Mūrniece: Ķīna – viens no pievilcīgākajiem Latvijas produktu un pakalpojumu tirgiem

Saeimas priekšsēdētāja Ināra Mūrniece un Ķīnas Tautas Republikas parlamenta vicespīkers Dzji Binsjuaņs

«Latvija ir ieinteresēta turpināt aktīvu un pragmatisku politisko dialogu ar Ķīnu, kas kalpo par pamatu veiksmīgai sadarbībai ekonomikas, izglītības, zinātnes un kultūras jomā. Vēlamies piesaistīt Ķīnas investīcijas tranzīta un loģistikas nozarē un novērtējam Ķīnas interesi par Latvijā ražotu pārtiku,» uzsvēra Saeimas priekšsēdētāja Ināra Mūrniece, pirmdien, 30.maijā, tiekoties ar Ķīnas Tautas Republikas parlamenta vicespīkeru Dzji Binsjuaņu (Ji Bingxuan).

Nozīmīga loma Latvijas un Ķīnas attiecībās ir arī parlamentārajiem kontaktiem, un to raksturo intensīva vizīšu apmaiņa, portālu BNN informē Saeimas Preses dienests.

Mūrniece un Binsjuaņs bija vienisprātis, ka sadarbību vēl vairāk iespējams aktivizēt parlamentu, valdību un pašvaldību līmenī. Būtisks notikums abu valstu attiecībās būs šoruden Rīgā plānotā Centrāleiropas un Austrumeiropas valstu un Ķīnas valdības vadītāju tikšanās 16+1 formātā, sacīja Mūrniece.

Latvija redz Ķīnu kā stratēģiski svarīgu partneri ekonomikā un tirdzniecībā, kas paver plašas perspektīvas mūsu valsts uzņēmējiem. Apzinot jaunus tirgus, Ķīna ir viens no pievilcīgākajiem Latvijas produktu un pakalpojumu galamērķiem, atzina Mūrniece. Saeimas priekšsēdētāja apliecināja Latvijas interesi spēlēt aktīvu lomu Trans-Eirāzijas transporta savienojumā, nodrošinot stratēģiski svarīgu tranzīta posmu starp Eiropu un Āziju. Savukārt Ķīnai būtu izdevīgi izmantot mūsu tranzīta un loģistikas infrastruktūru, iesaistot Latvijas transporta koridoru Ķīnas iniciatīvā One Belt, One Road.

Šogad Latvija un Ķīna svin diplomātisko attiecību 25. gadadienu. Ķīnas parlamenta pārstāvis un Saeimas priekšsēdētāja atzinīgi vērtēja šajos gados sasniegto. Binsjuaņs uzsvēra, ka Rīga ir izcils tūrisma galamērķis, ko labprāt apmeklētu daudzi ķīnieši. Tūristu plūsmu uz Latviju būtiski papildinātu tiešā aviosatiksme starp abām valstīm. Saeimas priekšsēdētāja apliecināja, ka interese attīstīt sadarbību aviācijas jomā ir abpusēja. Viņa arī aicināja investēt Latvijas aviācijas sektorā, atzīmējot stratēģiskā investora nepieciešamību Latvijas nacionālajai aviokompānijai.

Kā vēstīts, koordinatora loma transporta un loģistikas nozarē Latvijai devusi iespēju 2016.gadā organizēt svarīgākos 16+1 formāta pasākumus – piekto valstu vadītāju samitu, kas notiks rudenī, kā arī pirmo transporta ministru sanāksmi, kas tika aizvadīta 16.-17.maijā. Transporta ministru sanāksmes laikā tika panākta vienprātība par to, ka ir nepieciešams veicināt ātrāku informācijas apmaiņu, kā arī ir jāstiprina sadarbība valstu starpā, strādājot pie transporta koridoru attīstības un konteinervilcienu maršrutu starp Ķīnu un Eiropu paplašināšanas. Vienlaikus jāattīsta 16+1 formāta valstu transporta savienojumi ar jau realizētiem Ķīnas un trešo valstu loģistikas sektora projektiem, kā arī jāveicina un jākoordinē investīciju projektu transporta un loģistikas jomā attīstība.

Latvija ar tās labi attīstīto transporta infrastruktūru, trīs neaizsalstošām ostām un moderniem loģistikas un distribūcijas centriem var būt interesanta daudziem – Āzijai, Krievijai un NVS, Rietumeiropai, Ziemeļeiropai un arī Melnās jūras reģionam. Valsts ģeogrāfiskais  izvietojums, veidojot Eiropas Savienības ārējo robežu ar Krieviju un Baltkrieviju, padara Latviju par dabisku tiltu, kas savieno Austrumus un Rietumus, kā arī Ziemeļus un Dienvidus. Mums ir laba pieredze attiecībā uz konteinervilcieniem – spējam nodrošināt maksimāli efektīvu Ķīnas preču nogādāšanu Eiropā un tālāku izplatīšanu Skandināvijā un Ziemeļeiropā.  «Ja Kazahstāna sadarbībā ar Ķīnu ir definējusi Horgosu par  austrumu vārtiem, tad mēs sevi redzam kā «ziemeļu» vārtus,» iepriekš uzsvēris satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Kā zināms, iniciatīva 16+1 ietver savstarpējas sadarbības veicināšanu dažādās nozarēs, tostarp transporta un loģistikas, kur plānots pārdalīt desmit miljardus eiro. Ķīnas un 16 Centrālās un Austrumeiropas valstu sadarbības formāts 16+1 paredz veicināt Ķīnas sadarbību ar 16 Eiropas valstīm (Čehiju, Igauniju, Ungāriju, Latviju, Lietuvu, Rumāniju, Slovākiju, Slovēniju, Bulgāriju, Horvātiju, Poliju, Maķedoniju, Melnkalni, Serbiju, Albāniju, Bosniju un Hercegovinu) dažādās jomās, t.sk. loģistikā un transportā. Latvijai tika uzticēta loģistikas koordinatora loma 16+1 formātā.

Ref: 102.000.102.12846

Saistītie raksti

1 komentārs

  1. Ar Ķīnu jābūt uzmanīgiem. Viņi domā ilgtermiņā un tikai par Ķīnas interesēm, nevis par kautkādu vientiešu “sadarbību”. Bet eksportēt lauksaimniecības produktus uz Ķīnu ir ļoti vēlams.

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas