Martā Latvijā mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 4,3%

Mazumtirdzniecības apgrozījums 2019.gada martā, salīdzinot ar 2018.gada martu.pieaudzis par 4,3%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.

Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms pieauga par 0,3%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 8,3%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība – par 2,8%.

Salīdzinot ar 2018.gada martu, apgrozījums pieauga visās mazumtirdzniecības nozarēs, izņemot farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecību. Vislielākais apgrozījuma kāpums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 31,9%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 16,4%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 11,6%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 6%.

2019.gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,7%. Tai skaitā nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 1,3% un autodegvielas mazumtirdzniecība – par 2,3%, bet pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par procentu.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, vislielākais apgrozījuma pieaugums (par 5,3%) bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu, kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 2,1%). Lielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3,4%).

2019.gada martā, salīdzinājumā ar februāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 14,2%.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas