Iesniegti astoņi pieteikumi Rail Baltica stacijas būvniecībai lidostā Rīga

Par iespēju slēgt līgumu Rail Baltica stacijas, estakādes un dzelzceļa starptautiskajā lidostā Rīga būvniecībai konkurēs astoņi kandidāti, informē Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā Eiropas Dzelzceļa līnijas.

Šie kandidāti 15.septembrī iesniedza tehnisko un finanšu piedāvājumu. Projekts ir apjomīgs un sarežģīts un tā specifika noteica nepieciešamību apvienot vietējo un ārvalstu būvniecības pieredzi, norāda projekta īstenotāji.

«Vietējās un ārvalstu būvnieku kompetences apvienojums būs ieguvums projektam. Redzama spraiga konkurence par tiesībām šo apjomā paplašināto Rail Baltica posmu būvēt. Mēs kā pasūtītājs varēsim izvēlēties kvalitātes un izmaksu attiecības labāko piedāvājumu. Jāatzīst, ka šādos – pandēmijas ierobežojumu – apstākļos kandidātiem bija sarežģīti starptautiski koordinēt un sagatavot komplicētu finanšu un tehnisko piedāvājumu. Tajā iesaistīti simti speciālistu,» par konkursa norisi stāsta Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

«Līdz gada beigām notiks iesniegto piedāvājumu izvērtēšana, lai noslēgtu līgumu par būvdarbu veikšanu un nākamajā gadā uzsāktu būvdarbus vienā no sarežģītākajiem Rail Baltica trases posmiem Latvijā.»

Uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas 2019.novembrī izsludināja starptautisku konkursu divās kārtās, lai atrastu būvniekus Rail Baltica stacijas ēkas starptautiskajā lidostā Rīga, estakāžu, piebraucamo ceļu, uzbēruma, 6 km sliežu ceļa posma un pārvada pār K. Ulmaņa gatvi būvēšanai.

Objekts ir ļoti komplicēts, piemēram, lai aizņemtu mazāk vietas, Rail Baltica dzelzceļš un stacija lidostā Rīga tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram 10 metri. Šāda būve Latvijā tiks veidota pirmo reizi. Tāpēc potenciālajiem būvniekiem tika izvirzītas augstas kvalifikācijas prasības: pieredze publisko ēku, dzelzceļa sliežu ceļa, kā arī jaunu autoceļu būvdarbos, skaidro uzņēmumā.

Lai kvalificētos konkursa nosacījumiem, pretendenti veidoja starptautiskas apvienības, apvienojot Latvijas un ārvalstu būvniecības speciālistu labāko kompetenci, un uz pirmo konkursa kārtu tika saņemti 11 kandidātu pieteikumi no Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Polijas, Francijas, Turcijas un Austrijas uzņēmumiem.

Iepriekš tika lēsts, ka kopējā iepirkuma summa varētu būt 250–280 miljonu eiro robežās.

Šī projekta finansētāji ir Eiropas Komisija un Latvijas valsts, ieviesēji – Eiropas Dzelzceļa līnijas un AS RB Rail.

Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica ieviesējs Latvijā. Uzņēmums veic projekta Rail Baltica realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp INEA (Innovation and Networks Executive Agency), kas ir Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta izpildaģentūra un RB Rail, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas atbild par Rail Baltica projekta horizontālo, tas ir, kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.

Šī projekta finansējumu 81–85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir LR Satiksmes ministrija.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas