Lielākais reklāmu skaita pieaugums žurnāliem, vienīgais kritums – avīzēm

Šī gada jūnijs bijis ievērojams ar to, ka žurnāli jau trešo mēnesi ir medijs, kurā novērojams vislielākais kāpums reklāmu apjomā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, norāda TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters, vērtējot aģentūras veikto aptauju.

Kopumā 2011. gada jūnijā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2010. gada jūniju, visās mediju grupās, izņemot avīzes, novērojams pieaugums.

Televīzijā kopā 2011. gada jūnijā noraidītas 43 945 minūtes reklāmas, salīdzinātajos kanālos – par 8% vairāk nekā 2010. gada jūnijā. Šī gada jūnijā ir reģistrētas 126 713 reklāmas – par 13% vairāk nekā pagājušajā gadā.

Jūnijā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Procter & Gamble, Henkel, Tele2, LMT un Unilever. Reklamētākie zīmoli televīzijā – Bite, Rimi, Maxima, Algida un Schwarzkopf.

Reklāmas apjoms avīzēs 2011. gada jūnijā sasniedza 436 090 cm². Salīdzinot ar šo periodu 2010. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir samazinājies par 3%. Avīžu reklāmu skaits šajā periodā, salīdzinot vienus un tos pašus izdevumus, samazinājies par 2%. Kopējais reģistrēto reklāmu skaits jūnijā sasniedza 4 989 reklāmas.

Lielākie reklāmdevēji avīzēs (pēc reklāmas laukuma cm²) jūnijā bija Makroentertainment, Art Music, Prisma Peremarket, Air Baltic un Rai Turs. Reklamētākie zīmoli avīzēs – Prisma, Air Baltic, PTA, Latvijas Valsts ceļi un MF Festival.

Reklāmas apjoms žurnālos 2011. gada jūnijā, salīdzinot ar šo periodu 2010. gadā (vienādā mediju izlasē), pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir pieaudzis par 13%, joprojām saglabājot straujāko pieaugumu starp mediju grupām kopš aprīļa un kopā sasniedzot 693 122 cm². Savukārt, reklāmu skaits šajā periodā krities par 2%. Kopā žurnālos jūnijā bija izvietotas 1 692 reklāmas.

Lielākie reklāmdevēji žurnālos (pēc reklāmas laukuma cm²) jūnijā bija Procter & Gamble, Rīgas Piena kombināts, Līvu Akvaparks, Elkor un Valmieras piens.Reklamētākie zīmoli žurnālos – Ekselence, Līvu Akvaparks, Samsung, Domina Shopping un Olimpia.

Radio reklāmas apjoms 2011. gada jūnijā bija 17 270 minūtes. Saalīdzinot tos pašus medijus ar 2010. gada jūniju, noraidīts par 4% vairāk reklāmas. Reklāmu skaits radio, salīdzinot šos periodus, ir pieaudzis par 2%. Šī gada jūnijā radio noraidītas 36 636 reklāmas.

Jūnijā lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija LMT, Maxima, Rimi, Tele2 un Rauakesko. Visvairāk reklamētie zīmoli radio – Maxima, K-Rauta, Rimi, Swedbank un Depo.

Vidē šī gada jūnijā bija izvietoti 516 173 m² reklāmas. Šogad, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība ir par 13% lielāka nekā 2010. gada jūnijā. Vides reklāmas gadījumu skaits sasniedzis 89 159 un, salīdzinot šos periodus, arī pieaudzis par 13%.

Jūnijā vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija Tele2, LMT, Linstow, Bite un Tallink. Reklamētākie zīmoli vidē – Bite, Tallink, Algida, Asus un Tele2.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas