Latvieši iepērkas pašmāju e-komercijas vietnēs; populāras arī Ķīnas lapas

Pēdējā gada laikā internetā iepirkušies 78 procenti Latvijas interneta lietotāju, taču 13 procenti plāno to darīt nākotnē. Ja Latvijas e-komercijas vietnēs respondenti visbiežāk izvēlas iegādāties apdrošināšanu, tad ārzemju vietnēs – apģērbu, apavus un aksesuārus, liecina interneta izpētes un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius veiktā pētījuma rezultāti.

Šogad 78 procenti Latvijas interneta lietotāju izvēlas iepirkties internetā, kas ir par vienu procentu punktu mazāk nekā pērn. Internetā iepirkties plāno apmēram 13 procenti respondentu, kas ir par procentu punktu mazāk kā pērn. Jāatzīmē, ka apmēram 46 procenti respondentu, kas nav iepirkušies internetā ir vecumā virs 55 gadiem. Arī šogad visbiežāk Latvijas interneta lietotāji izvēlas apmeklēt e-komercijas vietnes no datoriem (95 procenti). Internetā visbiežāk joprojām iepērkas sievietes (51 procents), taču, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, vīrieši arvien biežāk izvēlas iepirkties tiešsaistē – 49 procenti, kas ir par diviem procentu punktiem vairāk nekā 2017.gadā, BNN informē Gemius.

Apmēram 78 procenti sieviešu un 79 procentu vīriešu ir veikuši pirkumus internetā pēdējo 12 mēnešu laikā, taču 13 procenti sieviešu un 12 procentu vīriešu nav veikuši nevienu pirkumu, bet plāno iegādāties preci vai pakalpojumu internetā tuvākajā laikā. Savukārt apmēram deviņi procenti sieviešu un vīriešu nav veikuši nevienu pirkumu un neplāno iegādāties nevienu preci vai pakalpojumu tuvākajā laikā.

Visvairāk pirkumus tiešsaistē ir veikuši respondenti vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem (92 procenti no šīs vecuma grupas), respondenti ar augstāko izglītību (86 procenti), kā arī Latvijas iedzīvotāji ar 1 000 – 1 499 eiro neto ienākumiem mēnesī (92 procenti).

Lielākā daļa no tiem interneta lietotājiem, kas iepērkas internetā, visbiežāk izmanto Latvijas e-komercijas vietnes (90 procenti), taeču populāras ir arī Ķīnas (47 procenti) un Lielbritānijas (35 procenti) e-komercijas lapas.

Respondenti norādījuši, ka visbiežāk izvēlas iepirkties internetā, jo uzskata, ka e-komercijas vietnēs tiek piedāvātas labākas cenas nekā tradicionālajos veikalos (78 procenti). Kā papildus interneta veikalu priekšrocību respondenti atzīst piekļuvi tiešsaistes veikalam no jebkuras vietas (72 procenti) un iespēju salīdzināt vairākus piedāvājumus vienlaicīgi (67 procenti). Savukārt kā galveno problēmu, ar kuru interneta lietotāji saskaras iepērkoties internetā, pārāk ilgu piegādes laiku (42 procenti) un tādas informācijas trūkumu kā aprakstu par produktu, piegādātāju un maksājuma iespējām (34 procenti).

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas