Mazumtirdzniecības apgrozījums apģērbiem Latvijā kāpis par 76,1%

Latvijā mazumtirdzniecības apgrozījums 2021.gada jūnijā, salīdzinot ar 2020.gada jūniju, pieauga par 5,9%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās.

Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 11,4%, autodegvielas – palielinājās par 9,6%.

Salīdzinot ar 2020.gada jūniju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 18,2%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 16,5%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 15,4%).

Ievērojams apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 9,7%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 9,8%.

2021.gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 4,2%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 7,4%, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 4,7%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 76,1%), ko nozīmīgi ietekmējis ierobežojumu samazinājums tirdzniecības centros.

Pieaugums bija arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,3%) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,9%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 8,8%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8,4%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 5,2%).

2021.gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 5,2%.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas