bnn.lv Latviski   bnn-news.com English   bnn-news.ru По-русски
Sestdiena 19.01.2019 | Vārda dienas: Alnis, Andulis
LatviaLatvija

Ja nav man, nebūs arī tev - kas Lembergam ir pret Ventspils tirdzniecības ostu

FaceBook
Twitter
Draugiem
print
(+12 vērtējums, 12 balsojumi)

Baltic news, News from Latvia, BNN.LV, BNN-NEWS.COM, BNN-NEWS.RU

Aivars Lembergs

Lai gan Valsts Vides dienests šā gada 4.novembrī piešķīris AS Ventspils Tirdzniecības osta (VTO) licenci B kategorijas piesārņojošai darbībai, pret to lielus iebildumus izteikusi Ventspils dome, draudot pat ar vēršanos pie Ministru prezidenta Valda Dombrovska. Veroties no malas, šāda rīcība varētu šķist visnotaļ cēla, ja vien aiz tās neslēptos Ventspils «lielkunga», smagos noziegumos apsūdzētā Aivara Lemberga personīgās intereses.

Vēršoties pret VTO, pilsētas dome nav žēlojusi pašvaldības un sabiedriskos resursus, tostarp arī nodokļu maksātāju naudu, kaut gan politikas pazinējiem tāpat ir skaidrs, ka ne jau rūpēs par iedzīvotāju veselību un labklājību tas tiek darīts. Patiesais iemesls ir jau ierastā Lemberga vēršanās pret kompānijām, kuras viņš nekontrolē, un VTO ir viena no tām. Šoreiz Lemberga kaprīze «iegriezt» uzņēmumam, kas nav viņa kontrolē, ir tik liela, ka mērķa sasniegšanai tiek manipulēts ar faktiem un maldināta sabiedrība. VTO turklāt ir potenciāli Latvijas valstij piederošs uzņēmums, ja tiesvedība beigsies ar valsts uzvaru, tad arestētās uzņēmuma daļas tiks atsavinātas par labu valstij. Kā zināms, Uzņēmumu reģistrs (UR), izpildot Anglijas tiesas lēmumu par lieguma noteikšanu kapitāldaļām, kuru, iespējams, patiesais labuma guvējs ir Lembergs, uzlika aizliegumu jebkādā veidā atbrīvoties, rīkoties vai samazināt vērtību jebkuriem viņa aktīviem vairākās kapitālsabiedrībās, tostarp VTO.

Jaunā licence VTO ļautu atjaunot akmeņogļu pārkraušanu līdz 1,5 miljoniem tonnu gadā pārkraušanas kompleksā Pārventas dzīvojamo rajonu tuvumā un par 1,6 miljoniem tonnu gadā palielināt akmeņogļu un apveltās dzelzsrūdas un dzelzsrūdas koncentrātu pārkraušanas apjomu pretī Vecpilsētai. Licences neiegūšana vai prasība pēc slēgta termināļa, kura uzcelšanai būtu nepieciešami ievērojami finanšu līdzekļi, uzņēmumu novestu līdz bankrotam. Tāds, iespējams, esot viens no «Ventspils barona» slēptajiem mērķiem – parādīt prokuratūras iecelto pārvaldnieku nespēju pārvaldīt Lembergam slēpti piederošās daļas un maksimāli samazināt arestēto aktīvu vērtību. Jāpiebilst, ka vienlaikus Lembergs caur brīvostas pārvaldi vairāku desmitu miljonu latu apmērā atbalsta, iespējams, sev slēpti piederošus uzņēmumus Arbo, Dendrolight un citus, kas jau atrodas uz bankrota sliekšņa.

VTO ir viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem Ventspilī. Uzņēmums pērn nodokļos samaksājis 1,81 miljonu latu, tostarp 0,65 miljonus Ventspils pilsētas budžetā. Savukārt šā gada prognoze paredz, ka nodokļos tiks samaksāti 1,82 miljoni latu, tai skaitā pilsētas budžetā 0,62 miljoni latu. «VTO ir 387 pastāvīgie darbinieki, ar kuriem ir noslēgti darba līgumi, taču ņemot vērā ārštata personālu, strādājošo skaits sasniedz 1 000 cilvēku, kuru vidū ir gan ventspilnieki, gan citu Kurzemes pilsētu iedzīvotāji. Turklāt no VTO ir atkarīga arī citu uzņēmumu darbība Ventspilī – tās ir velkoņu, celtniecības un montāžas, autotransporta un personāla pakalpojumu, kā arī daudzas citas kompānijas un uzņēmumi,» intervijā portālam BNN norāda VTO Administratīvi tiesiskā departamenta direktore Alīna Rugine.

Novembra sākumā bezdarba līmenis Ventspilī ir 7,6%, kas ir viens no zemākajiem rādītājiem Latvijas lielāko pilsētu vidū. «Ja VTO tiktu novesta līdz maksātnespējai, sekas būtu dramatiskas, jo esam Ventspils pilsētas pamats. Var runāt par perspektīvām tūrismā, ko tik ļoti uzsver Lemberga kungs, taču ir saprotams, ka tie ir tikai trīs mēneši gadā, turpretī iedzīvotāji grib dzīvot 12 mēnešus gadā,» piebilst VTO pārstāve, velkot paralēles ar risku Ventspilij sekot Liepājas pēdās, kur, kā zināms, līdz maksātnespējai novests uzņēmums Liepājas metalurgs. BNN jau ziņoja, ka Liepājas metalurga dīkstāve jau ir atspoguļojusies Latvijas ekonomikā, bankrota tiešās un netiešās izmaksas valstij kopā novērtētas no 230 līdz 250 miljoniem latu. Nesaņemtie nodokļi un vairāki miljoni bezdarbnieku pabalstos ir tikai divas no pozīcijām, ar ko valstij jārēķinās. Arī Liepājā pēc uzņēmuma maksātnespējas iestāšanās bez darba varētu palikt ap tūkstoti cilvēku.

Ventspils domes deputāts Aivis Landmanis intervijā portālam BNN pauž uzskatu, ka «Lembergam iznīcinot VTO, vieta nepaliks tukša. Noteikti tiks radīts jauns, ar Lembergu saistīts uzņēmums, kas, iespējams, nodarbosies ar to pašu, ko tagad dara VTO.» Landmanis skaidro, ka ir jāskatās pagātnē, lai izprastu, kāpēc šobrīd dome vēršas pret VTO. «Gadiem ilgi Ventspilī visu kontrolē Lembergs un viņa padotie. Ventspils pilsētā, brīvostā viss tiek pakārtots viņa iegribām. Ventspils Brīvostas pārvalde ir padarīta pilnīgi slepena komersantiem, kas strādā Ventspils brīvostā, nav skaidri spēles nosacījumi, kas turklāt arī ir atkarīgi no Lemberga iegribām,» saka pašvaldības deputāts, piemetinot, ka līdzīga situācija ir arī domē, kur opozīcijā esošie deputāti apzināti netiek iepazīstināti ar viņus interesējošo informāciju par dažādiem jautājumiem, tostarp brīvostas darbību.

«Līdz ar tiesvedībām un Lemberga aktīvu iesaldēšanu vairākās kapitālsabiedrībās, tostarp Ventbunkerā, Kālija parkā un arī VTO, Lembergs zaudējis kontroli šo uzņēmumu pārvaldēs. Tieši tas viņam arī licis krasi mainīt domas, ka VTO darbības rezultātā pilsētā smird un put. Pirms viņš zaudēja šo ietekmi, VTO nedz putēja, nedz smirdēja,» uzsver Landmanis. Viņš piebilst, ka Lemberga kontrolētie uzņēmumi Ventamonjaks, Bio-Venta, kā arī Kurzemes granulas, pašvaldības lielās katlumājas un Ventspils zivju konservu kombināts rada desmitiem reižu lielāku piesārņojumu kā VTO. No Landmaņa teiktā var secināt – ja Lembergs joprojām kontrolētu uzņēmumu, pašvaldība noteikti atzītu, ka ogļu putekļi ir ļoti veselīgi.

«Turklāt jāņem vērā, ka VTO savulaik bija plāns savā teritorijā izveidot specializētus termināļus, bet Ventspils dome to neļāva realizēt, jo Lembergam tajos nebija paredzēta ietekme. Tagad dome neļauj pārkraut esošās kravas, bet savulaik neļāva uzņēmumam attīstīties. Ja dome būtu ļāvusi būvēt termināļus, vaļējā teritorija, kur tiek pārkrautas ogles, samazinātos dabīgā ceļā,» norāda deputāts, piebilstot, ka vienā dienā nevar mainīt kravu struktūru, jo ilgtermiņa ieguldījumiem ir jāatrod investors, bez tam jaunie projekti tik un tā varēs realizēties tad, ja tiks ievērotas Lemberga intereses.

Viens no piemēriem, kad laba biznesa ideja nogremdēta, jo tajā nav bijusi atvēlēta vieta Lemberga ietekmei, bija miltu un makaronu fabrikas būvniecība VTO termināļa teritorijā, par ko iestājās Ventspils graudu termināļa pārstāvis Vladislavs Šafranskis. BNN jau vēstīja, ka projekta, kuru bija gatavi realizēt investori no Kazahstānas, vērtība būtu 15 miljoni eiro, bet investīcijas būtu jāatmaksā sešu gadu laikā. Taču «pilsētas tēviem» bija un joprojām ir cits viedoklis, saskaņā ar kuru pilsētai labs ir tikai tas, kas labs ir tās mēram. Tā nu Ventspilī ir iekārtots, ka tranzīta sfēras pārstāvji, kas strādā Lembergam «svešos» uzņēmumos, ir izslēgti no jebkādas piekļuves lēmumiem, kas saistīti ar investīciju klimatu pilsētā, un līdzīgs liktenis ir piemeklējis arī daudzas citas ieceres.

Lai gan dome pārmet Valsts Vides dienestam neieinteresētību nodrošināt ventspilniekiem iespēju dzīvot nepiesārņotā un drošā vidē, Lembergs, šķiet, ir «piemirsis», ka lielākais gaisa piesārņotājs pilsētā ir PU Siltums un SIA Kurzemes granulas. Kurzemes granulas bez tam rada arī sprādzienbīstamību pilsētā – pulvermucā. Piemēram, 2008.gadā SIA Kurzemes granulas telpās nogranda sprādziens. Sprādziens notika ražošanas ceha granulu atsijas konveijerā, kā dēļ notika skaidu aizdegšanās. Savukārt ugunsgrēka dēļ bojātas tehnoloģiskās iekārtas, izsisti logu stikli un deformētas sienas.

Turklāt liela sprāgstoša bumba ir arī, iespējams, viņa paša slēpti kontrolētais Ventamonjaks, ko uzskatāmi parādīja 2005.gada 9.janvāra spēcīgā vētra. Toreiz bailēs no amonjaka noplūdes, pakļaujot sevi briesmām zem lūztošiem kokiem un spēcīgā vēja radītām sekām, daudzi ventspilnieki pameta pilsētu, dodoties Kuldīgas un Rīgas virzienā. No pusnakts līdz rītam Ventspili tonakt pameta vairāki tūkstoši iedzīvotāju. Pēc šī notikuma tika aplēsts, ka ļaunākajā gadījumā amonjaka iznīcinošo iedarbību sajustu līdz pat Talsiem un Kuldīgai. Kā norāda mediķi, ja elpceļos nonāk 100% amonjaks, cilvēku gaida ātra nāve, jo tiek izdedzināti iekšējie orgāni. Reaģējot uz pārmetumiem par informācijas trūkumu 9.janvāra naktī, Lembergs toreiz laikrakstam Diena izteicās: «Vai tad man vajadzēja braukāt pa pilsētu ar megafonu un apziņot iedzīvotājus?»

Tāpat BNN jau vēstīja, ka 2011.gadā naktī no 30. uz 31.oktobri notika noplūde dzīvībai ļoti bīstamas vielas – akrilnitrila pārkraušanas laikā no termināla Ventamonjaks uz tankkuģi Asc. 34.piestātnes rajonā, kur kuģī pārkrauta viela, akrilnitrila tvaiku koncentrācija gaisā pārsniedza normu par 500 reizēm, bet ūdenī – par 400 reizēm. Turklāt Ventspils iedzīvotāji nebija brīdināti par briesmām, netika uzlikts aizliegums ūdens ievākšanai no ostas akvatorija un zvejošanai. Tikai laimīgas sagadīšanās dēļ akrilnitrila tvaiki līdz ar vēju netika aiznesti līdz dzīvojamajiem kvartāliem. Ar dažādu smaguma pakāpju saindēšanos slimnīcā nokļuva maiņas meistars Valentīns Čerņakovs, operatori Artūrs Morars un Aleksejs Efimovs. Toreiz ne Ventspils mērs Lembergs un trīs viņa vietnieki, ne arī pilsētas dienestu vadītāji un pilsētas plašsaziņas līdzekļi astoņas dienas par notikušo nav minējuši ne vārda.

Patiesībā VTO adresētie pārmetumi par vides piesārņošanu ir lieki, jo gaisa kvalitāte Ventspilī ir laba un pēdējo gadu laikā ir tikai uzlabojusies. Tā, piemēram, daļiņu PM10 koncentrācija Ventspilī laika posmā no 2008. līdz 2011.gadam ir samazinājusies un arī citas piesārņojošās vielas uzrāda līdzīgu tendenci. Ventspilī gaiss ir ne vien tīrāks kā, piemēram, Rīgā, uz Brīvības vai Kr.Valdemāra ielām, bet arī Liepājā. «Eiropas Savienībā un Latvijā ir noteikti gaisa kvalitātes robežlielumi – zinātniski pamatoti piesārņojuma līmeņi, kas noteikti, lai novērstu, nepieļautu vai mazinātu piesārņojuma kaitīgo iedarbību uz cilvēka veselību vai uz vidi. Cilvēka veselībai ir kaitīgas sīkās putekļu daļiņas, kas var iekļūt cilvēka plaušās. Tāpēc normatīvie akti nosaka robežlielumu cilvēka veselības aizsardzībai daļiņām PM10 un daļiņām PM2,5. Daļiņām PM10 gada robežlielums cilvēka veselības aizsardzībai ir 40 µm/m3, un Ventspilī konstatētās gaisa piesārņojuma koncentrācijas ir ievērojami zemākas nekā šis līmenis,» portālam BNN norāda gaisa piesārņojuma izkliedes novērtēšanas uzņēmuma SIA Elle pārstāve Aiga Kāla.

Viņa turpina: «Papildus gaisa kvalitātes valsts novērojumu tīkla monitoringa stacijām gaisa kvalitātes mērījumi Ventspilī tiek veikti arī tieši uz VTO ražošanas teritorijas robežas abos pārkraušanas kompleksos. Uzņēmums mērījumus veic kopš 2009.gada, un augstākā daļiņu PM10 gada vidējā vērtība konstatēta 2010.gadā, kad tā sasniedza 26,07 µm/m3. Tas ir būtiski zemāks piesārņojuma līmenis nekā pieļaujamais robežlielums cilvēka veselības aizsardzībai (40 µm/m3).» Eksperte norāda, ka «Pārskata par gaisa kvalitāti Latvijā 2012.gadā» dati liecina, ka nelabvēlīgāka situācija nekā ar daļiņām PM10 un PM2,5 Ventspilī ir konstatēta saistībā ar benzola un benz(a)pirēna piesārņojumu. Šo vielu koncentrācijas pārsniedz augšējo piesārņojuma novērtēšanas slieksni cilvēka veselības aizsardzībai.

Lai arī dome manipulē ar informāciju, ka šā gada martā veiktajā iedzīvotāju socioloģiskajā pētījumā kā trešo būtiskāko problēmu, kas būtu jārisina Ventspilī, respondenti norādījuši gaisa kvalitātes uzlabošanu, pret jaunās atļaujas izsniegšanu VTO savākti 155 iedzīvotāju paraksti, ko apkopojusi Latvijas Zaļās kustības Ventspils nodaļa, bet par licences piešķiršanu iestājušies 575 ventspilnieki.

«Ministru prezidentam adresētā vēstule, kā arī plašsaziņas līdzekļos izplatītā informācija ir liekulība no Ventspils domes puses. Visus argumentus, ko dome iesniedza vides speciālistiem, mēs esam atspēkojuši. Šobrīd domes vēršanās pret mums ir drīzāk savu interešu bīdīšana nevis rūpes par iedzīvotājiem,» pauž Rugine. Viņa norāda, ka šī brīža domes rīcība ir drīzāk PR gājieni, un nesaredz iespēju domei apstrīdēt uzņēmumam piešķirto licenci. Domei bija 90 dienas laika rīkoties, tāpat notikusi mēnesi ilga sabiedriskā apspriešana, un rezultātā licence VTO tomēr piešķirta. Kā piemēru Rugine min Baltic Coal Terminal uzvaru strīdā ar Ventspils domi, kad tā izteikusi pretenzijas pret Valsts vides dienesta izsniegto atļauju piesārņojošai darbībai. Toreiz Vides pārraudzības valsts birojs bija iesniedzis Administratīvajā rajona tiesā rakstveida viedokli, ka Ventspils domei nav tiesību apstrīdēt Valsts vides dienesta izsniegtās atļaujas.

Tāpat VTO pārstāve uzsver, ka nav korekti no pilsētas domes puses iedzīvotājus biedēt ar draudiem, ko ogļu piesārņojums var radīt viņu veselībai, jo pēc gaisa mērījuma datiem VTO ogļu putekļa daļiņas gaisā gada laikā pat tuvu nesasniedz tos rādītājus, kas apdraudētu cilvēka veselību. «Runa ir tikai par estētikas momentu, ko rada ogļu putekļi, piemēram, netīrām palodzēm vai logiem, nevis cilvēku veselības apdraudējumu. Turklāt VTO attīstās un tagad mēs varēsim kontrolēt putēšanu arī ziemā, ne tikai vasarā, kad ogles tiek laistītas ar ūdeni. Turpmāk ziemā ogļu kaudzes ar sniegu apklās sniega pūtēji, pat ja dabā sniega nebūs. Tas būs ne vien estētiski, bet arī nodrošinās, ka vējš nevarēs aizpūst prom ogļu putekļus. Esam saņēmuši jauno atļauju, ko nopelnījām, un ja kāds to mēģinās apstrīdēt, mēs aizstāvēsimies,» uz jautājumu, vai VTO ir gatava arī tiesāties, atzīst uzņēmuma pārstāve.

Arī VTO priekšnieka palīgs saimnieciskajos jautājumos Gatis Meiris norāda, ka neizsniedzot VTO licenci, bez darba paliktu visi VTO darbinieki, kas būtu katastrofa, ko varētu pielīdzināt Liepājas metalurgam. «Ventspils pilsēta būs tikai zaudētāja, jo budžetā netiks ieskaitīti nodokļi un bez darba palikušiem darbiniekiem nāksies lūgt bezdarbnieka pabalstu valstij vai pamest pilsētu, kā arī daļai apkalpojošo uzņēmumu nāksies zaudēt daļu peļņas, kas atkal noved pie bezdarba un nodokļu samazinājuma Ventspils pilsētas budžetā un Ventspils brīvostā. Ventspils vienmēr ir bijusi ostas pilsēta un tāda arī paliks. Ja mēs – iedzīvotāji – būsim tik kategoriski pret visu, kas mums traucē ostas darbībā, tad paliks Ventspils pilsēta bez dvēseles, bez iedzīvotājiem un bez darba vietām un stabiliem uzņēmumiem,» rezumē uzņēmuma pārstāvis.

102.000.102.5754


Pievienot komentāru

  1. lilioms teica:

    Lembim kā tajā teicienā – savs sūds nesmird

  2. Pilsonis teica:

    Ja Zaharjins Liepājas Metalurgu iznīcina primitīvā ceļā, tad Lembergs to mēģina darīt diplomātiski uz mūsu Venstpils iedzīvotāja rēķina. Abiem mērķis vienāds – iznīcināšu visu, kas nepieder man.

  3. skābene teica:

    mazs mēnestiņš, čigāniņš slēpjas aiz baltiem, pūkainiem varoņdarbiem

  4. Ieteikums teica:

    Lemberga kungs, ja tiem 155 iedzīvotājiem ir “it kā” piesārņots gaiss Ventspilī, tad uzceliet viņiem daudzdzīvokļu māju Puzē. Jums tur zemes platība pietiekoša un visi tie par ko Jūs “it kā” rūpējaties un sūdzas būs apmierināti. Neatstājiet bez darba iedzīvotājus, kuri to nav pelnījuši jūsu personisko interešu dēļ.

  5. lapsa teica:

    bagātība vairo mantkārību – šim cilvēkam nekad nebūs gana, ne naudas, ne varas. nožēlojami

  6. krekers teica:

    Lemberga teiktais par megafonu amonjaka noplūdes laikā ļoti spilgti ataino viņa attieksmi pret vienkāršajiem iedzīvotājiem! negribētu dzīvot tādā pilsētā, kur mēram tāda attieksme!

    • Ventiņš teica:

      Pilsētai nav ne vainas. Ir daudzas lietas, kas ir sakārtotas un tur ceupri nost. Es kā Ventspilnieks tikai varu iedomāties, kad tā būtu vēl daudz, daudz labāka, ja nebūtu šādi cilvēki ar savām personiskām interesēm.

  7. ventspilnieks teica:

    Labs nobeigums- bez ogļu kalniem un putekļime dveseles nebūs!

    • Strādnieks teica:

      ventspilniek – ogļu kaudzes būs un arī putekļi būs. Dvēseles vairs nebūs, kad būsim pilsētā bez darba visi un sāksim zagt un sist viens otru. Tā būs īstā Lemberģija ;)

  8. VTO teica:

    2013.gadā jau ogles vairs nedrīkstēja pārkraut, tāpēc arī gaiss bija tīrāks. Un vai tāpēc VTO ir bankrotējis? Pakustiniet pelēkās šūniņas un piesaistiet citas kravas. Par to bija jādomā jau visus iepriekšejos 5 gadus. A te- gribam un jebkādiem līdzekļime panāksim savu, pat apstākļos, jad katru gadu atļaujas prasības metika pildītas. Vismaz kaunētos paši sevi slavēt, ka licence nopelnīta.

  9. zina teica:

    ko var kasīties viens ar otru tik mazā pilsētā…

    • Iedzīvotājs teica:

      Kādam citam šeit pelēkās šūnas jāpakustina. VTO (nezinu kāpēc šāds izdomāts nickname) raksta, kad 2013. gadā gaiss bija tīrāks, bet plānprātiņš nemaz nezina, kad ogles tika šā vai tā pārkrautas. Vai esi kārtējais students, kuram izsniegta stipendija un uzdots uzdevums no augšas kaut ko tādu rakstīt, jo pats pat nezini ko raksti????

  10. VTO teica:

    Ja jau tika krautas 2013.gadā, tad jau vienkārši uzspļāva atļaujai . Kā vienmēr – darīsim ko grbēsim, likumi tikai muļķiem.

    • Iedzīvotājs teica:

      Ja jau tika pārkrautas un tev gaiss bijā tīrāks, tad kāda problēma tev pašreiz? Vai to kad gaiss ir netīrs vai to kad vispār pārkrauj ogles???? Šeit jau rodas tas jautājums, kurš tev dod to uzdevumu rakstīt, ja pats esi apmierināts ar gaisa tīrību 2013. gadā un tagad sāc piesieties atļaujai.

  11. VTO teica:

    Runa ir gan par atļauju, rakstā – par licenci. Nepilda esošo un vēl ne tikai atļauj cūkoties tālāk, bet vēl vairāk.

  12. Iedzīvotājs teica:

    Nu ja runa ir par atļauju, tad jau viņa ir izsniegta un vai tiešām domā, kad esi gudrāks par Valsts Vides dienestu? Ja jau viņi pieņēma tādu lēmumu, tad ne jau noteikti no zila gaisa? Tas nozīmē, kad ir pārbaudītas visas šīs pretenzijas un viss ir likuma kārtībā. Ja jau tev pat pašam netraucē vairs gaisa piesārņojums par ko visi sūdzas, tad kāda tev darīšana ar atļauju? Izklausās mazliet dīvaini.

  13. ventspilniece teica:

    Bet tad vajag arī aiziet uz kādām sab.apspriešanām, palasīt komentārus Ventspils portālos, parunāt ar ventspilnekiem. Visi jau saprot, ka tie ogļu putekļi nav tie kaitīgākie, bet negribas tik bieži logus un palodzes mazgāt. Un pasakiet, kā lai piespiež VTO modernizēt ogļu iekraušanu? Kāpēc citi var, bet VTO nē. BCT ir tāds pats apgrozījums (ne vairāk kā VTO pieprasītie 3 milj), kā VTO, bet nez kāpēc viņi uzbūvē noliktavu, segtu iekraušanas terminali un pietiek pat naudas pareizticīgo baznīcai kupolus apzeltīt! Tā nu varu apgalvot, ka daudzus gadus pilsēta tā kā pievēra acis VTO iekraušanas veidam, barojot ventspilniekus ar solījumiem , ka problēmu risinās.Kad sāk to risināt, tad izrādās, ka tikai Lembergam to vajag. Ventspilnieki čakli, klusējot tik mazgā logus un ziemā priecājas par melnu sniegu.

    • Iedzīvotājs teica:

      “ventspilniece” – šajā rakstītā atklājat, kad esat viena no aktīvākām personām, kurai nerūp citu cilvēku strādājošo ģimenes, bet tikai rūpējaties par savu palodzi. Es pilnīgu piekrītu Jums, kad jānovērš ir putekļu izplatīšana kopumā pilsētā, bet kā jau rakstīts šajā rakstā, tad tos neveido VTO ogļu kaudzes, kurām kā rakstīts ir pierādīts atzinums, kad tās nepārsniedz pieļauto piesārņojuma apjomu.
      Mans ierosinājums ir uzzņēmumiem (ne tikai VTO) rūpēties par to, kad šādi piesārņojumi (ne tikai ogļa putekļi) tiktu novērsti. Jūsu palodzes dēļ diemžēl nav jācieš visiem darba ņēmējiem, kuriem ir ģimenes un patstāvīgs darbs.

      • Brunis teica:

        Lasot komentārus, liekas kaut kāds sviests.
        No vienas puses sūdzības tikai no pāris simts cilvēkiem, bet apdraud darbu 1000 cilvēkiem.
        Vai šiem 100 it kā pretenzijas cēlājiem nav skaidrs, kad mums Ventpils ir Ostas pilsēta un ar to tiek nodrošināts darbs cilvēkiem un tiek maksātas valstij un pašvaldībai summas, par kurām vairums šo pretenziju cēlāji dzīvo?

  14. Aivars B. teica:

    Interesanti lasīt arī šādu atšķirīgu viedokli,apnikusi tā Lemberga kalpu demagoģija visos portālos.

  15. Ventspilnieks teica:

    Tā starpā pat, pārkraujot akmeņogles ar atvērto paņēmienu, A/s ” Ventspils tirdzniecības osta” (VTO) iztiek ar PM10 daļiņu izmešu B kategorijas piesārņojošās darbības atļaujā noteikto limitu 34,75 tonnas gadā, no kura 24,83 tonnas gadā pienākas uz akmeņoglēm. Tās ir maksimāli pieļaujamās vērtības, kuras A/s VTO nepārsniedz, tai pat laikā pilsētas dome un mērs rīko īstu histēriju, lai pārliecinātu visus, ka tikai A/s VTO un akmeņogles ir galvenie gaisa piesārņotāji pilsētā.

    Vienlaikus uzņēmumam „Pārventas siltums”, vienkāršāk sakot katlu mājai, ir PM10 daļiņu gaisa piesārņojuma limits 65,18 tonnas gadā, bet par ekoloģiski tīru uzskatāmais biodīzeļdegvielas un glicerīna ražotājs „Bio–Venta” mierīgi saņēma Ventspils gaisa piesārņojuma limitu uz 54,15 tonnām gadā, kas vairāk nekā divas reizes pārsniedz tik rūpīgi Ventspils pilsētas domes kontrolētos vides piesārņojuma limitus. Tomēr tādēļ, ka 40% kompānijas Bio–Venta kontrolē kompānija VK Tranzīts, kuru pastarpināti kontrolē kompānija ALA Investmens, kas ir saistīta ar Ventspils mēra biznesu, ir saprotams, kāpēc mēru neuztrauc lielākā Ventspils gaisa piesārņotāja ar cietajām daļiņām darbība.

Politiķi pārliecināti par tuvošanos valdības apstiprināšanai

Par spīti atsevišķu KPV LV deputātu izteikumiem politiķi pēc kārtējām sarunām uzskata, ka ir soli tuvāk valdības apstiprināšanai.

Latvijā mājokļu cenu kāpums bijis krietni straujāks nekā ES vidēji

Mājokļu cenas Latvijā pērn trešajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pirms gada pieaugušas par 8,6%, kas ir krietni straujāks kāpums nekā Eiropas Savienībā vidēji, liecina ES statistikas biroja Eurostat publiskotie dati par 27 bloka dalībvalstīm.

NMPD: Dienesta darbinieku «masveida aizplūšana» patlaban ir apturēta

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā patlaban ir apturēta darbinieku «masveida aizplūšana», uzsver NMPD Rīgas reģionālā centra vadītāja vietniece Raita Krišjāne.

Kariņš ar partneriem sestdien turpinās darbu pie valdības deklarācijas

Ministru prezidenta amata kandidāts Krišjānis Kariņš sestdien, 19.janvārī, plāno turpināt darbu pie valdības deklarācijas, sadarbības līguma un fiskālās disciplīnas līguma izstrādes, organizējot jaunveidojamās valdības darba sanāksmi.

CSP aptaujās iedzīvotājus par datoru un interneta lietošanu

Pirmdien, 21.janvārī, Centrālā statistikas pārvalde uzsāks ikgadējo iedzīvotāju aptauju par datoru un interneta lietošanu mājsaimniecībās, informē pārvalde.

Kuģa īpašnieks: Advokāti paveikuši visu iespējamo Senator aizstāvības kontekstā

Arestētā Latvijas krabju zvejas kuģa Senator advokāti paveikuši visu iespējamo tā interešu aizstāvībai šajā lietā, pauž kuģa īpašnieks Pēteris Pildegovičs.

Barikāžu piemiņas pasākumi visā Latvijā

Viena no izcilākajām lappusēm Latvijas tautas jaunāko laiku vēsturē ierakstīta 1991.gada janvārī – barikāžu laikā, kad pieminam bojāgājušos un ar sajūsmu atceramies Latvijas tautas varonību, kas vienoti cēlās aizstāvēt savas valsts tikko atdzimušo brīvību. 1991.gada janvāra barikādes bija organizēts tautas pretspēks Maskavas inspirētajam bruņotajam apvērsumam.

Rīgas satiksme pārtrauc Skanstes tramvaja projekta iepirkumus

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme iepirkumu komisija piektdien, 18.janvārī, pieņēmusi lēmumu pārtraukt iepirkumu par Skanstes tramvaja līnijas izbūvi, kā arī iepirkumu par 12 zemās grīdas tramvaju iegādi.

Rīgas domē: Komitejas priekšsēdētāja ziņo par nenotikušu komitejas balsojumu; notiks vadītājas pārvēlēšana

Olga Veidiņa, esot Rīgas domes Sociālo lietu komitejas priekšsēdētāja, vienpersoniski ziņojumā mēram ierakstījusi, ka visa komiteja nobalsojusi par piemaksu Bāriņtiesas priekšsēdētājam Aivaram Krasnogolovam, lai gan komitejā šis jautājums vispār netika skatīts, telefonsarunā ar BNN pastāstīja RD opozīcijas deputāte Marija Balcere.

Zīle: Lielbritānijas neizstāšanās no ES vairs nav iespējama

Lielbritānijas neizstāšanās no Eiropas Savienības vairs nav iespējama, un to ir atzinuši pat tie britu politiķi, kuri iestājas pret Brexit, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam Rīta panorāma stāsta Eiropas Parlamenta deputāts no Latvijas Roberts Zīle.

Atlaižot tikai vienu Nilu Ušakovu, Rīgā nekas nemainīsies

«Neatbrīvojot Rīgas domi un nenomainot Rīgas domes sastāvu, nav sagaidāmas izmaiņas. Darījumi, kas rada aizdomas par korupciju, nav [radušies] tikai šī sasaukuma laikā. To saknes cēlušās jau iepriekš. Tas nozīmē, ka tīrīšana un dezinfekcija jātaisa ļoti visaptveroša. Atlaižot tikai vienu Nilu Ušakovu, nekas nemainīsies. Ušakovs pats ir gan sistēmas uzturētājs, gan tās kalps,» sarunā ar BNN par kropļotās sistēmas saknēm Rīgas domē viedokli pauž opozicionārs Jānis Ozols. Viņš uzsver, ka notikums ar Rīgas satiksmi parāda to, ka domāšana un rīcības veids Rīgas domē ir «sapuvis». «Un šis sapuvušais rīcības veids ir iemesls, kādēļ Rīgā ir problēmas ar bērnudārziem, ar ceļiem, kādēļ mēs Rīgā joprojām mokāmies. Rīgas satiksme vienkārši ir tā vieta, kur esam ieraudzījuši to «īlenu», kas no maisa izlīdis ārā.»

Valsts kontrole aicina sabiedrību ziņot par nelietderīgiem objektiem pašvaldībās

Valsts kontrole aicina iedzīvotājus ziņot par, viņuprāt, nejēdzīgākajiem objektiem pašvaldībās – par sporta būvēm, kultūras centriem, izglītības iestādēm, rekonstruētiem ceļu posmiem un citiem objektiem, kuros ieguldīti lieli finanšu resursi, bet kuru lietderība un ilgtspēja jau sākotnēji ir bijusi apšaubāma.

VNĪ: Teritoriju Andrejostas ielā pārdos ievērojot sabiedrības un valsts intereses

Atbilstoši Latvijā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem VAS Valsts nekustamie īpašumi nav pamata atteikt līdzšinējā zemes nomnieka SIA IB Latvija pieprasījumam atsavināt zemesgabalu Andrejostas ielā 17, informē VNĪ juridiskās pārvaldes direktors Ojārs Valkers.

Šorīt Latvijā daudzviet slideni ceļi

Šorīt lielākajā daļā Latvijas teritorijas apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Pa reģionālajiem autoceļiem apgrūtināta braukšana ir visā Latvijā, izņemot Dobeles, Liepājas, Saldus un Valkas apkārtni.

Linkaita iecerei ostas pārveidot par valsts kapitālsabiedrībām pašlaik neizskan būtiski iebildumi

Topošās valdības veidošanas sarunās pašlaik neizskan būtiski iebildumi satiksmes ministra amata kandidāta Tāļa Linkaita iecerei ostas pārveidot par valsts kapitālsabiedrībām.

Topošā koalīcija sola būt atvērtāka opozīcijas ierosinājumiem

Topošā koalīcija varētu izvērtēt opozīcijas ierosinājumus un konstruktīvākos no tiem arī atbalstīt, ceturtdien, 17.janvārī, žurnālistiem sacīja premjera amata kandidāts Krišjānis Kariņš.

Nākamnedēļ temperatūra pazemināsies līdz mīnus 21 grādam

Pēc vējainākas un nokrišņiem bagātākas nedēļas, pastiprinoties anticiklona ietekmei, nākamajā nedēļā laika apstākļi kļūs stabilāki – laiks kļūs sausāks un termometra stabiņš slīdēs uz leju.

Apdraudot tiesiskumu, dalībvalstis varētu palikt bez ES naudas

Eiropas Savienības dalībvalstis, kas iejaucas tiesu darbā vai neapkaro korupciju, turpmāk varētu nesaņemt maksājumus no ES budžeta. To paredz ceturtdien, 17.janvārī, apstiprināts noteikumu projekts, par kuru BNN informējusi Eiropas Parlamenta preses sekretāre Latvijā Signe Znotiņa-Znota.

Facebook slēdzis simtiem ar Sputnik saistītu lapu un kontu, tostarp Baltijas valstīs

Sociālais tīkls Facebook ceturtdien, 17.janvārī, paziņoja, ka slēdzis vairākus simtus lapu un kontu, kas bijuši saistīti ar Krievijas propagandas mediju Sputnik un darbojušies Baltijas valstīs, Centrālajā un Austrumeiropā, Kaukāzā un Vidusāzijā.

Lietuvas valdošā koalīcija aizskar preses brīvību, brīdina mediju eksperti

Starptautiskas mediju politikas notikumu pavēnī un bažās par apdraudējumu, kādu rada naidīga Krievijas rīcība, lietuviešu likumdevēji devušies savu Ungārijas un Polijas kolēģu pēdās un virza tiesību aktus, kur to ieviešanas gadījumā Lietuvā tiks iegrožota plašsaziņas līdzekļu brīvība un vārda brīvība.

NMPD pārtrauc ārkārtas situāciju Rīgas reģionālajā centrā

Neatliekamās medicīniskas palīdzības dienests pieņēmis lēmumu par ārkārtas medicīniskās situācijas pārtraukšanu Rīgas reģionālajā centrā, BNN noskaidroja no dienesta pārstāves Ilzes Bukšas.

Ar Eigima partijas atbalstu par Daugavpils mēru ievēlēts jau reiz gāztais Elksniņš

Daugavpils mēra amatā ar bijušā domes priekšsēdētāja Riharda Eigima pārstāvētās Mūsu partijas atbalstu ceturtdien, 17.janvārī, ievēlēts savulaik no šī amata gāztais Andrejs Elksniņš.

IUB liedz slēgt 200 miljonus vērto NBS bruņoto automašīnu iegādes līgumu

Iepirkuma uzraudzības birojs aizliedzis Aizsardzības ministrijai slēgt vispārīgo vienošanos ar Somijas uzņēmumu Oy Sisu Auto AB par aptuveni 200 miljonus eiro vērto bruņotu automašīnu iegādi Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, kā arī atcēlis iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem.

Par nenotīrītām ietvēm un ēku jumtiem jau vairāk nekā 140 pārkāpumu protokoli

Pēdējās nedēļas laikā Rīgas pašvaldības policija un Administratīvā inspekcija kopā konstatējuši 143 pārkāpumus par nenotīrītām ietvēm un ēku jumtiem

Rīga pretendē uz Eiropas labākā tūrisma galamērķa titulu 2019.gadā

Latvijas galvaspilsēta Rīga ir izvirzīta prestižajam Eiropas labākā tūrisma galamērķa jeb European Best Destination titulam 2019.gadā.