LVC: Šajā būvdarbu sezonā ceļu būvniekiem darbs būs

Šajā būvdarbu sezonā ceļu būvniekiem darbs būs, valsts ceļu būvdarbu iepirkumi rit pēc plāna, atbilstoši pieejamajam finansējumam. Pateicoties ekonomijai iepirkumos, objektu skaits, kuros šogad uzsāksies darbi, visticamāk, palielināsies, pauž VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

«Arī gadījumā, ja krīzes pārvarēšanas plāna ietvaros valdība lems par papildu līdzekļiem ceļu būvniecībai, esam gatavi laist tirgū papildu ceļu remontdarbu projektus, kuri jau ir attiecīgajā gatavības stadijā,» atzīmē Lange. 

«Būvniecība, ieguldījumi infrastruktūrā ir tradicionāls veids kā «sildīt» ekonomiku krīzes laikā. Tāpēc no savas puses LVC kā pasūtītājs, pirmkārt, dara visu, lai iepirkumu process notiktu bez aizķeršanās, lai visi remontdarbi, kas šogad ieplānoti tiktu arī uzsākti.»

LVC valdes priekšsēdētājs arī atzīmē: «Otrkārt mēs sekosim līdzi tam lai rēķini par paveiktajiem būvdarbiem tiktu apmaksāti iespējami īsākos termiņos. Arī līdz šim kavējumi ar apmaksu mums nav bijuši raksturīgi, taču saprotam, ka šogad būvniekiem ir īpaši būtiski saņemt maksājumus operatīvi.»

Šogad no valsts budžeta valsts autoceļu tīklam būs pieejami 213,2 miljoni eiro, bet no Eiropas Savienības fondiem – 37,3 miljoni eiro.

Kopumā šogad valsts autoceļu remontdarbiem un uzturēšanai būs pieejami 250,5 miljoni eiro, kas ir par 1,2 miljoniem eiro vairāk nekā 2019. gadā.  Līdz ar to 95 objektos darbi tiks veikti par valsts budžeta finansējumu, bet sešos objektos darbus līdzfinansēs Eiropas Savienības fondi.

2020.gadā valsts autoceļu tīklā kopumā darbi plānoti 101 objektā, no kuriem 33 objekti ir pārejoši no 2019.gada. Darbi, tai skaitā, noritēs uz desmit valsts galveno autoceļu posmiem, 45 reģionālo un 20 vietējo autoceļu posmiem. Posmu un objektu skaits var palielināties pateicoties ekonomijai, kas rodas veicot būvdarbu iepirkumus.

Patlaban LVC objektos nav jūtama ārkārtas stāvokļa ietekme, taču ierobežojumi, kas ir ieviesti Latvijā un Eiropā var ietekmēt atsevišķu materiālu piegādes termiņus, tā norāda lielākie ceļu būves uzņēmumi Latvijā, kurus ir aptaujājusi Autoceļu avīze. Būvnieki atzīst, ka izveidojusies situācija ir ietekmējusi uzņēmumu darbību, tomēr, cik lielā mērā par to vēl ir pāragri spriest. 

«Ceļu būves nozarē kritušās pakalpojuma cenas. Valstī un Eiropā noteiktais  ārkārtas stāvoklis un ierobežojumi var ietekmēt atsevišķu materiālu piegādes termiņus.»

Tā Autoceļu avīzei norāda aptaujātie lielākie ceļu būves uzņēmumi Latvijā. Tie atzīst, ka izveidojusies situācija ir ietekmējusi uzņēmumu darbību, tomēr, cik lielā mērā, vēl ir pāragri spriest. Nelielas bažas rada materiālu piegādes, ko nav iespējams saražot Latvijā uz vietas, piemēram, bitumens un atsevišķi minerālmateriāli.

Ierobežojumi ietekmē arī starptautisko projektu realizāciju, uzņēmēji norāda, ka attālinātais darbs ir gan izaicinājums, gan vienlaicīgi stimulē inovatīvus risinājumus. Strādājot attālināti var arī izjust to, ka internets citās valstīs, piemēra, Spānijā darbojas vājāk nekā Latvijā, stāsta uzņēmēji.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas