Iedzīvotājus aicina izmantot Latvijas vietējo pienu

Tikai nedaudz vairāk nekā puse jeb 52% Latvijas iedzīvotāju tirdzniecības vietās spēj atšķirt vietējos piena produktus no importētajiem, liecina Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes (LOSP) un pētījumu centra SKDS veiktais pētījums.

«Laikā, kad Latvijas piena nozarei neklājas viegli un ir aktuāls jautājums, vai arī nākamajā valsts simtgadē dzersim vietējo pienu, vēlamies aicināt cilvēkus būt patriotiem un importētā piena vietā izvēlēties vietējo. Taču, lai pircēji veikalu plauktos tiešām izvēlētos Latvijas piensaimnieku ražotos produktus, vispirms viņi ir jāizglīto par to, kā atšķirt vietējo preci no importa,» secina LOSP valdes loceklis un Piena grupas vadītājs Guntis Gūtmanis.

Pēc viņa teiktā, aptaujā uzdodot jautājumu, piemēram, par produktu Mājas saldējums izcelsmes valsti, 63% respondentu bija pārliecināti, ka to ražo Latvijā un tikai 17% zināja patieso izcelsmes zemi – Lietuvu. Līdzīgi bija arī ar citiem produktiem ar it kā latvisku nosaukumu.

«Tas apliecina faktu, ka iepakojums importa produktiem mēdz būt maldinošs un cilvēkiem, kuri nepievērš uzmanību vēl virknei nianšu uz etiķetes, ir grūti ātri orientēties piedāvājumā un izvēlēties pašmāju preci, šādi atbalstot vietējos ražotājus un sildot Latvijas ekonomiku,» saka Gūtmanis.

Kampaņas atklāšanas pasākumā pētījuma centra SKDS vadītājs Arnis Kaktiņš pastāstīs par aptaujas rezultātiem, kurā Latvijas iedzīvotāji tika aptaujāti par gatavību iegādāties vietējos piena produktus un spēju tos atpazīt, savukārt LOSP Piena grupas vadītājs Gūtmanis iepazīstinās ar problēmām piena nozarē un arī ar veidiem, kā aizsargāt vietējo tirgu. Pēc pasākuma Saeimas deputātiem kampaņas organizatori plāno nosūtīt īpašas kampaņas pudeles kopā ar aicinājumu veicināt vietējā piena tirgus aizsardzību.

Kampaņas atklāšana ir paredzēta piektdien, 25.janvārī, plkst.11 Zemkopības ministrijā (ZM), Republikas laukumā 2, Rīgā.

Jau ziņots, ka saskaņā ar Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības (LPCS) pērn pausto, Latvijā ražotā piena īpatsvars tirgū samazinās un būtiski palielinās importētā piena apmērs. Tostarp atsevišķi veikalu tīkli Latvijā joprojām turpina iepirkt piena produktus, kuri nav ražoti Latvijā, un piedāvāt tos zem privātajām preču zīmēm.

Saistītie raksti

1 komentārs

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas