LOSP: lopkopji nav mierā ar piena cenu veikalā

Ražotāja, pārstrādātāja un pārdevēja ieguldītā darba apmērs tiek novērtēts un atlīdzināts nesamērīgi, uzskata Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome (LOSP). Tāpēc viens no sāpīgākajiem jautājumiem šobrīd ir cena, par kādu piens nonāk pie pircēja.

LOSP rīkotajā piena nozares darba grupas diskusijā izskanējis jautājums, «vai tiešām veikalu tīklam, kam piena tirdzniecība aprobežojas ar piena paku izvietošanu veikala plauktos ir pelnījis dāsnāku atlīdzību, nekā lopkopis, kas gadu no gada katru rītu ceļas vēl pirms saules lēkta, lai apkoptu lopus, pabarotu tos, izslauktu un nogādātu kvalitatīvu pienu pārstrādātājam?» Tiek arīdzan uzsvērts, ka govs pabarošana un izslaukšana nebūt nav viss, kas jādara, lai ražotu kvalitatīvu un drošu pārtiku. Esot jāveic visi lauku darbi, lai sagatavotu lopbarību – sienu, skābsienu, spēkbarību, salmus pakaišiem u.c.

Kā vēl viena problēma piena tirgū tikusi norādīta – tirgus nepastāvība, gan cenu straujie kāpumi, kritumi, gan pieprasījuma straujās izmaiņas. Vienlaikus Zemkopības ministrija apstiprinājusi, ka balstoties uz statistikas rādītājiem Latvija ir pozitīva eksportētājvalsts piena nozarē. Galvenie eksporta produkti piens un krējums, siers, iebiezinātais piens un piena pulveris. Pakāpeniski, valsts politikas iespaidā ir notikusi piena lopu ganāmpulku konsolidācija, vidējais slaucamo govju ganāmpulks pieaudzis no 2 govīm līdz vidēji 11 govīm, bet 4% govju ganāmpulku saražo 52% piena Latvijā.

«Pēc piena grupas sanāksmes iezīmējās vairāki, būtiski jautājumi, kas mums kopīgiem spēkiem tuvākajā laikā būs jārisina, lai uzlabotu tirgus stabilitāti, ražotāja pozīciju un sadarbību ar pārstrādātājiem,» tā rezumē LOSP piena grupas vadītāja Ligita Silaraupa.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas