Tīrie komisiju ienākumi samazinājās par 11% zemāku aktīvu pārvaldīšanas ienākumu dēļ. Tai pat laikā augstāka klientu aktivitāte sekmēja maksājumu un karšu komisiju ienākumus. Pārējie ienākumi palielinājās par 21%, galvenokārt pateicoties lielākiem ienākumiem apdrošināšanas jomā.

Kopējie izdevumi pieauga par 4%, ko galvenokārt ietekmēja augstākas personāla un ar normatīvajiem regulējumiem saistītās izmaksas. Kredītu kvalitāte ir spēcīga, iepriekš veikto uzkrājumu atbrīvošanai nedrošajiem kredītiem sasniedzot 2 milj. eiro.

«Finanšu nozarē 2018.gads bijis sarežģīts, taču Latvijai kopumā un vairumam tās iedzīvotāju ar pozitīvu zīmi. Savu otro simtgadi Latvija uzsākusi ar vēsturiski labāko ekonomisko situāciju, spēcīgu eksportu, augošiem uzkrājumiem un vidējo algu virs 1 000 eiro. Ekonomiskā aktivitāte ir sekmējusi iedzīvotāju un uzņēmumu vēlmi ieguldīt attīstībā, kā rezultātā pērn 3 500 ģimenes ar Swedbank finansējumu iegādājās jaunu dzīvesvietu, savukārt 2 600 uzņēmumi paplašināja savu darbību, sekmējot lielāko kredītportfeļa pieaugumu pēdējo 10 gadu laikā. Aizvadītais gads iezīmējās arī izrāvienu Latvijas sabiedrības prasmēs izmantot mobilās tehnoloģijas – šobrīd jau katrs otrais Swedbank klients izmanto mobilo tālruni, lai uzzinātu konta atlikumu vai veiktu maksājumus, savukārt Smart-ID ļauj tiem atbrīvoties no tādas novecojušas tehnoloģijas kā kodu karte,» sacīja Swedbank vadītājs Latvijā Reinis Rubenis.

Attīstība

Swedbank pastāvīgi strādā pie klientu digitālās pieredzes uzlabošanas. Pēc jaunās mobilās aplikācijas testa versijas publiskošanas trešajā ceturksnī Swedbank pievienojās starpbanku zibmaksājumu sistēmai. Mūsu klienti tagad var ātri nosūtīt un saņemt maksājumus no citām bankām šajā tīklā. Aktīvo mobilās aplikācijas lietotāju skaits gada beigās sasniedza vairāk nekā 355 tūkstošus, kamēr Smart-ID lietotāju skaits 2018. gada laikā ir dubultojies un sasniedza 389 tūkstošus.

Lai veicinātu uzkrājumus, Swedbank izstrādāja īpašu ieguldījumu kontu, kas ļauj ērti pārvaldīt savus ieguldījumus vērtspapīros, nodrošinot vienkāršāku un izdevīgāku saistīto nodokļu nomaksu.

Ikgadējā Latvijas Mīlētāko zīmolu aptaujā Swedbank tika atzīta par mīlētāko pašmāju zīmolu un otro sociāli atbildīgāko uzņēmumu Latvijā. Tāpat Swedbank ir viens no uzņēmumiem ar vismazāko atalgojuma starpību starp dzimumiem.

Turpinot attīstīt Atvērtās sadarbības (Open Banking) platformu, veidojam arvien jaunas partnerības ar finanšu tehnoloģiju uzņēmumiem. Oktobrī Swedbank telpās tika dots starts otrajam Startup Wise Guys finanšu tehnoloģiju uzņēmumu akseleratoram. Salīdzinot ar pirmo akseleratoru, saņemto pieteikumu skaits pieauga divas reizes un sasniedza ap 200. Tā rezultātā deviņas spēcīgas komandas no deviņām valstīm trīs mēnešu intensīvā programmā attīsta savu biznesa ideju un cieši sadarbojas ar Swedbank mentoriem.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas