Latvijā pieaug jaunu auto tirgus; Baltijas griezumā atpaliekam

Pērn Latvijā lietotu auto tirgus sarucis vidēji par 2%, turklāt gada otrajā pusē samazinājums bija straujāks (5-7%), savukārt jauno auto tirgus pieaudzis par 7%, datus apkopojis žurnāls iBizness.

Šī gada janvārī lietotu auto tirgus saruka par 19%, un ir skaidrs, ka tendence turpināsies, jo cilvēkiem algas aug, palielinās pieeja gan banku, gan ārpusbanku finansējumam, jaunu auto tirgotāji piedāvā ļoti labas cenas un atraktīvus risinājumus, secināts aprīļa numurā.

Latvijas Auto asociācija prognozē, ka šogad jauno auto tirgus varētu augt par 4,5%. Šī esot samērā konservatīva prognoze, un kopumā nozare šobrīd tuvojas 2006.gada līmenim. Jāatzīmē, ka pagājušais gads bija pirmais kopš krīzes, kad jaunu auto tirgus auga straujāk nekā lietotu. Tomēr Latvijā jaunu auto tirdzniecības izrāviens, pēc ekspertu viedokļa, nevar notikt. Vispirms uzņēmumi ir jāstimulē ar nodokļiem, lai tie būtu gatavi ņemt automašīnas savās bilancēs.

Igaunijā jaunu vieglo pasažieru automobiļu un vieglā komerctransporta reģistrācijas apjomi pērn ir palikuši nemainīgi – gads noslēgts ar 24 921 reģistrētu vienību. Savukārt Lietuvā pirmreizēji reģistrēti 19 452 jauni auto un fiksēts 18% pieaugums. Salīdzinājumam – Latvijā kopumā pērn pirmreizēji ir reģistrēti 16 114 automobiļi, kas būtiski atpaliek no Lietuvas un Igaunijas, kā arī pārējās Eiropas rādītājiem. Saskaņā ar Eiropas Auto ražotāju asociācijas sniegtajiem datiem, Eiropā jaunu auto tirgus 2015.gada 11 mēnešos kopumā sasniedzis 8,7% tirgus pieaugumu.

«Kārtējais nodokļu palielinājums nozīmē tālāku problēmu eskalāciju un Latvijas auto nozares konkurētspējas graušanu, ko noteikti turpinās izmantot mūsu kaimiņi igauņi un lietuvieši. Praktiski tas nozīmē, ka valsts ir devusi vēl papildu argumentus Latvijas uzņēmējiem iegādāties un reģistrēt transportlīdzekļus citās ES dalībvalstīs, it sevišķi saviem uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā,» norāda SIA Domenikss valdes priekšsēdētāja Benita Sadauska.

Latvijā ir viens no vecākajiem autoparkiem Eiropā, un tā ir problēma, lai arī ne pati lielākā. Galvenais jautājums – kā šis autoparks tiek uzturēts. Piemēram, Skandināvijā tas ir apmēram tikpat vecs, cik Latvijā, iemesls ir augstie nodokļi. Taču Skandināvijā autoparks ir daudz labāk uzturēts, kvalitatīvi saremontēts un uzlabots. Pie mums, pērkot 10 gadus vecu automašīnu, neviens neparedz, ka apmēram 50% no mašīnas pirkuma summas vēl vajadzēs tērēt remontiem un apkopei. Mašīna tiek vienkārši nobraukta līdz tās mūža galam, vēsta žurnāls.

Ref:103.000.103.10020

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas