Swedbank peļņa Latvijā augusi par 19%

Swedbank Latvija šā gada pirmā ceturkšņa peļņa ir 28 miljoni eiro, kas ir par 19% vairāk, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn. Peļņas pieaugumu galvenokārt veido ienākumu pieaugums un iepriekš veikto uzkrājumu atbrīvošana.

Turpinoties mērenai Latvijas ekonomiskajai izaugsmei, kredītportfeļa apjoms, salīdzinot ar 2015. gada 31. decembri, ir saglabājies nemainīgs. Pieaugums novērojams uzņēmumu un patēriņa finansēšanas portfeļos, savukārt hipotekārais kredītportfelis turpina samazināties. Swedbank Latvija kreditēšanas tirgus daļa 2016.gada 29.februārī bija 22%, informē banka.

Šā gada pirmajā ceturksnī noguldījumu apjoms ir audzis par 1%. Swedbank Latvija depozītu tirgus daļa šā gada 29.februārī bija 18%. Savukārt kredītu attiecība pret depozītiem bija 82% (86% – 2015.gada 31.martā).

Kredītu kvalitāte ir saglabājusies nemainīga – Swedbank Latvija veica iepriekš veikto uzkrājumu atbrīvošanu divu miljonu eiro apjomā, salīdzinoši 2015. gada pirmajā ceturksnī tie bija viens miljons eiro.

Tīrie procentu ienākumi ir auguši par 3%, salīdzinot ar šo pašu periodu 2015.gadā.

Salīdzinot ar 2015.gada 1.ceturksni, tīrie komisijas naudas ienākumi pieauguši par 6%. Pateicoties pastāvīgam klientu aktivitātes kāpumam, karšu pirkumu skaits ir audzis par 13%. Tajā pašā laikā tīros komisijas naudas ienākumus ietekmēja noteiktie karšu izdevēju starpbanku komisijas maksas ierobežojumi.

Salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, kopējie izdevumi ir auguši par 1%.

«Šī gada sākumā īpašu akcentu esam likuši uz klientiem pieejamā servisa paplašināšanu, tostarp reģionu pilsētās atverot arvien jaunas filiāles, lai visiem Latvijas iedzīvotājiem būtu pieejami gan bankas ikdienas pakalpojumi, gan arī plānveida konsultācijas, kuru skaits gada laikā ir dubultojies. Tāpat stabili turpina augt klientu skaits, kuri ar savām finanšu lietām saistītos jautājumus nokārto vienkārši piezvanot. Taču visstraujākās pārmaiņas ienes viedtālruņu izplatība – jau teju pusē gadījumu savu konta atlikumu klienti pārbauda izmantojot mobilo tālruni. Tuvāko mēnešu laikā mūsu pūles klientu servisa pilnveidē novērtēs arī Danske Bank klienti, jo uzraudzības iestādes apstiprināja Danske Bank klientu privātpersonu apkalpošanas biznesa pārcelšanu uz Swedbank,» saka Māris Mančinskis, Swedbank vadītājs Latvijā.

Pirmajā ceturksnī turpinājās pakalpojumu digitalizācija, piemēram, Swedbank internetbankā uzņēmumiem tagad ir pieejama jauna funkcija – lietotāju administrēšana, kas ļauj uzņēmumam bez bankas apmeklējuma piešķirt un mainīt piekļuves tiesības saviem darbiniekiem. Savukārt mobilās lietotnes lietotāju skaits mēnesī martā pieauga līdz 129 tūkstošiem, kas ir par 30% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Iespēja ātri apskatīt konta atlikumu mobilajā tālrunī, šā gada 1.ceturksnī izmantota gandrīz 7,7 miljonus reižu, kas rāda, ka, pateicoties mūsdienu tehnoloģijām, arvien pieaug klienta saskarsme ar banku. Internetbankas lietotāji konta atlikumu pārbauda vidēji reizi nedēļā, savukārt mobilās lietotnes – katru dienu.

Lai paplašinātu bankas pakalpojumu pieejamību Latvijas reģionos, šā gada 1.ceturksnī Swedbank atvēra trīs jaunas filiāles – Ludzā, Balvos un Valkā.

Ref: 102.000.102.12521

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas