Latvijai nepieciešami teju 300 miljoni Rail Baltica īstenošanai

Latvijai  nepieciešamais finansējums  Rail Baltica projekta īstenošanai ir 297 620 500 eiro apmērā, kas ietver 242 385 425 eiro Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) finansējumu un 55 235 075 eiro valsts budžeta līdzfinansējumu, informē Satiksmes ministrijas (SM) komunikācijas nodaļā.

Finansējums projekta ietvaros nepieciešams arī  Anniņmuižas transporta pārvada un reģionālā ceļa Ulbroka-Ogre (P5) transporta pārvada būvniecībai. Tāpat nepieciešams arī nodrošināt Salaspils multimodālā termināļa ēnu operatora pakalpojumus un veikt pētījumu par Rīgas Centrālās stacijas un Rail Baltica stacijas starptautiskajā lidostā Rīga operatora nodrošinājumu, stāsta satiksmes ministrijā.

Laikā no 2015. līdz 2019.gadam, parakstot trīs finansēšanas līgumus, Baltijas valstis ir apņēmušās investēt EISI finansējumu 819 855 833 eiro apmērā, to skaitā ārvalstu daļa un valstu līdzfinansējums kopā.

No tiem 292 098 895 eiro ir paredzēti Latvijas aktivitātēm, ko veido ārvalstu finanšu palīdzības daļa 240 567 215 eiro, bet valsts līdzfinansējums 51 531 680 eiro apmērā.

Lasiet arī: Apstiprināts risinājums Rail Baltica reģionālo vilcienu uzņemšanai Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā

LEK apstiprinātais CEF6 finansējums būs zināms 2020.gada 3.ceturksnī, un par to MK tiks sagatavots atsevišķs informatīvais ziņojums. Tajā Latvija noteikusi prioritārās aktivitātes, lai turpinātu uzsākto zemju atsavināšanu, izstrādātu Salaspils multimodālā loģistikas termināļa un infrastruktūras apkopes punktu Skultē un Iecavā būvprojektus, sagatavotu reģionālo staciju detālplānojumu un tehniskos projektus, realizētu Rīgas Centrālā dzelzceļa mezgla būvniecības 2.posmu un Rail Baltica savienojuma ar starptautisko lidostu Rīga būvniecības 2.posmu.

Projekta pieteikumu līdz 2020.gada 26.februārim apkopos un iesniegs Inovācijas un tīklu izpildaģentūrai (INEA) AS RB Rail.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas