Mīti par viscerālajiem taukiem – arī tu kādam no tiem esi noticējis

Populārākie mīti, kas saistīti ar viscerālajiem taukiem, kam tic lielākā daļa cilvēku.

Mūsdienās ir tik daudz un dažādu mītu, kas kļuvuši par vispārpieņemtu patiesību, kam mēs akli ticam, tieši tā ir arī ar mītiem par viscerālajiem taukiem.

Kas ir viscerālie tauki? Vēdera taukus var iedalīt divos veidos – zemādas tauki un viscerālie tauki. Viscerālie tauki ir tie, kas aptver iekšējos orgānus. Tieši viscerālie tauki tiek uzskatīti par veselībai bīstamākajiem, turklāt tie ir ikvienam, nevis kā sabiedrībā ir pieņemts uzskatīt, ka tauki ir tikai resniem cilvēkiem.

Piedāvājam tev iepazīties ar 4 populārākajiem mītiem, kas saistīti ar viscerālajiem taukiem, un ārstu padomiem, kā samazināt to daudzumu, savu svaru un apkārtmērus.

Manas bikses ir kļuvušas nedaudz ciešākas, bet cipars uz svariem nemainīgs – satraukumam nav pamata
Ne visi tauki ir radīti vienādi! Zemādas tauki atrodas zem ādas un bieži vien tiek uzglabāti augšstilbos, sēžamvietā un rokās. Ir svarīgi, lai tauku daudzums ķermenī būt līdzsvarotā stāvoklī, taču tieši viscerālie tauki ir tie, kas apdraud veselību visvairāk, tāpēc, ja tie būs par daudz, parādīsies dažādas slimības, ne uzreiz, bet ar laiku.
Viscerālie tauki visbiežāk glabājas vēdera dobumā, un, ja ķermenī būs pārāk liels daudzums šo tauku, tad tie var izdarīt spiedienu uz pārējiem orgāniem, piemēram, aknām, aizkuņģa dziedzeri un zarnām. Tāpēc, pat ja cipars uzkāpjot uz svariem nemainās, bet drēbes ir kļuvušas tev par šauru, ir kaut kas jāmaina!

No viscerālajiem taukiem nevar atbrīvoties
Labas ziņas – viscerālie tauki ir pirmie, kas pazūd, uzsākot diētu. Tas ir tāpēc, ka tos ir paredzēts izmantot enerģijas radīšanai. Tā kā diētas laikā tiek uzņemts mazāks kaloriju daudzums nekā ierasts, tad šie tauki to aizvieto un dod cilvēkam enerģiju. Tieši tāpēc, ka tie var ļoti kaitēt veselībai, tos ir arī visvieglāk zaudēt!

A-woman-measuring-her-waist

Man ir riepiņa uz vidukļa bet mans ĶMI ir veselīgs, varu neuztraukties

Izrādās, ka, ja tev ir liekais svars un tavs ķermeņa masas indekss nenorāda uz to, ka tu aptaukotos, tev tāpat ir jāseko līdzi savai figūrai un jāatbrīvojas no visceriālajiem taukiem. Ja tu to nedarīsi, tas palielinās risku saslimt ar 2. tipa cukura diabētu, sirds un asinsvadu slimībām, sievietēm tai skaitā ar krūts vēzi.

091951kx5q63xlnqn5tzsq

Tikai vīriešiem ar alus vēderiem vajadzētu uztraukties par vicereālajiem taukiem

Lielākajai daļai vīriešu ir tendence lieko svaru uzkrāt viduklī un vēdera zonā, taču sievietēm liekais svars uzkrājas dažādās ķermeņa zonās, visbiežāk augšstilbos, sēžamvietā un vēdera zonā. Lai vai kā, vecumā pēc 40 cilvēka augumiem ir tieksme ieņemt ābola formu, kas ir – liekais svars un tauki uzkrājas vēdera zonā. Līdz ar to par visceriālajiem taukiem vajadzētu uztraukties ikvienam – un krietni pirms 40 gadiem.

Ārstu padomi, kā cīnīties ar šo problēmu:

  • Uzturā lieto mazāk rafinētu ogļhidrātu

Uzkodas starp ēdienreizēm izvēlies veselīgas. Aizmirsti par sviestmaizēm, smalkmaizītēm un pīrādziņiem. Tā vietā apēd kādus zaļos salātus vai augli

  • Uzņem pietiekoši daudz olbaltumvielu

Sāciet dienu, brokastīs ēdot vārītu olu vai putru ar sēklām un riekstiem. Vakariņās ieteicams būtu ēst zivi vai zālēdāja gaļu un olbaltumvielām bagātus dārzeņus, piemērām, lēcas un pupas.

  • Patērē taukus

Pārtikas produkti ar augstu omega–3 saturu var palīdzēt organismam izvadīt liekos taukus. Lai uzņemtu vairāk omegas-3 vielu, ēd tādus produktus, kā, piemēram, valriekstus, lasi, skumbriju.

  •  Kusties

Skrien, vingro, dodies uz sporta zāli, dari to, kas tev iet labāk pie sirds, bet, jo vairāk fizisku aktivitāšu tavā dienā būs iekļautas, jo labāk!

  •  Labs miegs

Pieradini sevi pie pareiza miega režīma, visbiežāk ieteiktais ir 8 stundu ilgs miegs, kas ļauj ķermenim atpūsties.

Avots:

zeltene_logo_v1

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas