Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums audzis par 1,8%

Šā gada aprīlī, salīdzinot ar 2015. gada aprīli, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 1,8%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču grupā apgrozījums samazinājās par 0,4%, bet nepārtikas preču tirdzniecības apjoms pieauga par 3,0%.

Šā gada aprīlī salīdzinājumā ar 2015. gada aprīli lielākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 19,2%), pārtikas, dzērienu un tabakas mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,7%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 7,5%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 7,0%), sporta preču, spēļu un rotaļlietu mazumtirdzniecībā (par 5,7%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 4,9%). Autodegvielas mazumtirdzniecība palikusi iepriekšējā mēneša līmenī (pieaugums par 0,5%). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 4,8%), grāmatu un kancelejas piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,4%). Apgrozījums mazumtirdzniecībā stendos un tirgos turpina kristies – par 4,9% šā gada aprīlī, salīdzinot ar 2015. gada aprīli.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieaudzis par 1,4%.

2016.gada aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,3%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums saruka par 0,3%, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms pieauga par 1,1%.

Salīdzinot ar martu, apgrozījums pieaudzis degvielas mazumtirdzniecībā (par 5,4%), ziedu, augu, sēklu, mēslošanas līdzekļu mazumtirdzniecībā (par 6,5%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 5,3%), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 5,3%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 3,1%). Savukārt apgrozījums krities mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 9,1%) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,8%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, aprīlī salīdzinājumā ar martu palielinājās par 1,4%. Tāds pat apgrozījuma pieaugums (1,4%) bija arī gadu iepriekš – 2015.gadā.

Ref: 102.000.102.12843

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas