Noskaidrotas pieprasītākās auto markas lietotu spēkratu vidū

Šā gada pirmajā ceturksnī latvieši importētas lietotas automašīnas pirkuši aktīvāk nekā pagājušajā gadā šajā pašā laika posmā. Visievērojamāk pieaudzis Opel markas automašīnu skaits, kuras tika pārdotas par 10,8% vairāk nekā pērn janvāra-marta mēnešos.

Tiesa, šīs markas automašīnām neizdevās apsteigt vācu Volkswagen automašīnas, kas pirktāko automašīnu virsotnē atrodas jau dažus gadus pēc kārtas, portālu BNN informē Latauto.lv.

Kaut gan šī gada janvārī-martā Volkswagen automašīnas tika pārdotas par 0,2% mazāk nekā pērn šajā pašā laika posmā, tas netraucēja tām aiz muguras atstāt zviedru ražotās Volvo automašīnas, kā arī vēl trīs citas vācu automašīnu markas – Audi, BMW un Opel.

No Opel markas automašīnām, kuras pirmajā šā gada ceturksnī piedzīvojušas vislielāko pārdošanas lēcienu (10,8%), neatpalika zviedru Volvo. Pēdējo pārdošanas rādītāji pieauga par 9,8%. Pieprasītāko lietoto automašīnu pieciniekā tālāk ierindojušās BMW markas automašīnas ar 6,6% pieaugumu un Audi automašīnas, kuras pārdotas par 6,3% vairāk nekā pērn tajā pašā laika periodā.

No visām trim Baltijas valstīm vienīgi Latvijā pirmajā šā gada ceturksnī ir pieaudzis lietotu importēto automašīnu skaits. Gan Lietuvā, gan Igaunijā importētu lietotu automašīnu skaits samazinājies.

Salīdzinot pirmo šī gada ceturksni ar šo pašu laika periodu pērn, visvairāk pārdoto lietoto importēto automašīnu modeļu desmitniekā notikušas ievērojamas pārmaiņas. Volkswagen Golf/Plus/Rabbit modelis, kas pirmajos pagājušā gada mēnešos ieņēma līdera pozīciju, šajā gadā desmitniekā noslīdējis no pirmās uz piekto vietu. Tikmēr līdera pozīciju ieņēmis Volkswagen Passat modelis, kurš pārdots par 23% vairāk nekā pērn, pavisam 582 gab.  Vislielāko – 34,2% – pārdošanas rādītāju pieaugumu pieredzējušas lietotās zviedru Volvo S40/V40/V50 automašīnas. No devītās pirktāko lietoto automašīnu vietas tās pacēlušās uz septīto. Pārdota 361 šī modeļa automašīna.

Savukārt visievērojamāko pārdošanas rādītāju samazināšanos piedzīvojušas Opel Astra modeļa automašīnas. To pārdošanas rādītāji nokritušies vairāk nekā par trešdaļu jeb 33,6%. Arī pērn, janvāra–marta mēnešos, tās ieņēma pēdējo – desmito – vietu.

Kā apgalvo Latauto.lv pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks, pieprasījums pēc ekonomiskās klases lietotajām automašīnām – gan Opel Astra, gan Volkswagen Golf – samazinājies tāpēc, ka autovadītājiem aizvien svarīgāks kļūst prestižs un, ja ir tāda iespēja, viņi izvēlas par dažiem gadiem vecākas, taču dārgākas automašīnas. Piemēram, Premium klases automašīnas – Audi A6, BMW 5, Volvo S40/V40/V50 un BMW 3.

Ref: 102.000.102.9931

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas