No jauna jāvērtē noteiktā summa, kas Dinamo Rīga jāieskaita valsts budžetā

Augstākās tiesas (AT) Administratīvo lietu departaments, 22.februārī, atcēla Administratīvās apgabaltiesas spriedumu, ar kuru apmierināts pieteicējas AS Dinamo Rīga pieteikums un atcelts Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) lēmums uzlikt par pienākumu pieteicējai pārskaitīt valsts budžetā pārsniegto izdevumu apmēru 10 636,71 eiro  par priekšvēlēšanu aģitācijas izvietošanu.

Augstākā tiesa nodeva lietu jaunai izskatīšanai apelācijas instances tiesā, vēsta AT.

AT atgādina, ka KNAB konstatēja, ka pieteicēja AS Dinamo Rīga veica priekšvēlēšanas aģitāciju, pārkāpjot likumā noteikto ar politiskajām organizācijām un to apvienībām nesaistītajai personai pieļaujamo izdevumu apmēru un ar lēmumu uzdeva pieteicējai pārskaitīt pārsniegto summu valsts budžetā.

«KNAB konstatēja, ka pieteicēja izvietoja vides reklāmas plakātus ar saukļiem Par labu hokeju! un Par labu Dinamo!, kas ir analoģiski partiju apvienības Par labu Latviju priekšvēlēšanu aģitācijas sauklim, un ar hokejista fotogrāfiju, kurā viņš attēlots, turot rokās hokeja kreklu ar ciparu 8,» skaidro AT.

Tāpat tiesa atzīmē, ka partijas mājaslapā priekšvēlēšanu periodā tika izvietotas fotogrāfijas, kurās atspoguļotas hokeja kluba Dinamo Rīga spēles un kurās redzams karogs ar ciparu 8, sauklis Par labu hokeju un partijas simbolika. Turklāt plakātu izvietošanas laikā vairāki pieteicējas akcionāri un padomes locekļi bija arī partijas valdes locekļi. Līdz ar to birojs secināja, ka minētie plakāti satur slēptu partijas politisko aģitāciju.

Augstākā tiesa, atceļot apelācijas instances tiesas spriedumu, norāda, ka apgabaltiesa nav vērtējusi visus būtiskos lietas apstākļus. «Proti, tiesa nav ņēmusi vērā, ka pieteicēja saskaņā ar līgumu un izrakstīto rēķinu SIA Creative Media Services par reklāmas plakātu ražošanu un izvietošanu, kas pamatoti atzīti par priekšvēlēšanu aģitācijas pasākumiem, samaksāja pavisam 3 455 tolaik latus. Tiesas konstatētie izdevumi par plakātu drukāšanu un izvietošanu sastāda tikai daļu no šīs summas 1122,88 latus. Līdz ar to nav sniegts vērtējums attiecībā uz pārējo naudas summu, proti, 2 332,12 latiem, kuri saskaņā ar līgumu par reklāmas ražošanu un izvietošanu ir samaksāti. Augstākās tiesas ieskatā, tas var ietekmēt kopējo naudas summu, kas pārsniedz atļauto priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumu apmēru.»

Ref:224.000.103.3873

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas