Mazumtirdzniecības apgrozījums pieaug par 1,5%

Šogad martā, salīdzinot ar aizvadītā gada martu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,5%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.

Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms samazinājās par 0,8%, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 3,3%.

Lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 19,3%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 18,3%) un autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 12,0%).

Savukārt apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 8,1%), mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 5,6%), kā arī apģērbu un apavu mazumtirdzniecībā (par 2,7%). Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 8,2%.

2017.gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 0,1%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,5%, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms pieauga par 0,4%.

Apgrozījums pieaudzis informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 11,9%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 7,5%),  mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,8%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,8%), kā arī autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 0,4%).

Savukārt apgrozījums krities mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 5,8 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 3,9%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,8%), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 1,1%).

Šogad martā salīdzinājumā ar februāri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 13,6%. Gadu iepriekš – 2016.gada martā, salīdzinot ar februāri – apgrozījums pieauga par 10,6%.

Ref:224.000.103.1048

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas