Kādēļ dienā nevajadzētu sēdēt ilgāk par 3 stundām?

Mūsdienās ir tik daudz kā kaitīga, ka sēdošs darbs birojā nešķiet nekas tik briesmīgs, kā, piemēram, pret antibiotikām rezistentās baktērijas vai ar cukuru piesātināti pārtikas produkti.

Galu galā sēdēšana nav nemaz tik kaitīga, ja ir jāmaksā rēķini. Var taču ik pa laikam piecelties kājās uz izstaipīties.

Pētījumi liecina, ka ir sliktāk nekā domājam. Patiesībā mums nevajadzētu sēdēt ilgāk par trim stundām dienā.

Tiešām tikai trīs stundas?

Dažreiz nav īsti skaidrs, ko nozīmē brīdinājumi par pārāk ilgo sēdēšanu. Zinātnieki skaidro, ka sēdēšana ilgāk par trim stundām dienā noved pie gandrīz 4% nāves gadījumu, kas varbūt neizklausās daudz, bet ir ļoti ievērojams rādītājs. Tomēr vienkārši sēžot pie galda vai uz dīvāna nav nekādu citu veselības apdraudējumu.

Eksperti apgalvo, ka, sēžot mazāk nekā trīs stundas dienā, dzīves ilgums palielinās par aptuveni 2.4 mēnešiem.

Ortopēde un ķirurģe Dr. Barbara Bergina skaidro, ka darba laikā vajadzētu izmantot pārtraukumus, lai nedaudz izkustētos. Protams, nevajag visu laiku staigāt apkārt, jo tā var arī pazaudēt darbu. Viņa iesaka doties pastaigā vakaros, jo tas nāk par labu gan prātam, gan arī dvēselei.

Vai tiešām sēdēšana ir tik kaitīga?

Varbūt nāve, ko izraisa sēdēšana, izklausās pārāk ekstrēmi, taču eksperti norāda, ka tādā veidā palielinās dažādu slimību risks – sirds slimības, diabēts, vēzis, kardiovaskulārās slimības, plānprātība, depresija, kā arī muguras vai iegurņa sāpes. Ārsti norāda arī to, ka sēdēšana nav vienīgais veselības problēmu cēlonis.

Urologs Dr. Mehrans Movasagi atklāj, ka šajā jomā veikto pētījumu rezultāti ir līdzīgi, taču viņš arī vērš uzmanību tam, ka sēdēšana, iespējams, varētu būt nevis problēmu cēlonis, bet gan sekas. Liekais svars un aptaukošanās var novest pie sēdoša dzīvesveida, kas, savukārt, palielina sirds slimību risku un rada arī citas veselības problēmas.

Kā lai izkustas, ja darbā visu laiku ir jāsēž?

Dr. Movasagi iesaka sēdēt īsos laika intervālos. Ik pa laikam izkustoties, var mazināt ilgstošas sēdēšanas radīto kaitīgo ietekmi.

To var darīt, piemēram, pieceļoties kājās, kad runā pa telefonu vai uzliekot modinātāju ik pēc stundas, lai īsu brīdi pastaigātu pa biroju. Lifta vietā var izvēlēties kāpnes vai novietot automašīnu tālāk no biroja. Vienkārši ir vairāk jākustas!

Avots: thrillist.com

Saistītie raksti

1 komentārs

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas