NP: Rāvis, Skoks un Putāns par Biķernieku trases zemi no valsts prasa trīsreiz vairāk nekā tā vērta

Uzņēmēji Guntis Rāvis, Igors Skoks un Andris Putāns būtu gatavi valstij pārdot sev piederošos 18 hektārus no Biķernieku sporta bāzes zemes par trīs reizes lielāku summu nekā atzīta tās vērtība, vēsta TV3 raidījums Nekā Personīga.

Raidījums norāda, ka uzņēmējs Igors Skoks pirms vairāk nekā desmit gadiem, apejot likumus, kļuva par maksātnespējīgas Biķernieku sporta bāzes apsaimniekotāja īpašnieku, un pēc tam viņš kopā ar Gunti Rāvi un Andri Putānu nopirka 18 hektārus Biķernieku zemes. Sporta trases vietā bija iecerēts celt privātmājas un dzīvokļu namus.

Pēc tam, kad Skoka firma ar administratora Vaira Brīzes palīdzību bija ieguvusi Satiksmes ministrijai (SM) piederošā uzņēmuma Biķernieku kompleksā sporta bāze kontrolpaketi, prokuratūra pārbaudīja darījumu un lika Uzņēmumu reģistram izslēgt Skoka firmu no sporta bāzes īpašniekiem, atgādina Nekā personīga.

Pašlaik privātajiem īpašniekiem pieder Biķernieku bāzes daļa, uz kuras atrodas daļa autošosejas, spīdveja stadions, skatītāju tribīnes un ieejas vārti.

Valdība Biķerniekiem piešķīrusi nacionālas sporta bāzes statusu, kas liedz zemes īpašniekiem brīvi rīkoties ar savu īpašumu, bet teritorijas apsaimniekošanu nodeva Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) rokās. Zeme no trim miljonāriem tiek nomāta piespiedu kārtā, informē raidījums.

Nekā personīga vēsta, ka pirms gada Rāvis, Skoks un Putāns vērsušies Izglītības un zinātnes ministrijā, prasot saviem zemes gabaliem noņemt traucējošo nacionālās sporta bāzes statusu. Ministrija iesniegumu pat nevērtēja, jo statusa atcelšanai nepiekrita CSDD, kam pieder būves uz privātās zemes.

Zemes īpašnieki esot sūdzējušies, ka CSDD teritoriju iznomājuši diviem citiem privātuzņēmējiem, pārkāpj atļautā trokšņa līmeni un nodarbojas ar patvaļīgu būvniecību. Direkcija gan skaidro – neko pārbūvēt uz privātās zemes tā nevar, jo īpašnieki atsakās saskaņot būvprojektus.

«Privātie īpašnieki neļauj trasei attīstīties, jo, lai saskaņotu kādus būvprojektus, ir nepieciešama viņu atļauja. Šeit jāpiezīmē, ka tieši uz privāto īpašnieku zemes atrodas vairāk nekā 50 CSDD piederošas būves, kuras pamazām nokļūst graustu stāvoklī, jo viņām ir jāveic rekonstrukcija, jāveic mūsdienīga uzlabošana, piemērošana sacensību vajadzībām, sportistu, apmeklētāju vajadzībām, tajā skaitā arī tribīnes atrodas uz privāto īpašnieku zemes,» Nekā personīga komentē CSDD valdes loceklis Aivars Aksenoks.

Pēc tam, kad IZM attiecās atņemt nacionālās sporta bāzes statusu, privātie īpašnieki CSDD piedāvāja zemes gabalus atpirkt par 10,7 miljoniem eiro, lai gan direkcijas noalgotie vērtētāji īpašuma cenu aplēsa ap 3,5 miljoniem eiro, ziņo raidījums.

2019.gada nogalē valdība atbalstījusi SM ierosinājumu 18 hektārus Biķernieku zemes atpirkt, ja vajadzēs – piespiedu kārtā, vēsta Nekā personīga.

«Šajā kompleksā liela daļa zemes ir privātīpašnieku rokās, un faktiski privātīpašnieki terorizē apsaimniekotājus, neļaujot ne uzturēt kārtībā esošo īpašumu, nedz arī kaut kādā veidā attīstīt,» vērtē satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP). Cenu, par kādu valsts būtu gatava iegādāties zemi, viņš gan nenosauc.

Privātie īpašnieki provizoriskos 3,5 miljonus neuzskata par atbilstošiem patiesajai vērtībai, informē raidījums un pieļauj, ka zemes saimnieki varētu arī prasīt kompensēt negūtos ienākumus, jo nacionālās sporta bāzes statuss liedzis īsteno biznesa ieceres.

Lasiet arī: De facto: Tiesības tīrīt Rīgas ielas par 150 miljoniem tiek ar Šķēli, Rāvi un Mamedovu saistītiem uzņēmumiem

Nekā personīga informē, ka Guntis Rāvis savu daļu Biķerniekos nodevis dēlam Rihardam. Viņa, Skoka un Putāna intereses pārstāv SIA Projektu attīstības aģentūra.

Tās valdes locekle Kristīne Maurzaķe-Dorša apgalvo, ka uzņēmums ir gatavs konstruktīvam dialogam un ir piedāvājis CSDD apmainīt zemes gabalus, kas ļautu gan attīstīt sporta bāzi, gan zemes īpašniekiem veikt komercapbūvi.

Ja vienoties neizdosies, Saeima var lemt par zemes piespiedu atsavināšanu. Pēc privāto īpašnieku izmešanas, CSDD sola īstenot grandiozus plānus auto un motosportā, kā arī riteņbraukšanā.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas