Latvijas uzņēmumi apsteidz kaimiņus biznesa ceļojumu organizēšanā

Latvijas uzņēmumi ir progresīvākie biznesa ceļojumu organizēšanā, apsteidzot kaimiņvalsti Lietuvu. Tomēr tie tērē ļoti lielus līdzekļus komandējumu plānošanai un organizēšanai, turklāt izmanto neefektīvus finansēšanas veidus – 20% darbinieku savus komandējumus ir spiesti priekšfinansēt no personīgajiem līdzekļiem, liecina starptautiska pētījuma rezultāti.

Amadeus Latvija pārdošanas un mārketinga direktore norāda, ka 54% no Latvijas uzņēmumiem izmanto Informācijas tehnoloģijas (IT) risinājumus, lai rezervētu biznesa braucienus: tas ir augstākais rādītājs, salīdzinot ar citām Centrālās un Austrumeiropas valstīm, liecina starptautisks pētījums, kurā analizētas jaunākās tendences biznesa ceļojumu tūrismā.

Salīdzinājumam Lietuvā IT risinājumus izmanto 45%, Ungārijā – 52%, Čehijā – 49%, Rumānijā – 40%, bet Polijā – vien 28% uzņēmumu.

Salīdzinot ar citām Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm, Latvijas darbinieki daudz biežāk norēķinās par darījumu braucieniem ar privātajiem līdzekļiem (20%). Komandējuma izdevumi viņiem tiek atmaksāti pēc brauciena beigām, kas ir laikietilpīga un neefektīva resursu tērēšana. Vienlaikus tikai 36% Latvijas uzņēmumu plāno šogad samazināt ar biznesa ceļojumiem saistītos izdevumus, kas arī ir viens no zemākajiem rādītājiem mūsu reģionā.

«IT risinājumu pielietojumā Latvijas uzņēmumi pozitīvi izceļas, tomēr kopumā šķiet, ka biznesa ceļojumi joprojām ir nepietiekami novērtēts aspekts Latvijas uzņēmumu darbībā un dažas pārdomātas izmaiņas var ievērojami samazināt izdevumus šajā pozīcijā. To izdarīt var, piemēram, ievērojot ceļojumu politiku, ieviešot vienotu rezervēšanas sistēmu un piesaistot profesionālas ceļojumu aģentūras,» norāda Amadeus Baltijas reģionālā direktore Kitija Tigule.

Salīdzinājumam Lietuvā 48% jeb teju puse aptaujāto uzņēmumu gatavojas šogad samazināt darījumu braucienu izdevumus. Skatoties uz veidiem, kā to paveikt, Latvijas uzņēmumi šogad plāno samazināt izdevumus biznesa ceļojumiem, galvenokārt ierobežojot viena brauciena izmaksas (61%), nevis samazinot komandējumu skaitu (25%). Šāds risinājums ir populārs, īpaši vidēja lieluma uzņēmumiem.

Ja gatavība samazināt šo izdevumu pozīciju ir neliela, tad kopumā sakārtot komandējumu jautājumu līdzšinējo organizēšanu plāno 58% respondentu Latvijā, kas ir vidēji vairāk nekā Centrāleiropas un Austrumeiropas reģiona valstīs. Svarīgākās plānotās izmaiņas ir uzņēmumā noteiktās biznesa ceļojumu politikas ievērošana (42%), kā arī komandējuma norēķinu un citu ar to plānošanu un organizēšanu saistītu formalitāšu un birokrātijas samazināšana (34%).

«Lai arī kopumā Latvijas uzņēmumi ir apmierināti ar darījumu braucienu organizāciju, vairāk nekā puse no lēmumu pieņēmējiem Latvijas uzņēmumos tomēr plāno izmaiņas biznesa braucienu organizēšanā. Neskatoties uz dinamisko komunikāciju tehnoloģiju attīstību, uzņēmumiem nebūtu jāsamazina darījumu braucienu biežums, bet gan pārdomāti jāplāno braucieni, ietaupot uz organizēšanas procesiem, nevis ceļojumu dalībnieku komfortu,» rekomendē Tigule.

84% no Latvijas uzņēmumiem un vidēji vairāk nekā puse no Centrālās un Austrumeiropas uzņēmumiem būtu gatavi uzticēt biznesa ceļojumu vadību kā ārpakalpojumu profesionālām ceļojumu aģentūrām ar nosacījumu, ka tas uzņēmumam dos jūtamus ieguvumus. «Šāds solis noteikti var palīdzēt samazināt darījumu braucienu izmaksas,» uzskata Tigule.

Viņa norada, ka ceļojumu aģentūrām ir pieejami izdevīgāki piedāvājumi, jo tiek piemēroti biznesa klientu tarifi, kas panākti sarunās ar pakalpojumu sniedzējiem, bet laiku ļauj ietaupīt vairāku ar ceļojumu vadību saistītu funkciju nodošana no šajā procesā iesaistītām personām (administrācija, personāla vadība, grāmatvedība) ceļojumu aģentūras speciālistiem. «Tā ir gan laika, gan finanšu ekonomija uzņēmumiem.»

Ref:224.000.103.1249

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas