LVC: Satiksmes intensitāte 2019.gadā lielākā pēdējos desmit gados

Vidējā diennakts satiksmes intensitāte 2019. gadā pieaugusi par 5%, salīdzinot ar 2018.gadu. Kopumā tas ir augstākais rādītājs pēdējo desmit gadu laikā, liecina VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) apkopotā informācija.

Viss blīvākā satiksme koncentrējas uz valsts autoceļiem Pierīgā: uz Rīgas apvedceļa A4 (Baltezers-Saulkalne) – 12 222 – un uz Rīgas apvedceļa A5 (Salaspils-Babīte) – 14 246 autotransporta vienības vidēji diennaktī uz ceļa kilometru. Kā arī par 16% pieaugusi satiksmes intensitāte uz autoceļa Liepāja-Lietuvas robeža (Rucava) (A11), kur vidēji diennaktī uz ceļa kilometru 2019.gadā bija 3 249 autotransporta vienības.

2019.gadā uz Rīgas apvedceļa visvairāk jeb par 23,9% satiksmes intensitāte ir palielinājusies autoceļa Baltezers-Saulkalne (A4) posmā no krustojuma ar reģionālo autoceļu Rīga-Ērgļi (P4) līdz krustojumam ar reģionālo autoceļu Ulbroka-Ogre (P5).

Intensīvākie šoseju posmi pēc automašīnu skaita diennaktī 2019.gadā bija Jūrmalas šosejas (A10) posms no Rīgas robežas līdz pagriezienam uz Rožu ielu (48 540 transportlīdzekļu vidēji diennaktī gada griezumā), Jūrmalas šosejas (A10) posms no pagrieziena uz Rožu ielu līdz kontroles punktam iebraukšanai Jūrmalas pilsētā (41 316 transportlīdzekļu diennaktī gada griezumā), Rīga-Sigulda-Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) posms no Rīgas robežas līdz satiksmes mezglam krustojumā ar Tallinas šoseju (A1) un Rīgas apvedceļu (A4) (40 994 transportlīdzekļu diennaktī gada griezumā).

Satiksmes intensitāte 2019.gadā sasniegusi 6 525 transporta vienības diennaktī un vienu ceļa kilometru. Kopš 2011.gada satiksmes intensitāte pieaug ik gadu.

Līdz ar pieaugošo satiksmes intensitāti uz valsts autoceļiem, aktuālāks kļūst jautājums par autoceļu tīkla attīstību, norāda LVC. Vistuvāk realizācijai ir Ķekavas apvedceļa izbūve, kas tiks realizēta publiskās un privātās partnerības projekta veidā. Šogad plānots pabeigt partnerības iepirkumu un uzsākt projektēšanu.

Lasiet arī: Krapsis: Latvijā līdz 2020.gadam nav izdevies uz pusi samazināt ceļu satiksmes negadījumos cietušo skaitu

LVC norāda, ka Bauskas šosejas (A7) posms no Rīgas līdz Ķekavai ir viens no noslogotākajiem valstī un satiksmes intensitāte konkrētajā Pierīgas posmā sasniedz pat 17 000 transporta vienību diennaktī. Bauskas šoseja turklāt ir vienīgais ceļš, kas ienāk Rīgā ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas