LDz ir miljardiem vērti plāni par dzelzceļa elektrifikāciju

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) līdz 2040.gadam plāno elektrificēt visu Latvijas dzelzceļu tīklu, ceturtdienas, 27.janvāra, preses konferencē sacīja LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Viņš skaidroja, ka patlaban tiek strādāts pie šī projekta finansējuma shēmu un mehānismu izstrādes, kā arī tiek veiktas projekta izmaksu aplēses. Sākotnējās aplēses liecina, ka nepieciešamais finansējums būs četri līdz 4,5 miljardi eiro, preses konferencē teica Kleinbergs.

Pēc preses konferences LDz pārstāvji precizēja, ka ar 4–4,5 miljardiem eiro domātas visu LDz infrastruktūras modernizācijas projektu kopējās izmaksas līdz 2035.gadam – elektrifikācija, vilcienu ātruma palielināšana, pasažieru peronu pārbūve un citi projekti.

Jaunais elektrifikācijas projekts esot balstīts uz pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu.

Kleinbergs skaidroja, ka pagaidām vēl tiek aprēķinātas izmaksas un ieņēmumi, plānots finansējums. Kleinbergs teica, ka aptuveni pusgada laikā šiem finanšu aprēķiniem būtu jābūt gataviem.

Lasiet arī: Valsts kontrole: Dzelzceļa elektrifikācijas projektu izgāza arī Satiksmes ministrijas un Latvijas dzelzceļa rīcība

Patlaban tiek īstenots elektrificēto sliežu ceļu pārbūves projekts no 3,3 kilovoltu (kV) strāvas uz 25 kV strāvu 81 kilometra garumā Rīgas mezglā. Šim projektam ir paredzēti 72,2 miljoni eiro no ES Atveseļošanas un noturības mehānisma un to plānots īstenots līdz 2026.gadam. 

Jau ziņots, ka 2020.gada marta beigās, krasi samazinoties kravu pārvadājumu apjomiem, LDz nolēma neturpināt 441 miljona eiro vērto dzelzceļa elektrifikācijas projektu.

Uzņēmumā norādīja, ka, turpinoties kravu pārvadājumu kritumam, kura lejupslīde sākās 2019.gada pirmajā pusgadā, un ņemot vērā LDz nespēju 2020.gadā nodrošināt finanšu līdzsvaru bez papildu finansējuma no valsts budžeta, LDz ir pārskatījis plānoto un sākto ES struktūrfondu finansēto projektu īstenošanas iespējas.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna Latvijas dzelzceļš valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības – LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums LDz infrastruktūra, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums LDz ritošā sastāva serviss, apsardzes uzņēmums LDz apsardze, kā arī loģistikas uzņēmums LDz loģistika.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas