Konkurences padome izvērtēs mobilo sakaru operatoru īsteno tarifu palielināšanu

Konkurences padome (KP) izvērtēs mobilo sakaru operatoru īsteno tarifu palielināšanu, intervijā Latvijas televīzijas raidījumā Rīta panorāma sacīja KP vadītāja Skaidrīte Ābrama.

Viņa apliecināja, ka KP uzmanību piesaistījuši mobilo sakaru operatoru paziņojumi par tarifu izmaiņām, tādēļ pieprasīta informācija, lai izvērtētu cenu celšanas pamatojumu.

KP izvērtēšot, cik pamatota ir kopīga cenu celšana atsaucoties uz Eiropas Savienības regulu, kas stāsies spēkā 15.jūnijā, atceļot viesabonēšanas piemaksas. Ābrama uzsvēra, ka šī regula nenosaka, ka cenām jāceļas, ka patērētājiem nav tarifu izvēles iespējas, ja tie nebrauc uz citām valstīm. KP vadītāja pauda, ka ir jābūt izvēles iespējām, proti, jāsaglabā izvēle tiem, kuri «nekad nebrauks uz ārzemēm».

Ābrama gan atzina, ka patlaban esot pāragri prognozēt, kāds būs KP vērtējums.

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka Konkurences padome nav cenu regulators un nevar aizliegt celt cenas, ja tās ir pamatotas un nav savstarpēji saskaņotas.

Kā ziņots, 15.jūnijā spēkā stāsies Eiropas Parlamenta atbalstītā viesabonēšanas piemaksu atcelšana, kas ļaus patērētājiem esot ārzemēs lietot mobilo tālruni par tādu pašu cenu, kā mājās. Turpmāk cilvēki varēs lasīt e-pastus, lietot kartes, publicēt foto sociālajos medijos, zvanīt un sūtīt īsziņas bez papildus maksas.

Pamatojoties uz to mobilo sakaru operatori paziņojuši par tarifu izmaiņām.

BNN iepriekš norādīja, ka tarifu paaugstināšana liktu mainīt sakaru operatoru katram trešajam (34 procenti) no aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem, liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius veiktais pētījums.

 Tika noskaidrots arī tas, ka, runājot par sakaru operatora izvēli pēdējo divu gadu laikā, gandrīz piektā daļa jeb 19 procenti aptaujas dalībnieku atklāja, ka ir mainījuši telefonsakaru kompāniju. Visuzticīgākie klienti ir LMT, kur 88 procenti norāda, ka nekādas izmaiņas nav veikuši, savukārt starp šī brīža Bite klientiem, tie ir 80 procenti un starp Tele2 klientiem 78 procenti aptaujāto.
Ref: 225.000.103.883

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas