Latvijā arvien biežāk iegādājas kvalitatīvāku un līdz ar to arī dārgāku karstvīnu

Vēsajā un tumšajā gada laikā Latvijas veikalos strauji pieaug pieprasījums pēc karstvīna, karstajiem sulas dzērieniem un to pagatavošanai nepieciešamajām sastāvdaļām.

Pieprasījums pēc dažādiem sildīšanai paredzētiem sulas dzērieniem šī gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, jau divkāršojies, bet karstvīns Latvijas jubilejas mēnesī pirkts gandrīz astoņas reizes vairāk nekā mēnesi iepriekš, liecina mazumtirdzniecības tīkla ELVI dati.

«Analizējot pārdošanas datus varam secināt – gan mājās uzsildāmi sulas dzērieni, gan karstvīns lielai daļai sabiedrības ir kļuvuši par neatņemamu ziemas sastāvdaļu,» BNN apliecina ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine, norādot, ka aukstā laikā cilvēki labprāt iegādājas ne vien gatavus dzērienus, ko pašiem nepieciešams tikai uzsildīt, bet arī dažādas piedevas, lai aromātisku un ziemas noskaņai atbilstošu dzērienu radītu saviem spēkiem. «Šī gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, par 22% pieaudzis pieprasījums pēc kanēļa un karstvīna garšvielām, vairāk pirkta upeņu sula, ko izmanto karstā dzēriena pagatavošanai mājās, un dažāda veida stiprais alkohols, ko lieto karsto dzērienu papildināšanai. Balzama patēriņš pieaudzis par 15%, savukārt dažāda veida rumi pirkti pat par 65% vairāk nekā mēnesi iepriekš. Audzis pieprasījums arī pēc citroniem (+9%) un medus (+10%).»

Gan karstvīns, gan karstie dzērieni ir ļoti izteikti sezonas produkti, kuru patēriņš līdz ar ziemas iestāšanos pieaug ļoti strauji, taču visvairāk karstvīnu un karstos sulas dzērienus pērk decembrī, tādēļ lielākais patēriņa pieaugums vēl tikai priekšā. «Iepriekšējo gadu pieredze apliecina – tieši decembris ir visizteiktākais karstvīna mēnesis, tad šī dzēriena pārdošanas apjomi, salīdzinot ar oktobri, var pieaugt pat piecdesmit reizes,» apstiprina Vārtukapteine.

«Pēdējo gadu dati apliecina vēl vienu tendenci – cilvēki arvien biežāk iegādājas kvalitatīvāku un līdz ar to arī dārgāku karstvīnu. Vēl pirms dažiem gadiem karstvīna pagatavošanai pārsvarā tika pirkts lētākais aromatizētais vīna dzēriens, taču nu patērētāju uzvedība ir mainījusies. Protams, vēl arvien visvairāk tiek pirkti produkti, kam ir akcijas cena, tomēr arī kvalitāte ir būtiska,» stāsta Vārtukapteine.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas